VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alle andere offtopic
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2574312
Ik weet niet of ik mijn vraag hier mag neerzetten maar hier zitten wel de meeste ervaren mensen.
Ik maak altijd telefoon pics met mijn Galaxy S4 .

Kwaliteit voor telefoon is best okee maar nu wil ik een stap verder.
Ik ben niet echt een fotograaf maar nu zou toch wel een leuk toestel willen om foto's van me golf te maken en ook van andere dingen.
Maar er zijn zoveel toestellen dat ik me geen raad weet wat te nemen .

Budget is €280 max
Wat raden jullie aan ?

Zat zelf aan zoiets te denken .

http://www.camerashop.nl/product/321859 ... ifications

of

http://www.bol.com/nl/p/canon-powershot ... 025074489/
#2574590
Prima camera, en de 18-55 kitlens is prima om mee te beginnen.

Het is al 100x beter dan zo'n klein digitaal ding wat zelf bepaalt wanneer die de foto's maakt :SCRATCH:
Een spiegelreflex camera maakt gewoon altijd een foto als je op die knop drukt :tu:
#2574621
Rene GTI 8V schreef:Alleen kwa lensen snap ik er nog geen zak van :mrgreen:
Wat snap je er niet aan?

Een simpele uitleg, neem deze lens:
Canon EF 24-70mm f/4.0L IS USM

Canon = Het merk
EF = De lensvatting, EF staat voor Electro Focus. Je hebt ook EF-S lenzen (Alleen geschikt voor crop-camera's zoals de 500D)
24-70mm = het zoom bereik. Het eerste getal is de "groothoek", hoe lager dit getal, des te meer je op de foto kan zetten. Het tweede getal is je zoom. Hoe groter dit getal hoe meer je kan inzoomen.
f/4.0 = F staat voor je diafragma. Dit bepaald je scherpte diepte. M.a.w Als je voorwerp scherp is hoe ONSCHERP de achtergrond is en HOE SNEL deze onscherp wordt. Hoe lager dit getal hoe onscherper/sneller en hoe duurder!
L = L is de professionele lenzen lijn van Canon. ERG goed, ERG duur
IS = image stabilization, oftewel een motortje in je lens welke kleine trillingen weg filtert.
USM = Ultra Sonic Motor, dit betekend dat je de lens bijna niet hoor scherpstellen en dat hij sneller is als lenzen zonder.


Als toevoeging op de ZOOM je hebt ook lenzen met maar 1 getal daar. 50mm b.v, dit zijn lenzen waarmee je niet kun in of uitzoomen maar daardoor wel een betere kwaliteit foto's leveren. Iets wat maar goed is in 1 ding is daar altijd beter in als iets wat meerdere dingen goed moet kunnen :)
#2575298
mrzl schreef:Ik schiet het meerendeel met 18-200 lens van tamron en daarmee kun je alle kanten op :-)
Dat is het grote voordeel van de all-round lenzen. Maar kwalitatief kunnen ze niet mee komen met prime's (Vast brandpunt lenzen, of lenzen met een minder groot zoombereik)
Rene GTI 8V schreef:Zat te lezen over een 17-85 mm maar schijnt niet veel beter te zijn?
De 17-85 heeft 30mm meer zoom dan de 18-55. 85-55=30... Als je de 17-85 IS USM bedoelt is dat een prachtige lens hoor. Gebruik ik zeer regelmatig!
#2575395
Om "het beste van beide" te hebben, ben ik destijds gegaan voor een losse Canon EOS 550D body gekocht met de Tamron 17-50 lens, en de Sigma 70-300 lens. Kwalitatief erg goed, alleen is de Tamron in het automatisch scherpstellen wel slecht te noemen. Maar als hij scherp staat, zijn de foto's wel van mooie kwaliteit.
#2575419
Rene GTI 8V schreef:30 mm is niet echt heel veel extra denk ik ?
Als ik dus echt veel meer zoombereik wil moet ik dan een canon 18-200 IS lens hebben zeker ?
Nou het is wel aardig wat hoor. Over het algemeen gebruik ik 80% van de tijd mijn 17-85. Zeker op vakantie is dat een erg fijne lens.

Ik heb er een 70-200L naast welke kwalitatief echt stukken beter is, maar door de beperkte groothoek (70mm is z'n laagste) is die normaal gesproken niet heel bruikbaar.

Zelf ben ik ook met een 18-200mm begonnen en dat is prima hoor. Maar op den duur ga je gewoon hogere eisen stellen en dan neem je het lenzen wisselen voor lief :tu:
#2575459
Ben zelf ook pas net begonnen met een instap-model spiegelreflex.
Een Eos 1000D met 18-55mm kitlens, en heb daar een Sigma 18-200 lens bij met optische beeldstabilisatie.
Leuk setje voor niet al teveel geld overgenomen van een maatje van me.

Voor een beginner goed genoeg in elk geval :tu:
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]