VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2848590
Hey jongens,
Laatst startte ik me auto in de ochtend en begon hij ineens te haperen, net alsof er een bobine stuk is of een bougie. Ik vond het apart maar ik deed het contact uit en daarna weer aan en het probleem was weg. Dus ik heb mijn weg vervolgd. De auto deed het in principe gewoon goed. De volgende ochtend startte ik de auto weer en gebeurde precies hetzelfde en dit x bleef hij het doen ook na opnieuw starten. Dus ik heb mijn VAGcom erbij gepakt en toen kreeg ik de code P0016 dat de timing niet correleert tussen de nokkenas en krukas sensor. Ik schrok en ging gelijk op internet zoeken, van mijn ketting heb ik nooit wat gehoord dus ik ging er al meteen vanuit dat het een sensor moest zijn. Ik heb de vvt sensor en nokkenassensor getest en schoongemaakt en hierna meerdere keren gestart om de boel te testen (waar ik achteraf spijt van heb). Ik heb denk ik 10x gestart nadat hij slecht bleef lopen.. de laatste keer starten liet ik m iets langer lopen ca 50sec/1minuut om naar de ketting te luisteren ik hoorde niks maar ineens ging de motor wat lager in zijn toeren lopen en een beetje piepen.. ik schrok dus ik deed de motor gelijk uit, uit automatisme wou ik de auto gelijk weer starten voor 4/5seconden gedaan maar de auto startte niet meer ik voelde wel dat hij aan wou gaan alleen stopte ik natuurlijk meteen. Ik ben nu heel bang dat mijn motor schade heeft maar ik heb verder geen geklap of getik gehoord. Hierna durfde ik en nu nog steeds niet de auto te starten dus ik weet ook niet of hij nog goed lopen buiten het toerenverloop dan door de timing die off is. Ik heb gelijk de garage gebeld en over 2dagen willen ze de ketting vervangen, ik denk ook dat het de ketting moet zijn hij heb ook al 164.000 gelopen en ik weet niks van dat de ketting al is vervangen.. dus waarschijnlijk is hij ook wel aan vervanging toe. Ik had wel gevraagd of ze konden zien of de motor nog goed was of konden vast stellen of het aan de ketting ligt. Ze vertelde me dat ze niet in de motor konden kijken en ze een niet 100% garantie konden geven voor 240 euro extra. Ik heb er dus toch mee ingestemd om de ketting te vervangen dus morgen word de auto naar de garage gesleept en overmorgen word de ketting gedaan.
Wat denken jullie wat mijn kansen zijn, ik heb niet meer gereden met de auto na het slecht lopen alleen enkele keren gestart. Maar het zou wel heel zuur zijn als ik alle kosten voor de reperatie aan de ketting zou moeten betalen terwijl de motor niet meer goed is. Heb er zoveel stress van en slaap slecht :-o ik hoop gewoon dat ie na vervanging van de ketting weer goed is.. (ik moest even mijn verhaal kwijt)

(Extra info)
- Ik heb de krukassensor niet gecontroleerd omdat ik de auto niet meer durf te starten.
- De olie en het filter zijn ca 2/3weken geleden verwisseld, voor me gevoel heeft dit ermee te maken maar hoeft natuurlijk niet.
-Golf 6 1.4tsi 160pk uit 2009 kmstand: 164xxx km met een ketting
-kosten voor de ketting+nokkenasverstelling en het slepen van de auto totaal 1500,-
- waarom dit hele verhaal? Ik kan momenteel even niet meer nadenken over wat er allemaal op me af komt, ik heb me auto nodig om me kinderen op te halen bij mijn ex en ik heb het niet zo breed dus ik ben heel bang om nog meer dan deze kosten te krijgen of de kosten voor niets te maken.
Bijlagen:
IMG_1205.jpeg
IMG_1205.jpeg (553.93 KiB) 91 keer bekeken
IMG_1206.jpeg
IMG_1206.jpeg (486.99 KiB) 91 keer bekeken
IMG_1207.jpeg
IMG_1207.jpeg (600.94 KiB) 91 keer bekeken
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]