VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door Arshad
#2848736
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een volkswagen t roc uit 2018. 2.0 190pk. Gechipt naar 245 pk en de bak is ook geoptimaliseerd. Sinds een maand krijg ik de melding: progamma in noodversnelling, doorrijden mogelijk.

Auto rijd op dat moment alleen in versnelling 2,4 en 6 . Sportstand via de pook gaat dan ook niet. Wel via het knopje/scherm

Auto laten uitlezen bij mijn garage die tevens bij de dealer aangesloten zit. Het gaat hierbij om de foutcode: P173500 - aanpassingsief/Sporadisch positiesensor voor koppeling 1, elektrische storing. Hij gaf aan dat hij stap voor stap alles Al gaan controleren en op zijn duurst 3500 zo zal kwijt zijn. Afhankelijk wat hij tegen zal komen

Het betreft een sporadische melding. Soms rijd de auto normaal en soms krijg ik deze melding.

Verschillende garage's geven verschillende antwoorden. De een zegt dat het de mechatronic is die vervangen moet worden, de een zegt dat het aan de versnellingen aan de bak ligt. De ander zegt dat het eventueel de chip kan zijn. Dus ik weet niet meer wat ik moet geloven.

Hebben jullie dit probleem eerder ervaren en zo ja hoe is dat opgelost? Kan dit voorkomen worden?

Bedankt alvast allemaal
Gebruikersavatar
door GolfGT
#2848779
Probleem kan in de mechatronic zitten maar ook in de schakelgaffels van de bak, helaas kun je dit pas zien als de mechatronic gedemonteerd is.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]