VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2848595
Hallo,

Mijn auto heeft een wegklapbare trekhaak waarbij je deze kan uitklappen door aan een hendel te trekken.
Nu wou ik de slotsteun afdekking in de kofferbak(plastic deel dat over de vergrendelingssteun zit in de kofferbak-> zie bijlage) vervangen alleen loopt hier de kabel van de hendel doorheen.
Ik kan niet zo een twee drie de kabel ergens loskoppelen om het plastic deel te vervangen.

Nu is mijn vraag, hoe demonteer in de kabel/hendel om het plastic deel te vervangen.
Ik ben bang dat ik de achterbumper moet demonteren om bij het mechaniek, ergens de kabel los te maken.
Iemand enig idee of dit zo kan of op een andere manier?
Heb al gezocht naar handleidingen/installatie documenten maar dat mocht niet baten.

Alvast bedankt!

Groeten!
Bijlagen:
20240308_183217.jpg
20240308_183217.jpg (1.84 MiB) 117 keer bekeken
#2848597
Achterkant van het hendeltje zit een klein kunststof lipje welke je er half uit moet trekken met een klein schroevendraaiertje. Dan kan je in ieder geval het kunststof deel verder lostrekken (omhoog, anders trek je lipjes kapot, dus niet richting achterbank trekken) en dan spreekt het voor zich. Op een andere plek kan hij niet zomaar los, dat is verder 1 geheel met het ontgrendel mechanisme.
#2848601
Als ik het me goed herinner zit het omcircelde plastic deel vast met 2 torx-bouten, als je deze eruit hebt kan het deel naar BOVEN toe losgetrokken worden (heb daar destijds mee lopen vechten omdat ik niet wist hoe dit deel los moest)...

Klopt het dat ik op de foto nog iets van een led zie zitten (groen)? Zoja, dan opletten want daar zal ook wel draadwerk aan vast zitten....
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]