VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mafketel82
#357888
Hey mensen..

Ik zit dus met een probleem. Vandaag heb ik dus voor de zekerheid mijn vrienden van de ANWB er bij moeten roepen omdat ik het niet vetrouwde. Eenmaal ANWB aanwezig ik dus uitgelegd wat er aan de hand is. Nu het wat vochtiger weer is geworden heb ik er soms last van dat mijn vr6 op 3 of 4 pitten loopt.. En nou verdween dat soms na 1 min en soms 3 min. Nou reed ik vandaag en toen gebeurde het eerst kort en daarna heb ik zeker een 10 min op 3/4 pitten gereden.

Dus helemaal uitgelegd en hij zei dus dat dit best aan de bobine zou kunnen liggen.. Nou wil ik dus morgen even langs de dealer om het uit te laten lezen. Is dit uit te lezen?

Nou wil ik ook weten of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Wil dit zo snel en goed mogelijk verhelpen aangezien ik zaterdag naar Brussel moet rijden en ik niet wil dat dit onderweg op de snel weg gebeurt..

Nou hoop snel van jullie een antwoord te hebben,

Groetjes Joost
AKA Mafketel82
Laatst gewijzigd door mafketel82 op 28 dec 2006 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door NeFReT
#357899
kan het zijn dat je bougie's niet goed meer zijn? of je ontsteking? jij hebt een rotor onsteking toch?
Gebruikersavatar
door arash
#357944
ey ik heb dat ook gehad dat zou aan je lmm kunnen liggen die zijn echt k*t bij een vr6. er komt dan vocht op de draadje waardoor hij dan ook nog gaat stotteren. ik zag je ook nog bij die meeting bij burger king denk ik , toch?
door mafketel82
#358114
arash schreef:ey ik heb dat ook gehad dat zou aan je lmm kunnen liggen die zijn echt k*t bij een vr6. er komt dan vocht op de draadje waardoor hij dan ook nog gaat stotteren. ik zag je ook nog bij die meeting bij burger king denk ik , toch?
Maar gaat ie daarvan op 3/4 pitten lopen?
Gebruikersavatar
door martijnmarchal
#358126
het is meestal niet de bobine die kapot gaat maar het module die er achterop zit, mijne was laatst ook kapot en liep toen ineen keer heel slecht, toen uitgezet en wou toen helemaal niet meer lopen, af laten koelen en toen deed hij het weer.

bobine + module nieuw besteld (kan je volgens mij apart bestellen, maar ik heb hem compleet besteld)en gemonteerd, daarna geen klachten meer.

maar als ik dat van jou zo lees zou ik toch meer op bougie kabels en of rotor/verdeler gokken, maargoed dat is zomaar een gok, daar heb je niet veel aan
door mafketel82
#358143
TNxs martijnmarchal,

Ik ga zoiezo morgen ff bezoekje brengen aan de dealer hier op het forepark en hem ff uit laten lezen.. Leve de electronica...

En over de rotorverdeler? Tis bij mij Dis ontsteking he.. Heb een 6je uit het goede jaar 95..
Gebruikersavatar
door martijnmarchal
#358146
mafketel82 schreef:TNxs martijnmarchal,

Ik ga zoiezo morgen ff bezoekje brengen aan de dealer hier op het forepark en hem ff uit laten lezen.. Leve de electronica...

En over de rotorverdeler? Tis bij mij Dis ontsteking he.. Heb een 6je uit het goede jaar 95..
dis kan helaas ook kapot :cry: , maargoed dan zou ik het op bobine kabels houden, maargoed met uitlezen weet je altijd meer!

suc6 en hou ons op de hoogte!
door mafketel82
#358256
Is dat duur? Disontsteking?
door mafketel82
#358674
Edition 24k schreef:jij hebt ook geen geluk met je 6je
Nee dat klopt kerel..

Heb ook echt het gevoel dat ik een zware miskoop heb gedaan..

Om te huilen weet je..
Gebruikersavatar
door martijnmarchal
#358967
niet huilen :wink: , elke auto kan kapot, de een heeft meer geluk dan de ander!

maar weet je al meer???

ik ben niet nieuwsgierig hoor :mrgreen:
door mafketel82
#358985
Nee weet nog niet meer..

Ben wel bij de dealer geweest maar het was zo druk dat ik zo anderhalf uur kon wachten totdat ik aan de beurt zou zijn..

En ja wel huilen..

Heb nou al 3 auto's gehad en was alleen maar gezeik..

En nu met mijn vr6 ook...
door mafketel82
#360179
Nou ben dus vandaag maar ff bij de dealer geweest na het echt plotseling uitvallen van de 6..

Na het uitlezen konden ze dus niks vinden..

ENige wat ze konden zeggen is bobine, bougiekabels of bougies zelf...??

Zo dus ff met de plantenspuit naar buiten kijken wat de bougiekabels doen...
Gebruikersavatar
door Rayben
#360201
Mocht je nog een Bobine voor de VR6 zoeken dan heb ik binnenkort nog een gloed nieuwe liggen.. Had namelijk ook dat mijn VR6 slecht liep en op een gegeven moment niet meer.. Nu is bij mij gebleken dat het mijn krukassensor is.. Heb ik dalijk wel een bobine over.. Is alleen besteld voor een 92er met rotor. Weet niet of dit uitmaakt??

Hoor het eventueel wel..
door mafketel82
#360220
Rayben schreef:Mocht je nog een Bobine voor de VR6 zoeken dan heb ik binnenkort nog een gloed nieuwe liggen.. Had namelijk ook dat mijn VR6 slecht liep en op een gegeven moment niet meer.. Nu is bij mij gebleken dat het mijn krukassensor is.. Heb ik dalijk wel een bobine over.. Is alleen besteld voor een 92er met rotor. Weet niet of dit uitmaakt??

Hoor het eventueel wel..
Volgens mij heb jij dan een din ontsteking en mijne is van 95 dus DIS ontsteking..

Dus denk niet dat ie pas?
Gebruikersavatar
door Rayben
#361544
Bobine van een dis is wel degelijk anders. eigenlijk bestaat een dis bobine uit 3losse bobines, waarvan er 2 tegelijk geschakeld worden. zodat elke cilinder een optimale vonk krijgt.
Is dus idd anders en heb je dan helemaal niks aan aan de bobine die ik heb...
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]