VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door Mari
#2832334
Er zal toch ergens wat te zien moeten zijn wat het precies is... zonder dat te weten is het voor ons ook gissen wat te doen... foto van de voorkant? Wat laat de radio zien zodra je hem aanzet? Waar heb je hem vandaan?
#2832451
patrickmk3 schreef: 12 mar 2021 23:51 hoeft niet perse verschil in te zitten.
ligt er meer aan welke bouten jij koopt waar dat dan ook is.
punt waar je op moet letten op de kop van de bout staat de sterkte aangegeven.
bijvoorbeeld 8.8 of 10.9 of 12.9
het is niet zo dat bijvoorbeeld de sterkste beter is.
als er 10.9 inzit doe er dan geen 12.9 in.
meer te maken met de eigenschappen maar dat word te langdradig allemaal.
let dus op sterkte van de bout.
en schroefdraad normaal fijn of grof metrisch draad.
en kies voor gegalvaniseerd of verzinkt.
Bedankt voor de uitleg ! ;-)
door Yacer
#2832512
Mari schreef: 25 mar 2021 18:34 Er zal toch ergens wat te zien moeten zijn wat het precies is... zonder dat te weten is het voor ons ook gissen wat te doen... foto van de voorkant? Wat laat de radio zien zodra je hem aanzet? Waar heb je hem vandaan?
Gevonden! :-D
Bijlagen:
16176410007155426764010796233287.jpg
16176410007155426764010796233287.jpg (1.99 MiB) 1701 keer bekeken
door Mari
#2832515
Yacer schreef: 05 apr 2021 18:44
Mari schreef: 25 mar 2021 18:34 Er zal toch ergens wat te zien moeten zijn wat het precies is... zonder dat te weten is het voor ons ook gissen wat te doen... foto van de voorkant? Wat laat de radio zien zodra je hem aanzet? Waar heb je hem vandaan?
Gevonden! :-D
Kwaliteitscontrole-stickertje... HULDE... moet toch niet zo zijn dat wij jouw eerdere posts op het forum moeten nalopen om antwoord te krijgen op een simpele vraag: chinese cloon van een RNS 510...

Blijkbaar wil je niet geholpen worden, ik ga er in elk geval geen tijd meer aan spenderen... maak maar een afspraakje bij @Antera om je hiermee te helpen...
door Mari
#2832533
--> viewtopic.php?f=8&t=207522&p=2830859#p2830859

Je post 10 januari 2021 waar je in rijdt en wat voor radio je hebt... je had toen al een probleem en nu kaart je nogmaals hetzelfde probleem aan in dit topic... als we dan vervolgens vragen wat voor radio het betreft komen er alleen ontwijkende antwoorden en foto's waar we niks mee kunnen... het advies om je gateway te updaten is in januari al gegeven, er is zelfs hulp aangeboden om dat voor je te doen...doe jezelf een plezier, neem contact op met @Antera en los het probleem op... (nu reageer ik toch terwijl ik gezegd heb er geen tijd meer aan te spenderen)...
door Psilin
#2834778
Omdat ik straks met VCDS wil gaan spelen, en ik heb gelezen bij Gerrit Speek dat het dan wenselijk is een accu lader aan te sluiten, komt de vraag : wat voor accu lader dan?

Vroeger toen ik 2 turven hoog was had mijn vader een ding in de schuur staan.
Intussen zijn de accu’s niet meer zo standaard vanwege start/stop.
Maar wat is nu een aan te raden lader welke ook geschikt is om ook (langdurig) te spelen met VCDS? Is dan bv een CTEK CT5 stop/go geschikt? Die levert maximaal 3.8 Ampère.

In het stukje van Gerrit Speek staat een lader van >30 A. Alleen zijn die lastig te vinden én loeiduur…..
door Mari
#2834779
Als je kortstondig met VCDS aan de slag gaat is een acculader niet nodig... daarnaast kan je ook de motor starten en laten lopen ;-)

Je hebt geen acculader nodig met hoge laadstroom, met een lagere laadstroom duurt het alleen wat langer voor de accu vol is (wanneer je lege accu laad)...
door Psilin
#2834797
Als je precies weet wat je doet zal het wel kortstondig gebruik zijn neem ik aan. Daar zit meteen het probleem: op wat youtube materiaal na heb ik op dit moment volledig geen enkele ervaring met VCDS.
De motor laten lopen is natuurlijk een optie. Al staat de auto normaliter in een standaard garagebox van het firmaat VINEX.

