VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
door 54dave79
#2849289
Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 met BCA motor.
Enkel werkt de airco niet.

Op school heeft hij gecheckt of deze voldoende gevuld was -> 520gr zit erin dus dat is het probleem niet denk ik.

Stekker compressor uitgetrokken en gemeten, deze krijgt signaal bij bediening 'econ' -knop binnen. Ook in orde lijkt mij.

Uitgelezen op school met recente uitleesapparatuur, geen error wat ook maar iets te maken heeft met de airco.
Ook met OBD Eleven niks....

Boutje in de poulie van de compressor draait mooi mee. Deze zou geen magneetkoppeling hebben maar op diverse websites kan je op chassisnummer gewoon een nieuwe compressor bestellen met magneetkoppeling. Begrijp ik niet....

Meters aircotoestel geven aan hoge- en lagedrukzijde beiden 2 a 3 bar aan. Dat klopt niet lijkt mij. Ik vermoed de regelklep van de compressor die defect is. Maar waarom geen melding hiervan bij uitlezen?
Of heeft dit met de ouderdom van de wagen te maken mss?
Op YT diverse filmpjes over het vervangen van de regelklep van de compressor gezien.
Vrij simpel en te koop voor rond de 50€ ongeveer.
Enkel zien die sensoren er niet altijd hetzelfde uit, kan er iemand mij zeggen welke ik precies nodig heb?

Laatste optie is natuurlijk de volledige pomp te wisselen.

Alvast bedankt voor jullie respons ;-)
Gebruikersavatar
door JUUL
#2849338
Is het echt airco of climatronic? In het geval van climatronic controleer de werking van de buitentemperatuursensor, deze kan de werking van de airco beïnvloeden. Naar mijn weten zou dit model gewoon een magneetkoppeling moeten hebben op de aircocompressor. Weet je 100% dat de magneetkoppeling in orde is? Als je niets terugvindt in vcds, dan ga ik er vanuit dat het om een mechanisch probleem gaat. Minimale werkdruk voor airco is 2 bar dacht ik zo uit mijn hoofd, dus dat moet in orde zijn. Airco drukschakelaar is in orde?
door Mari
#2849343
Recente uitleesapparatuur... heb ik eerder gehoord en wat blijkt, dat onze VWtjes soms niet alles prijs willen geven aan universele tools... om die reden gebruik ik VCDS... buiten het uitlezen kan ik ook alle sensoren, drukregelaars etc. checken in de meetwaardeblokken...

Buitentemperatuursensors kunnen wel eens de boel verzieken... deze kan je met VCDS dus ook controleren welke waarde (temperatuur) deze terug meld aan de ECU.
door 54dave79
#2849419
Het bleek toch de compressor zelf te zijn.
Zelf nieuwe erop gezet op school dus de schade viel nog mee zo zonder werkuren. Gelukkig ;-)
Laat de zomer maar beginnen nu

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]