VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door vwvariant
#2849278
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem met m'n golf 7.5 2.0 tdi. Bij lage toerentallen, zeg onder de 1800 tpm en bij stationair draaien loopt de motor onrustig en schudt daarbij ook. Hierbij maakt ie ook meer nagelende geluiden. Vcds geeft geen foutmelding helaas.... Dit alles is begonnen met een zeer slecht lopende motor met misfires op cilinder 2. Injector is vervangen en de misfires zijn opgelost, maar helaas nog geen definitieve oplossing. Hierna nog een carbon cleaning laten doen, ook geen oplossing. Tussendoor heeft ie ongeveer een week zonder problemen gedraaid???Wie kan me de goede richting op sturen, ik zit zelf in de richting van de egr te denken....
Alvast dank voor het meedenken!
door vwbasm
#2849498
Geen foutcodes is wel erg vreemd. Ondanks dat het probleem op dat moment niet aanwezig was zouden er wel opgeslagen fouten zichtbaar moeten zijn. Zeker als het motorstoringslampje gebrand heeft.
Is de auto wellicht gechipt of voorzien van aangepaste software waarin foutmeldingen weggeschreven zijn?
door Mari
#2849503
Geen foutcodes maar wel beroerd lopen, dan zit er weinig anders op dan een aantal kanalen te gaan loggen om duidelijkheid te krijgen of bepaalde zaken hun waardes wel halen.... Hoe je een log maakt is te lezen op de website van Gerrit Speek...

Heb het met mijn vorige TDI ook eens gehad, motormanagement lampje wat aan ging als ik hem op zijn staart trapte maar geen echte aanwijzingen in de vorm van foutcodes... omdat het te reproduceren was en te loggen er achter gekomen dat het een temperatuursensor was die waarder ver boven zijn limiet aangaf... Garage heeft deze vervangen en ik was van het probleem af.
door vwvariant
#2849506
Auto is idd gechipt, deze laat ik as vrijdag vervangen door de originele software. Gaan we van daaruit verder. Overigens loopt ie nu 'redelijk' goed, lijkt alleen wel of ie wat rumoeriger is, maar dit zou ook aan mij kunnen liggen aangezien ik een aantal tripjes met een golf tsi heb gemaakt :oops:
door martijnvo
#2849507
Tuning software hoef je niet terug te zetten als je wil zoeken.
Vcds eraan en meetwaarde blokken bekijken van lucht, brandstof, temperaturen en dergelijke en kijken waat er iets abnormaals is. Valse lucht, turboverstelling, egr, verstuivers, brandstofpomp en dat soort dingen.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]