Zijn alle normale acculaders te gebruiken, of moet het speciaal AGM zijn ? Ik weet dat de min-pool niet direct aan de accu mag, maat op het chassis/motorsteun gekoppeld moet worden.

HBM verkoopt een acculader van nog geen 5 tientjes. Volgens de aanwezige analoge meter kan deze tot 20A leveren. Is dat een bruikbaar model voor de start/stop accu?
door Mari
#2834801
... dan rij je de auto uit de garagebox... ;-)

Aangezien je geen ervaring met en geen kennis van VCDS hebt, maak een backup van je instellingen en het liefst ook een backup van alle adaptie-kanalen van de verschillende modules. Verkloot je het dan een keer dan heb je nog refenrentie-materiaal om een en ander te herstellen...

Denk je dat een willekeurige acculader het verschil ziet tussen een normale of AGM accu? Google eens wat AGM etc. inhoud. Zet zoveel mogelijk stroomverbruikers uit (verlichting etc.) dan zal het niet zo'n vaart lopen met het leeg raken van de accu (in al die jaren dat ik VCDS gebruik nog nooit met een lege accu gestaan na wat spielerei in de auto met VCDS)... en nog maar eens, de hoeveelheid stroom die een lader kan leveren is niet echt van belang, hoe meer stroom hij kan leveren des te sneller is de accu vol... maar je hebt nu geen lege accu en hoeft maar een beetje bij te laden...

Staar je ook niet blind aan wat je op internet kan vinden wat je allemaal kan aanpassen aan je auto... zo lang de benodigde hardware niet geïnstalleerd is kan je dat met software niet aanzetten.
#2834803
Psilin schreef: 12 aug 2021 04:55 Zijn alle normale acculaders te gebruiken, of moet het speciaal AGM zijn ? Ik weet dat de min-pool niet direct aan de accu mag, maat op het chassis/motorsteun gekoppeld moet worden.

HBM verkoopt een acculader van nog geen 5 tientjes. Volgens de aanwezige analoge meter kan deze tot 20A leveren.
Is dat een bruikbaar model voor de start/stop accu?
Ik vind die HBM lader nogal een behoorlijk grote kast met vrij beperkte mogelijkheden...
Zelf heb ik al jaren een CTEK MXS 5.0 (druppel)lader en ben daar zeer tevreden over!
Deze is zeer compact en kan bovendien voor meerdere accu's gebruikt worden zoals bv. voor scooters / motorfietsen / personenauto's etc.
Ook is deze lader geschikt voor AGM (start/stop) accu's!

Deze lader kan dus gebruikt worden voor accu's met een lage tot een hoge capaciteit.
Dit komt ook de levensduur van de desbetreffende accu's ten goede.
Deze lader doorloopt een heel programma en gaat uiteindelijk over op druppelladen en kan dus gewoon zonder problemen voor langere tijd aangekoppeld blijven.
Als je deze lader aansluit kun je volgens mij onbeperkt met je VCDS spelen.

Deze lader is op internet al te koop voor € 63,- en op Marktplaats voor nog minder.
CTEK heeft een heel gamma aan laders en accessoires hiervoor, zoals verlengkabels etc.
Zie voor nog veel meer info de aanbiedingen op internet!
door Psilin
#2834807
Mari schreef: 12 aug 2021 18:58 ... dan rij je de auto uit de garagebox... ;-)
Haha, dat kan natuurlijk ook ;-)
Mari schreef: 12 aug 2021 18:58 Aangezien je geen ervaring met en geen kennis van VCDS hebt, maak een backup van je instellingen en het liefst ook een backup van alle adaptie-kanalen van de verschillende modules. Verkloot je het dan een keer dan heb je nog referentie-materiaal om een en ander te herstellen...
Dit moet ik eens rustig gaan uitzoeken als de spullen binnen zijn. Zonder goede backup / vastleggen van status voor aanpassingen, ga ik zeker niets veranderen. Wat 1 bitje kan veroorzaken ben ik mij terdege van bewust....

