VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door FlorianE
#2849523
Goedemorgen allemaal,

Sinds een week of 2 loopt mijn Golf 4 1.6SR af en toe veel te rijk met als gevolg het afslaan bij stationair toerental. Dit treedt eigenlijk alleen op bij regen of als ik de auto weer start naar een stukje rijden. De auto mist dan ook merkbaar vermogen en bij regenval mist ie cilinders.

Een paar maanden terug heb ik de bougies + kabels vervangen, ze waren vrijwel allemaal zwart aangeslagen en de meest linker bougiekabel had flink wat oxidatie binnenin. Het gasklephuis is mooi schoon, alleen de buis ernaartoe zat een klein beetje olie in. Bij deze buis heb ik de orignele 'knijp' slangklemmen vervangen voor slangklemmen met een schroefje

Ik heb de auto zelf even uitgelezen met een scannertje en de volgende codes kwamen naarboven

Code 00520 Luchmassa/Luchthoeveelheidsmetet
Code 00523 Temperatuurvoeler aangezogen lucht
Code 00688 Boordspanning contact 30

Na veel zoeken heb ik besloten de luchtmassameter te vervangen voor een nieuwe van Febi Bilstein, de auto draaide even goed maar nu weer dezelfde problemen en na het uitlezen staat Code 00523 er nog in. Heb ook alle stekkers even gereinigd met contactspray maar dit deed niks.

Heb meerdere forums en ook Youtube afgezocht maar het is mij niet duidelijk of mijn model een losse temperatuurvoeler heeft (is dit hetzelfde als een MAP?) en waar die dan uberhaupt zit. Weet iemand waar ik nog naar kan kijken voordat ik naar de garage ga?

Groet, Florian
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk