VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen VWForum archief
door Jimpert
#2849143
PXL_20240428_122035269.jpg
PXL_20240428_122035269.jpg (2.31 MiB) 1053 keer bekeken
PXL_20240428_122041126.jpg
PXL_20240428_122041126.jpg (2.17 MiB) 1053 keer bekeken
Beste leden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jim, 33 jaar oud en heb ooit in een ver verleden basis papieren automonteur gehaald, maar daarna nooit meer actief iets mee gedaan. Rij nu al +/- 5 jaar in een golf V 1.6 uit 2005. Degelijke auto die op wat olieverbruik na geen mankementen vertoonde, totdat.... Helaas op Koningsdag viel de complete lucht voorziening in de cabine uit. De waardes zoals ingestelde temperatuur kon ik gewoon zien en aanpassen maar er kwam geen lucht meer uit de roosters. Vervolgens kwam de melding "oilsensor" op het dashboard. Gelukkig was ik zo goed als op plek van bestemming. Dus de Golf geparkeerd even uitgezet en opnieuw gestart. De auto startte maar werd meteen weer uitgeschakeld. Het vermoedde was dat er iets onderbroken werd. Alle zekeringen nagelopen,. ogenschijnlijk is alles in orde.
Toch maar even de auto uitgelezen. Hieruit komt een hele rits aan storingen naar boven. Wanneer gewist komt alles direct weer terug. Ik kan de optelsom niet maken van alle storingen bij elkaar. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Zie bijgevoegde fotos voor de storingsmeldingen.

Bedankt alvast!
door Mari
#2849154
Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fouten worden we ook niet veel wijzer.

Zeg het nog maar eens... lees de auto uit met een tool die het meest geschikt is voor dit werk: VCDS... enerzijds kan deze tool veel verder kijken dan de meeste universele tools, anderzijds krijg je de meest uitgebreide informatie bij de gevonden foutcodes... De gevonden foutcodes zoek je vervolgens op de website van Gerrit Speek op, in 90% van de gevallen heb je dan nog meer informatie over de foutcode, wat de mogelijke oorzaak kan zijn en wat misschien de oplossing is voor dit probleem...

Wat je vooral wilt weten is of een foutcode permanent is of sporadisch... die informatie zie ik jouw tool niet direct geven...
door Mari
#2849305
Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang je niet met meer informatie komt zal er weinig respons komen...
door vwbasm
#2849514
Met zo'n lijst aan foutmeldingen die zoals je zegt direct weer terugkomt zou mijn eerste vermoeden een slechte stroomvoorziening zijn.
Dat kan bv een slechte accu evt icm een slechte dynamo zijn, maar ook een slecht massacontact of (half) doorgeschuurde kabel.
En dat laatste kan ook van toepassing zijn voor de draden van de CAN koppelingen. 1 doorgeschuurde CAN draad die af en toe de massa raakt kan de hele bus voorzien van errors.

Geen idee of je over wat meetapparatuur in de vorm van een scope of grafische voltmeter beschikt, want het meten van de spanning over een willekeurige module die fouten geeft zou mijn eerste stap zijn.
En erna met het liefst een scope de CAN signalen.

Als dat toch allemaal in orde blijkt te zijn, wordt het verder inzoomen op de foutcodes om te zien of er overeenkomsten in te ontdekken zijn.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]