Mari schreef: 12 aug 2021 18:58Denk je dat een willekeurige acculader het verschil ziet tussen een normale of AGM accu? Google eens wat AGM etc. inhoud. Zet zoveel mogelijk stroomverbruikers uit (verlichting etc.) dan zal het niet zo'n vaart lopen met het leeg raken van de accu (in al die jaren dat ik VCDS gebruik nog nooit met een lege accu gestaan na wat spielerei in de auto met VCDS)... en nog maar eens, de hoeveelheid stroom die een lader kan leveren is niet echt van belang, hoe meer stroom hij kan leveren des te sneller is de accu vol... maar je hebt nu geen lege accu en hoeft maar een beetje bij te laden...
Nou nee, de acculader zal het verschil niet zien. Wat een AGM exact chemisch doet weet ik niet. Wel weet ik dat bv lithium-ion of nikkel-metaal-hybride nogal verschillende eisen stellen aan de wijze waarop ze willen worden geladen. Maar ik begrijp dat er geen 'bijzondere' ladingsregeling in een auto zit, dus dat loopt wel los.
Mari schreef: 12 aug 2021 18:58Staar je ook niet blind aan wat je op internet kan vinden wat je allemaal kan aanpassen aan je auto... zo lang de benodigde hardware niet geïnstalleerd is kan je dat met software niet aanzetten.
Nee, daarvan ben ik mij bewust. En ook de complicatie die sommige 'simepel' aanpassingen met zich mee kunnen brengen.
Dat vraagt vrees ik om best veel onderzoek, of iets compatible is. Ongetwijfeld ga ik daar nog eens wat vragen over stellen..... ;-)
door Psilin
#2834808
MarTiguan schreef: 12 aug 2021 19:27 Ik vind die HBM lader nogal een behoorlijk grote kast met vrij beperkte mogelijkheden...
Zelf heb ik al jaren een CTEK MXS 5.0 (druppel)lader en ben daar zeer tevreden over!
Deze is zeer compact en kan bovendien voor meerdere accu's gebruikt worden zoals bv. voor scooters / motorfietsen / personenauto's etc.
Ook is deze lader geschikt voor AGM (start/stop) accu's!

Deze lader kan dus gebruikt worden voor accu's met een lage tot een hoge capaciteit.
Dit komt ook de levensduur van de desbetreffende accu's ten goede.
Deze lader doorloopt een heel programma en gaat uiteindelijk over op druppelladen en kan dus gewoon zonder problemen voor langere tijd aangekoppeld blijven.
Als je deze lader aansluit kun je volgens mij onbeperkt met je VCDS spelen.

Deze lader is op internet al te koop voor € 63,- en op Marktplaats voor nog minder.
CTEK heeft een heel gamma aan laders en accessoires hiervoor, zoals verlengkabels etc.
Zie voor nog veel meer info de aanbiedingen op internet!
Heldere feedback. Die HBM ziet er ook echt old-skool uit. Een CTEC zal dus (meer dan) voldoende zijn begrijp ik. Dan ga ik het ook niet moeilijker maken dan het is. Ik heb echt geen idee wat het standaard vermogen is dat een auto verbruik die op contact staat waarvan de uit te schakelen systemen 'uit' staan. in deze moderne tijd verwacht je geen al te gekke dingen meer, maar voor hetzelfde geld blijft er een mechanische klep of pomp lopen die de nodige amperes vraagt. Ah well, je commentaar dat het bij je nog nooit mis is gegaan geeft de burger moed. Dan ben ik op de site van Gerrit Speek op het verkeerde been gezet.
door Mari
#2834835
Psilin schreef: 13 aug 2021 09:42 Dit moet ik eens rustig gaan uitzoeken als de spullen binnen zijn. Zonder goede backup / vastleggen van status voor aanpassingen, ga ik zeker niets veranderen. Wat 1 bitje kan veroorzaken ben ik mij terdege van bewust....
Let op als je een chinese cloon gaat gebruiken van VCDS...
  • 1
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]