VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1937394
hallo

ik heb bbs lm replica's maar deze zijn 18 8,5j en wil naar 8j dus andere velgen maar de banden zijn goed.

het zijn 225/40 kan ik deze overleggen of zijn de banden te groot daarvoor?
#1972459
Heb op het moment R32 velgen 19 inch liggen. Kan alleen nergens de ET waarde vinden, weet iemand wat de ET waarde is? is toch standaard 45 of hoger? ga zo nog wel een keer goed zoeken want vind het wel vreemd

mvg
Gebruikersavatar
door Vladi
#1973110
stefanlangel schreef:hallo

ik heb bbs lm replica's maar deze zijn 18 8,5j en wil naar 8j dus andere velgen maar de banden zijn goed.

het zijn 225/40 kan ik deze overleggen of zijn de banden te groot daarvoor?
Moet je niet willen, krijg je paddestoel banden van. :tu:
Gebruikersavatar
door Vladi
#1973111
vwgolfIV2000 schreef:Heb op het moment R32 velgen 19 inch liggen. Kan alleen nergens de ET waarde vinden, weet iemand wat de ET waarde is? is toch standaard 45 of hoger? ga zo nog wel een keer goed zoeken want vind het wel vreemd

mvg
Staan altijd in de velg. Ben nog geen enkel wiel tegengekomen waarbij dat niet zo was.
#2124070
Op mijn Golf zou ik graag mooie velgen zien. Ik heb allen enkele vragen mbt de bandenmaten.
Momenteel zitten er banden op van 175/80R14 88T. Alleen de steek kan ik nergens terug vinden, maar geloof dat die standaard 5x100 is.
Nu is het zo dat ik 0.0 verstand heb van banden, en mij dus afvraag waar ik op zou moeten gaan letten bij het uitzoeken van velgen/banden. Want ipv 14" wil ik 16 of 17". Als ik kan een conmpleet set met velgen en banden vind van 16", moet dit set dan volledig overeenkomen met de huidige waardes?(175/80 88T)

Mvg, David.
#2260067
Ik heb een setje bbs rc velgen van een editions golf 4 , ze zijn gespoten in Black chrome .
Dit zijn in principe me eerste set velgen dus heb ik er nog niet zo veel ideeën over .

Vraag me af wat voor maat/merk banden ik kan nemen en wat mooiste is. Auto is vrij laag gok op zon 4.5 à 5 cm , een golf 4 gti uiteraard haha.

Ook vraag ik me af of al die aanbieders op marktplaats met gebruikte banden een optie is ?
#2260166
GreyGolf schreef:Velgen: Bellini strada 19x8.5J

Band: ?

Goede keuze om te gaan voor deze maat? 215-35-19 (voor-en achteraan)


Grtzz
Goeie keus :tu:

TurbogolfGT schreef:Gaat dit passen?

Velgen: 19 '' x 8,5 J ET 45 ( evolution s075 )

Banden: 235 / 35 / 19 ( vredestein)

Gaat dit lukken in combinatie met schroefset onder mk5 GT?
Dat gaat sowieso wel lukken, alleen ik denk niet dat je extreem laag kan met die breedte..


055polo6n schreef:wat voor banden op 16 inch 9j??
onder een polo 6n?

thnx! :tu:
Ik zou voor 195-40 gaan, al kan het natuurlijk zijn dat je dat een beetje te extreem vind, anders 215-35...
Geen idee of er ook nog maten er tussenin zijn.
Davidenko schreef:Op mijn Golf zou ik graag mooie velgen zien. Ik heb allen enkele vragen mbt de bandenmaten.
Momenteel zitten er banden op van 175/80R14 88T. Alleen de steek kan ik nergens terug vinden, maar geloof dat die standaard 5x100 is.
Nu is het zo dat ik 0.0 verstand heb van banden, en mij dus afvraag waar ik op zou moeten gaan letten bij het uitzoeken van velgen/banden. Want ipv 14" wil ik 16 of 17". Als ik kan een conmpleet set met velgen en banden vind van 16", moet dit set dan volledig overeenkomen met de huidige waardes?(175/80 88T)

Mvg, David.
Vertel eerst eens even over wat voor golf het gaat...
Golf 2 = 4x100
Golf 3 = 4x100 of 5x100

Als je er grotere velgen op zet, moet je voor een plattere ban gaan.
#2313476
ik zit te twijfelen tussen me banden. heb BBS velgen van 6J er zit nu onder me golf 2 5.5J met 175/70/13 banden. en dit loopt net niet aan dus dat is goed. hij staat op schroefset op zijn laagst.

nu wil ik of 175/55/15 op de BBS dan is de maat hetzelfde als wat ik nu heb volgens omrekentabel. of een smaller bandje er op van 165/55/15 dit scheeld 1.27 in de hoogte van de banden is 2.21% maar dan worden je banden wel dunner en ben bang dat ik dan nog meer ga stuiteren als wat ik nu doe.

wat voor band zouden jullie pakken, en wil wel graag een goed merk dus geen chineze meuk. ET maat is trouwens 45 wat er op komt dus hoger als standaard ET38
#2393041
Hoi,
Ik zou graag grote velgen onder mijn Golf 2 G60 leggen zonder aan het koetswerk te beginnen aanpassen.
Mijn voorkeur gaat naar 17" met laag profiel banden.
Ik zou hem ook iets verlagen maar niet te veel.

Lukt dit? En welke bandmaat zouden jullie aanbevelen?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]