VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door golfje2
#1090964
En ook op motorcode RP (bij een mk2) ;)

Die dingen willen ook wel een voor problemen zorgen, er zit namelijk een motortje in en een stel tandwielen. Soms wordt het vet daarin hard en dan gaat de boel vastzitten met alle gevolgen van dien. Je kunt hem dan uit elkaar halen, zit met een aantal clipjes rondom vast (die waarschijnlijk afzullen breken...), en opnieuw invetten. Verder zit in die stappenmotor ook de nullast/stationair schakelaar. Ook die kan voor problemen zorgen.
door neicul
#1091137
Sorry was ik vergeten te melden was een type KR motor.
#1128421
@ Eric-Jan : Ik heb vandaag gebeld met VW dealer in Alkmaar om voor mij een stationair regelaar te bestellen. En hij kwam op 370 Euries uit.
Dus dat wordt ff sparen. Kan dat nou niet goedkoper.
Ik weet dat het een long-shot is maar als ik er een van de sloop af haal dan zit je net op 50E, maar dan bestaat de kans dat die ook al defect is.
En op marktplaats hoef je het niet te proberen, daar staan ze niet op. En als er al een opstaat is ie meestal binnen een paar dagen alweer weg.
#1129691
uuuhh als je geld teveel hebt, zou ik het nog niet doen.
zo`n stappenmotor is echt niet zomaar defect hoor. vervuilt wel maar kapot zijn niet vaak.
verder zijn ze bijna universeel :P ze werken bijna allemaal met hetzelfde stuursignaal.
heb der wel is een op mp verkocht voor 15 euro. in mijn inzien ook ongeveer de waarde :mrgreen:.
ik verklaar je in iedergeval goed voor gek :mrgreen:
#1404457
viper1982 schreef:@ Eric-Jan : Ik heb vandaag gebeld met VW dealer in Alkmaar om voor mij een stationair regelaar te bestellen. En hij kwam op 370 Euries uit.
Dus dat wordt ff sparen. Kan dat nou niet goedkoper.
Ik weet dat het een long-shot is maar als ik er een van de sloop af haal dan zit je net op 50E, maar dan bestaat de kans dat die ook al defect is.
En op marktplaats hoef je het niet te proberen, daar staan ze niet op. En als er al een opstaat is ie meestal binnen een paar dagen alweer weg.

Ik heb er nog een van een G60 te koop, 25 euro. 2 polig en werkt. Ik geef je hier de mogelijkheid om hem te testen.

Je bent echt een idioot als je er een voor 370 euro koopt. (Of je hebt heeeeeel veel geld).

Dat geld kun je toch wel beter besteden?
#1404461
Ohja, ik had eigenlijk nog een vraag...

Ik heb een VR6 uit '95, deze heeft een electronisch gasklephuis. Tenminste, de stationairloop wordt electronisch geregeld middels (ik verwacht) een stappenmotor welke geintegreerd is in het gasklephuis. Er zit een 8 polige stekker aan waarvan er 7 polen in gebruik zijn. Pool 1 en 2 regelen de "stappenmotor".

Wanneer deze bedient is gaat de gasklepstand voor 27 % open.

Wie kan mij iets over de werking vertellen?
#2365963
Beste mensen,

Ik heb een vaag probleem. Mijn golf 3 1H1 1.8 blijft momenteel (na warmdraaien) omdat deze op het moment zonder stappenmotor loopt (Moet nog uitzoeken waarom deze niet werkt)... to the issue > stationair 2000 toeren draaien, terwijl de auto voor zover ik weet zonder stappenmotor rond de 1000 toeren zou moeten hangen.

Iemand een idee of brainspark wat ik kan nalopen en testen om achter de oorzaak en/of oplossing te komen?

Mijn auto is een rijdend vaag ding momenteel :P

Greetz,
kirelam
#2365965
kirelam schreef:Beste mensen,

Ik heb een vaag probleem. Mijn golf 3 1H1 1.8 blijft momenteel (na warmdraaien) omdat deze op het moment zonder stappenmotor loopt (Moet nog uitzoeken waarom deze niet werkt)... to the issue > stationair 2000 toeren draaien, terwijl de auto voor zover ik weet zonder stappenmotor rond de 1000 toeren zou moeten hangen.

Iemand een idee of brainspark wat ik kan nalopen en testen om achter de oorzaak en/of oplossing te komen?

Mijn auto is een rijdend vaag ding momenteel :P

Greetz,
kirelam
Even uitlezen en de zoekfunctie gebruiken voor wat andere zaken te controleren..

Je zult wel een monopoint hebben, die regelt je toerental en hebt dan ook geen losse stappenmotor.

Gr
#2365973
Ik heb inderdaad een Monopoint.
Echter heb ik wel een stappenmotor die aan de zijkant van mijn carburateur (of wat het ook is) hangt. Klein rechthoekig kastje met 6 polen waar een drukknop op zit, waar het hamertje van de gaskabel tegenaankomt als deze stationair draait. In het verleden was het zo dat als je de kabel uit de stappenmotor trok (toen deze nog werkte gna gna) de auto naar +/- 1000 toeren.


P.S.
Ik heb een OBD2 bleutooth stekker (ELM327) en mijn auto (uit 95) heeft naast de asbak een OBD2 aansluiting. Dit samen met mijn android telefoon en app Torque. Echter ziet deze de ECU niet wat ik ook doe. Andere merken heb ik gecontroleerd (Mijn vaders Volvo bijv) waar dit wel werkt (en snel ook)

Duzzzzz.. En effe uitlezen bij de garage is meteen weer 50 euro.........NOOO
En die verteld mij dan alleen dat mijn Stappenmotor wellicht defect is... en dat voor 50 euro.

End of line
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]