VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1935
PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren
9A: 134pk bij 5800 toeren

PL : 168Nm bij 4250 toeren
KR : 163Nm bij 4600 toeren
9A: 186Nm bij 4400 toeren

PL: 2 microschakelaars
KR: 1 microschakelaar
9A: 1 microschakelaar

PL : ke-jetronic
KR : k-jetronic
9A : ke-motronic

PL heeft lambda sonde , KR niet(tenzij achteraf ingebouwd)
9A heeft ook lambda sonde

Stappenmotor PL : 3 polig
Stappenmotor KR : 2 polig
Stappenmotor 9A: 2 polig

PL : 2 computers
KR : 1 Computer(tenzij achteraf kat + lambda ingebouwd dan 2 computers)

KR heeft een warmloopregelaar. PL niet.
Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit.
PL heeft nog een 2polige stekker aan de luchtweger zitten

Spinnenkop is anders

PL en 9A hebben een katalysator. KR niet(tenzij achteraf ingebouwd)

PL heeft een pingelsensor , KR niet

PL inlaatnokkenas 200 graden
KR inlaatnokkenas 212 graden
9A inlaatnokkenas 200 graden

KR had als optie dikke buizen ( dus ook met dunne geleverd ). PL alleen dunne
Laatst gewijzigd door Menace op 02 mei 2006 11:48, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door saus
#2269
Hey :evil:

Er staat copyright op mijn berichten op het volksforum :lol:

Wel prima aangevuld :!:
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#2348
Pl benzinepomp heeft meer druk dan die van KR. Dus misschien een optie om en PL benzine pomp op een KR te gooien? 8)
Gebruikersavatar
door bauke
#2357
meer druk ???.

is dat zo? :roll:
Gebruikersavatar
door wbtje
#2439
bekende van het oude forum :lol:
Gebruikersavatar
door Pyledriver
#2464
KaRaKaN schreef:Pl benzinepomp heeft meer druk dan die van KR. Dus misschien een optie om en PL benzine pomp op een KR te gooien? 8)
Andersom en de KR pomp heeft twee types.
Gebruikersavatar
door saus
#2470
PL spinnekop is van aluminium, die van een kr niet.

Bij een pl moet je een staafje eruitboren/trekken om bij de CO-schroef te komen, bij een kr spinnekop niet.
door Menace
#2583
saus schreef:Hey :evil:

Er staat copyright op mijn berichten op het volksforum :lol:

Wel prima aangevuld :!:
Tjah mijne stond hier toendertijd ook al, zelfs met gegevens van 9A derbij
136PK KE-Jetronic enz enz..



BTW kan deze efef sticky gemaakt worden? scheelt n boel mensen een hoop zoekwerk denk ik...
Gebruikersavatar
door KatirZan
#2631
heb er even een sticky van gemaakt
Gebruikersavatar
door Edje van de Nasa
#7824
kleppen van een kr en pl verschillen ook van elkaar
door steven16v
#9365
Een KR heeft een andere gasklep als een PL.
door steven16v
#10144
Menace schreef:@ 16V en Steven, in welk opzicht verschillen die van elkaar?
Daar gaat het me namelijks om
Een PL heeft 2 microschakelaars op de gasklep een KR heeft er 1.
De schakelaars zijn voor de nullast en vollast.
door golf1
#16835
Tot welk jaar is de kr gebouwd dan?
door JettaPowerrr
#34808
steven16v schreef:
Menace schreef:@ 16V en Steven, in welk opzicht verschillen die van elkaar?
Daar gaat het me namelijks om
Een PL heeft 2 microschakelaars op de gasklep een KR heeft er 1.
De schakelaars zijn voor de nullast en vollast.
En de 9A? Hoevel microschakelaars heeft die? Ik kan er maar 1 vinden op de mijne....

Ter aanvulling:
De stappenmotor van de 9A heeft een 2 polige stekker.
En het koppel ligt ook wel wat hoger dan 168 Nm, namelijk op 180 Nm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Voor haast alle onderhoudswerk moet de Caddy aan d[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]