VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1568620
wat is dit dan voor n motor?:P
k denk zelf een pl..

k kan namelijk een nette gti kopen,
maar er word mij afgeraden om een pl tenemen omdat je dan ook met de lambdasondes loopt te kutte..
is dit zo?


BVD

Gerben.
Bijlagen:
golf 002.jpg
golf 002.jpg (419.98 KiB) 14642 keer bekeken
#1568866
Dit is een PLP. een kr heeft ter hoogte van de bougies deuken in de buizen zitten nog wat andere zaken maar dit is snel gezien
#1569052
Antera schreef:Dit is een PL. een KR heeft ter hoogte van de bougies deuken in de buizen zitten nog wat andere zaken maar dit is snel gezien
Dit is niet waar. Mijn oude KR had ook dunne buizen. Geen idee hoe je het verder kunt zien, maar het verschil tussen een PL en KR zie je niet aan de buizen. Heb diverse KR motoren gezien met dunne buizen.
#1569079
NielsG60Turbo schreef:
Antera schreef:Dit is een PL. een KR heeft ter hoogte van de bougies deuken in de buizen zitten nog wat andere zaken maar dit is snel gezien
Dit is niet waar. Mijn oude KR had ook dunne buizen. Geen idee hoe je het verder kunt zien, maar het verschil tussen een PL en KR zie je niet aan de buizen. Heb diverse KR motoren gezien met dunne buizen.

Dat is nieuw voor me die wil ik dan wel eens zien. Heb de KR alleen met dikke buizen gezien. Maar wil je het zeker weten. Kijk of er een lambda sonde onder zit een PL heeft deze wel en een KR niet en zover ik weet zie je ook dat extra slangetje van je carterontluchting lopen dat heb ik toen ook 2x gezien bij een PL en niet bij een KR. wat dat slangetje is geen idee maar op en KR heb ik deze ook nog niet eerder gevonden

en dan hebben we nog wat. Op de slotplaat zie je duidelijk hoe de vaccumslangen horen te zitten. Dit is ook alleen bij een PL en een KR heeft deze stikker niet volgens mij. Dit hebben we al eens eerder in dit topic aan gekaart. waarom en of dit 100% zekerheid geeft kan ik je niet beloven
#1571548
op de zijkant van je luchtweger zit daar een grijze stekker dan is het een pl
kijk gewoon tussen de 2de en 3de cil daar staat het gewoon

je kunt alleen aan de electronica zien of het een pl of een kr is
want er zijn heel veel uitvoeringen
mijne was bijv een 91er kr kon volgens niemand maar het was een special edition
en daar hadden ze weer een kr in gehangen
#1571958
Ik vind het wel een leuke discussie want ook ik heb daar nog nooit van gehoord. Niet alleen de electronica is anders er zijn zeker nog andere verschillen in en om het blok waarbij een PL verschil maakt met een KR en die zijn duidelijk zichtbaar. en wat bedoel je met veel uitvoeringen KR of PL??

je maakt me wel nieuwsgierig

======================================================================================
Eigenaar van

Afbeelding

Het adres voor CSR,Pilot,SRS,Vmaxx,KW,Weitec,Koni,Rieger,Carline en nog veel meer zie onze website voor meer info.
#1572410
tja, dat het op kenteken een KR is, betekend natuurlijk niet dat het origineel ook een KR is.
Er is iets bijzonders mee want volgens mij kan het gewoon niet.

Waarom is vw in '88 met de PL mét kat. gekomen? Om aan bepaalde mileu-eisen te voldoen. Zouden ze dan in '91 weer met een KR zónder kat komen? Klinkt tegenstrijdig.

Maar, als je de discussie niet aan wil gaan heb ik er vrede mee. Als jij ervan overtuigd bent dat het zo is vind ik het prima. Vind het alleen wel interessant om te weten wáárom jij er dan van overtuigd bent.
#1572471
Je kan er wel heel erg moeilijk over gaan doen, maar de motorcode staat gewoon op het blok....
KR is met 3 maten inlaatspruitstuk geleverd, maakt voor het vermogen overigens geen zak uit.
KR werd in 91 gewoon nog geleverd, er werden in 92 ook gewoon nog carburateurmotoren in de Golf 1 cabrio geleverd terwijl die hier in NL na 1988 ook niet meer te vinden zijn.
#1572961
mijne is een orginele nederlander 91er kr
102 kw op kenteken
ga ik naar de dealer met mijn oude kenteken
dan vinden ze gewoon de onderdelen voor een kr

ik had maar 1 comp
ik heb een nieuw type kabelboom erin zitten
geen stekkers op de spinnekop (die ik trouwens nog in de schuur heb liggen )
open stel schroef in de spinnenkop
alleen een nullast schakelaar geen vollast
geen kat en ook geen katalisator.
kastje in het middenconsole zit er ook in
hij is in 2006 omgekeurt van grijs naar geel kenteken
toen werdt er ook niet gekeken naar de kat

hij was wel verschrikkelijk snel hij hield een mk1 met 16vkr erin gewoon bij
liep op navi 235 km/h

motor is kapot gelopen lagerschalen eruit
heb er toen een g60 in gehangen

vw heeft wel meer rare dingen gedaan.

snap dat julie het intresant vinden omdat julie het niet wisten
maar
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]