VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
Hallo, vraagje

Aantal weken geleden ging een lampje branden op mijn dashboard van mijn Volkswagen T6 Diesel 110kW.
Naar garage geweest en laten uitlezen. Gaf foutcode P24AE(00) aan.
Foutcode gerest. Na 1 dag sprong het lichtje alweer aan. Nogmaals laten resetten. Maar ook dan na 2 dagen terug aan.
Vorige week heeft mijn garagist een nieuwe sensor geïnstalleerd (7807q). Een zeer prijzige sensor! Aan de oude sensor was niets te zien, alle kabels nog intact,… garagist zei dat het waarschijnlijk een technisch defect is van de sensor.
2 dagen na het plaatsen van de nieuwe sensor is het lichtje op mijn dashboard terug aangesprongen…
Iemand die dit ook al heeft meegemaakt?
Iemand tips?
... kan je ook vertellen WELK lampje is gaan branden? Motortmanagement? Roetfilter?

Resetten van foutcodes heeft geen zin als dit een permanent aanwezige fout is, dan zal eerst de oorzaak opgelost moeten worden....

Tip? Ja laat de auto eens uitlezen met een tool geschikt voor VAG-auto's, VCDS. Daarmee wordt je waarschijnlijk een stuk wijzer...

P24 AE 00 - Electrical Malfunction for the Particulate Matter Sensor... meten is weten... met VCDS in de meetwaardeblokken kijken welke waardes deze sensor terugkoppelt aan de ECU.
Meetwaardeblokken bekijken, bedradingsschema erbij pakken en meten of de sensor de juiste spanningen krijgt en afgeeft... had de garagist moeten dien alvorens domweg de sensor te vervangen...
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]