VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door Kampers
Goedenavond,

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een Passat 1.5tsi uit 2020. De auto is geimporteerd uit Denemarken en heb hem in NL gekocht. Alles helemaal prima maar nu kan ik geen hoofdgebruiker worden. Heb al allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk door de VW helpdesk naar een dealer in de buurt gestuurd. Daar ben ik geweest en vertelden ze me, zonder naar de auto te hebben gekeken, dat het hoogstwaarschijnlijk de “Deense” module is en dat ze er rustig een Nederlandse module in willen zetten maar dat dat ten eerste een redelijk bedrag gaat kosten en ten tweede zou ik zelf een abbonement af moeten sluiten van €75,- per jaar om gebruik te kunnen maken van de We Connect app maar dat dat eigenlijk geen meerwaarde voor me heeft aangezien ik geen hybride of electrische auto heb. Het enige wat ik met de app zou kunnen is de auto laten toeteren op afstand en kijken of de auto op slot zit.

Is dit een verhaal waar of is het de moeite waard om het toch nog verder te gaan onderzoeken? Als dit verhaal waar is ga ik er natuurlijk geen geld aan spenderen.

Alvast bedankt
Heb beide sleutels gewoon bij de auto gekregen. Ik ben wel “gewoon” gebruiker geworden. Iedere keer als ik de auto start komt er in beeld te staan dat de auto geen “heefdgebruiker” heeft met een knopje “hoofgebruiker worden” maar als ik daarop druk verdwijnt de melding gewoon. Ook als ik bij setup op de knop “hoofdgebruiker worden” klik gebeurd er niets.
door akito
Ik heb een soortgelijk iets gehad, bij een Nederlandse Passat uit 2022 die eerder in het bezit was van een ander. Contact gehad met VW en die adviseerden om de hele radiounit terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zie hier een copy / paste van hun advies:"
Hartelijk dank voor uw contact met Volkswagen Nederland. Zoals telefonisch besproken stuur ik u hierbij het stappenplan op.

Hieronder geef ik de opties en stappen weer om je te registreren voor We Connect indien de vorige eigenaar We Connect niet beëindigd heeft.
Voordat je jouw registratie gaat uitvoeren, ontkoppel je altijd eerst de vorige eigenaar; dit voer je uit in je Volkswagen. Zet hiervoor het infotainmentsysteem terug naar de fabrieksinstellingen. Alle oude gebruikersgegevens (alle ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig) worden hiermee gewist en de vorige eigenaar kan niets meer inzien van de auto; de koppeling tussen de vorige eigenaar en de auto is dan volledig verwijderd.

Het infotainmentsysteem van mijn voertuig terug naar de fabrieksinstellingen
Druk op de toets “Menu” van het infotainmentsysteem in de auto en kies het submenu “Setup". Klik nu op de functietoets “Fabrieksinstellingen” en bevestig.

We Connect activeren; nog niet geregistreerd
Indien je nog niet geregistreerd bent bij We Connect, maak je als eerste een gebruikersaccount aan in de We Connect app. Download de We Connect app en doorloop alle stappen (We Connect ID. app voor de ID-modellen). Geef bij de stap 'Wagen toevoegen' het chassisnummer (VIN) van je Volkswagen in. Je krijgt dan een melding dat je de functie 'Andere hoofdgebruiker' kunt uitvoeren. Als je de functie 'Andere hoofdgebruiker' uitvoert, worden alle autorisaties voor het betreffende voertuig op jouw persoonlijke We Connect-gebruikersaccount overgedragen. De vorige eigenaar wordt hierover per e-mail geïnformeerd.

We Connect activeren; gebruikersaccount al aangemaakt
Indien je al een gebruikersaccount bij We Connect hebt aangemaakt, open je de We Connect app met je inloggegevens (We Connect ID. app voor de ID-modellen). Klik op 'Wagen' en op 'Wagen toevoegen'. Na het invullen van het chassisnummer (VIN) kun je de functie 'Andere hoofdgebruiker' uitvoeren. Als je de functie 'Andere hoofdgebruiker' uitvoert, worden alle autorisaties voor het betreffende voertuig op jouw persoonlijke We Connect-gebruikersaccount overgedragen. De vorige eigenaar wordt hierover per e-mail geïnformeerd.

Dit heeft het probleem voor mij helemaal opgelost. Ging in mijn geval om een Discover Pro unit.
Zwarte interieur delen

... wederom een minder slimme actie om je bericht […]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]