VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door VariantTDI
AntiAlfa schreef:
VariantTDI schreef:
AntiAlfa schreef: Dat klopt, en is heel slecht voor de pomp.

De pomp kan zijn druk niet kwijt omdat hij niks meer kan verplaatsen. Het piepen is de v-snaar of multisnaar die over de poelie van de pomp slipt omdat deze tegenwerkt. Kortom nooit langdurig in de uiterste stand sturen.

;)
:???: Is dit te verhelpen??
Mijn docent (ik doe MVT) zegt dat het bij alle auto's zo is, terwijl dit probleem bijv niet bijde Toledo TDI van mijn oom van toepassing is.
Olie v.d. stuurbekrachtiging is ook op niveau
Even terug gekomen op je eerste zin "vol draait naar links of na rechts"je bedoeld hiermee tegen de eindaanslag aan, want daar was mijn antwoord op gebaseerd.
:mrgreen: Ja dat bedoel ik ook :spam:
door AntiAlfa
Het is niet te verhelpen. je zou de v of multisnaar wat strakker kunnen zetten als dit mogelijk is maar dan slipt hij niet meer en krijgt de pomp het echt voor zijn keizen. kortom het piepen van de snaar is een soort beveiliging die nu voorkomt dat hij kapot gaat.

;)
door VariantTDI
AntiAlfa schreef:Het is niet te verhelpen. je zou de v of multisnaar wat strakker kunnen zetten als dit mogelijk is maar dan slipt hij niet meer en krijgt de pomp het echt voor zijn keizen. kortom het piepen van de snaar is een soort beveiliging die nu voorkomt dat hij kapot gaat.

;)
Is dit bij elke auto zo, of alleen bij de Golfjes.. Of alleen bij mij? :( :(
door AntiAlfa
VariantTDI schreef:
AntiAlfa schreef:Het is niet te verhelpen. je zou de v of multisnaar wat strakker kunnen zetten als dit mogelijk is maar dan slipt hij niet meer en krijgt de pomp het echt voor zijn keizen. kortom het piepen van de snaar is een soort beveiliging die nu voorkomt dat hij kapot gaat.

;)
Sommige auto's hebben een elektrische pomp, Deze werken weer anders.
Maar bij auto's met een mechanische pomp werkt het bijna allemaal het zelfde. Denk dat het zelfs in het instructieboekje staat over de uiterste stuuruitslag bij een auto met stuurbekrachtiging.

:D
door VariantTDI
AntiAlfa schreef:
VariantTDI schreef:

;)
Sommige auto's hebben een elektrische pomp, Deze werken weer anders.
Maar bij auto's met een mechanische pomp werkt het bijna allemaal het zelfde. Denk dat het zelfs in het instructieboekje staat over de uiterste stuuruitslag bij een auto met stuurbekrachtiging.

:D
:(
door jim
daarom is die ook nie getand natuurlijk
door jim
ik heb weer een vraagje een stuurnaaf bij een golf 2 zit tovh alleen met een groote moer vast aan de voor kant ??

heb de moer nu los maar krijg de naaf niet los

ps hoordt het nie zo te zijn dat als jeje auto weg breng voor uit lijnen dat ze ook gelijk je stuur weer in een normale stand trug zetten met stuur is zo wat een kwartslag verdraaid :?
door TT
ps hoordt het nie zo te zijn dat als jeje auto weg breng voor uit lijnen dat ze ook gelijk je stuur weer in een normale stand trug zetten met stuur is zo wat een kwartslag verdraaid
Er zijn bedrijven die dit automatisch even meepakken maar veel bedrijven doen dit dus niet en zul je dit dus even extra aan moeten geven.
door jim
aha okej ja vindt het ook geen ramp alleen niet zo netjes
en als die nouw evve had uit leg hoe je zo'n k*t naaf los kreeg dan was het zo gepiept maar jha he
door TT
jim schreef:aha okej ja vindt het ook geen ramp alleen niet zo netjes
en als die nouw evve had uit leg hoe je zo'n k*t naaf los kreeg dan was het zo gepiept maar jha he
wacht even rustig af, er zijn hier vast mensen die weten hoe je dit moet doen.

zou ik zelf overigens ook wel willen weten want mijn stuur staat ook niet echt mooi recht ten opzichte van de wielen :roll:
door AntiAlfa
Als de moer los is klemt hij op de conis. Ik doe altijd met de handen op kwart voor 3 om en om trekken/duwen tegen gesteld van elkaar, dan komt hij tot nu toe altijd los.

Lees het wel ;)

P.s. als je stuur echt goed scheef staat en je zet hem recht dmv. het stuur te verdraaien op de naaf. Dan zal de uiterste stand naar links en recht aan één kant minder zijn. dit omdat het stuurhuis in de recht uitstand niet in het midden staat.
door jim
aha okej bedankt ga ik proberen tnx

dat weet ik tt geduld is een schoone zaak indd
door Ray_20vt
vraagje: Kan een beetje speling op de stuurstang -> slecht zwabberig weggedrag veroorzaken ?
door jim
gelukt gewoon een beetje wrikken aan het stuur en los kwam die
en na drie pogingen :oops: zit hij er nu eindelijk recht op :mrgreen:
door Joenez
mijn auto start als hij koud is prima, is hij echter warm dan draait de startmotor soms niet rond :? hij maakt dan halve slagen zegmaar

heeft iemand hier een verklaring voor? of is de startmotor gwn aan vervanging toe

alvast bedankt :smokin:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]