VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Omarco
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb banden maat 235/45/
18r op mijn Golf 7 laten zetten. Nu twijfel ik of ze niet veel te groot zijn. Ik ben namelijk bang dat de banden gaan aanlopen of vast komen te zitten of hoef ik mij nergens zorgen om te maken?
door Mari
Allereerst welkom op dit forum, wordt op prijs gesteld als je je voorstelt..

... je laat eerst banden en velgen monteren en gaat vervolgens vragen of het wel kan en je niet tegen problemen op gaat lopen???? Verkeerde volgorde mijns inziens... Je geeft ook bijzonder weinig informatie omtrent de velg, bijvoorbeeld welke ET-waarde deze heeft...
door Omarco
Goedenavond,

Mijn excuus. Zal mij even voorstellen. Ik ben Marco en ik 26 jaar oud.

Ik nam eigenlijk aan dat het allemaal wel goed was, aangezien een maatje van mij zij dat het wel kan. Maar nu dat het erop zit begin ik toch een beetje te twijfelen. ET waarde zit binnen de velg lees ik en die zit er helaas al op. Ik heb er voorderest zelf niet zo veel verstand van als ik heel eerlijk ben. Maatje van zegt dat de et waarde 47 is.
door Mari
Standaard heeft een Golf 7 velgen met een ET-waarde van 47 en de meest gebruikte bandenmaat is 205/55/R16...

Er is ergens een website waarin je deze gegevens kan zetten en dan zie je of je beoogde velgen met banden gaan passen of niet, weet zo niet meer welke website dat is maar ik denk dat @JUUL ons daar wel bij kan helpen, meen dat hij het meer dan eens heeft gepost...

Enige uitleg omtrent ET-waarde kan je hier vinden: https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html
Omarco vinden dit leuk
door JUUL
Mari schreef: 25 jun 2024 22:04Er is ergens een website waarin je deze gegevens kan zetten en dan zie je of je beoogde velgen met banden gaan passen of niet, weet zo niet meer welke website dat is maar ik denk dat @JUUL ons daar wel bij kan helpen, meen dat hij het meer dan eens heeft gepost...
Zekers....klik hier :tu:
door Mari
De topicstarter kan aan de slag, moet alleen nog wat gegevens verzamelen zoals breedte van de velg... ;-)

@PatrickDS thnx voor de exel-sheet, die komt vast nog wel eens van pas...
@JUUL thnx voor de link, die bedoelde ik inderdaad...
JUUL vinden dit leuk
Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Opmerkelijke lekkage Egolf

Hallo beste medeforummers, Heb niet vaak iets te […]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Bedankt voor jullie reacties. Als het goed is komt[…]

Stuur en stoelverwarming

Weet jij iemand die daar veel vanaf weet in de buu[…]

GTI remmen op golf V 1.6

Hallo allemaal, Mijn naam is Jesse, ik ben nieuw […]

Sinds de aanschaf van onze cabrio al de nodige zak[…]