VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedenavond

Ik heb sinds een paar weken een tikkend/ratelend geluid als ik mijn auto voor de eerste x start bij koude motor en stationair draaien. Als ik wat gas geef / toeren maak is het geluid enigszins weg ook als de motor warm is. De auto heeft bij mijn eigen garage (BVR Automotive) een week voor hij het geluid maakte een grote beurt gehad + DSGservice + remservice. Daarna een week mee gereden niks aan de hand toen heb ik er een x flink mee lopen trappen (waar die na mijn weten echt wel tegen moet kunnen). Ik zelf weet niet heel veel van auto's en heb mijn zwager en neefje al een x laten kijken mijn zwager denkt dat 1 van de span of meeloop rollen het zijn, mijn neefje echter denkt de rol van van de dynamo. Sinds hij het geluid maakt zijn we inmiddels 5 weken verder en doet die het dus nu de ene keer wel en andere x niet. Ik ben er ook al mee bij een garage geweest(vag techniek) want kon helaas niet snel genoeg bij mijn eigen garage terecht, waar het dus druk was vandaar dus de andere garage. Hij heeft daar een week gestaan en ze hebben meerdere malen de auto koud gestart maar helaas het geluid niet kunnen waarnemen (dat zal je altijd zien wanneer je hem weg brengt maakt ie het geluid niet) echter de auto vrijdag weer terug opgehaald en ja hoor afgelopen zondag hoorde ik hem weer. Nu is dus mijn vraag wat zou dat kunnen zijn ? En of het misschien niet met de bak te maken kan hebben ? En of hebben mensen dit zelf ook al eens gehad hebben ? Zo ja hoor ik het graag want ik wil het graag opgelost hebben ideen zijn welkom want ik weet niet waar het aan kan liggen ik zelf dacht gelijk door dat ik er dus mee getrapt had net na die beurt en DSGservice dat het daarmee te maken heeft. Hoop dat iemand me kan helpen of een antwoord heeft.

Alvast bedankt
Mvg Martin
Heel lastig om op afstand zonder het zelf te horen er een antwoord op te geven.
Maar bij tikken bij starten met koude motor wat even later stopt en niet aanwezig is bij warme motor zou ik in de eerste instantie zoeken in de richting van een gerekte ketting en/of vastzittende kettingspanner.
Als je auto uiteraard een ketting en geen riem heeft want dat heb ik even niet meer helder bij deze motor.
MrMartin1989 vinden dit leuk
Hoi vwbasm

In iedergeval bedankt voor je antwoord, ik ben het met je eens dat het zonder horen moeilijk te zeggen is. Ik heb wel filmpjes van het geluid maar krijg ze hier niet geupload omdat het een mp4 bestand is van mijn telefoon. ( ik weet niet of jij een manier weet dat ik het filmpje eventueel wel kan uploaden hier) Een gerekte ketting is het zowiezo niet mijn auto heef geen ketting maar een riem. Wij dachten zelf ook al waarschijnlijk 1 van de rollen span rol of meeloop rol. Het komt in iedergeval ter hoogte van mijn dynamo af.

Mvg Martin
Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Bedankt voor jullie reacties. Als het goed is komt[…]

Stuur en stoelverwarming

Weet jij iemand die daar veel vanaf weet in de buu[…]

GTI remmen op golf V 1.6

Hallo allemaal, Mijn naam is Jesse, ik ben nieuw […]

Sinds de aanschaf van onze cabrio al de nodige zak[…]