VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Lahcen
#2849350
Beste heren,dames,
Kan iemand mij aub vertellen wat het probleem kan zijn can mijn VW Passat B8 diesel automaat uit jaartal 2015.

Regelmatig bij het wegrijden krijg ik op het dashboard de melding: “druk op rempedaal”
Als ik dat niet doe, dan heeft de motor geen vermogen en reageert niet op gas geven; na een paar keer op het rempedaal gedrukt te hebben dan doet de auto wat het moet doen.
Enkele keren kreeg ik die melding ook wanneer de auto rijdt en dan moet ik de auto tot stilstand brengen en een paar keer op het rempedaal drukken.
Dit is uitermate heel vervelend en kan som voor gevaar op de weg zorgen.

Heel graag hoor ik wat het kan zijn.
Bij voorbaat hartelijk dank 🙏
door Mari
#2849353
Standaard antwoord: laat de auto eens uitlezen, bij voorkeur met VCDS...

De melding "druk op rempedaal" zie je vaak bij een automaat wanneer je hem op contact zet, voor het starten... vermoed dat er een sensor dwars ligt, maar dat zou met uitlezen best wel eens naar voren kunnen komen (mits de juiste tool gebruikt en geen universeel uitleestooltje)...
door Lahcen
#2849357
Dankjewel voor je bericht,
Ik ben in het buitenland en waar ik ben zijn ze nog niet zover, ieder monteur komt met een mogelijke oorzaak; van een moederbord in de versnellingsbak tot een sensor onder het rempedaal.
door Mari
#2849364
Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gang gaan ipv van alles te vervangen zonder het zeker te weten...

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.