VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
door Niek1234
#2849482
Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Niek woonachtig in het mooie Apeldoorn. Momenteel rijd ik een Jetta mk5 2.0t fsi. Heerlijke auto en een echte wolf in schaapsklederen. Door gezinsuitbreiding en aanschaf van een grote aanhanger op zoek naar een andere auto en mijn oog is gevallen op een Tiguan 2010 2.0 tsi handbak (170.000 km) Nu lees ik veel boe en bah verhalen over de tiguan. Waar moet ik op letten bij dit specifieke model en wat zijn de betrouwbaarste blokken van dit type? Alvast heel erg bedankt voor jullie input en hulp/ervaringen
#2849922
CCZ blok van dit type auto (2.0 TSI) staat bekend om het olieverbruik. Tevens risico op ernstige motorschade: onlangs is mijn blok (CCZ) ook stuk gegaan doordat in dit type motoren verkeerde zuigers + veren zitten, waardoor de olie afvoer uit de verbrandingskamers niet goed is. Hierdoor loop je het risico dat kleppen verbranden/smelten. Enige oplossing hiervoor is het laten platsen van een complete nieuwe (ruil)motor met gemodificeerde zuigers + dito veren

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]