VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Vladi
PeejVW schreef:Heb de blanke lak van het hart van mijn velgen afgebeten... Nu zit er dus een plastic (soort folie) coating onder die de kleur van de velg heeft. Krijg deze laag dus niet afgebeten, eraf peuteren is ook geen optie want je trekt maar kleine stukjes mee als je al wat te pakken krijgt :GRR:

Iemand een idee hoe je die laag kan verwijderen/afbranden/bijten? :tu:
Laten doen, ik heb de fout gemaakt ook te denken dat ik die laag zelf wel even eraf zou bijten, heb het maar opgegeven toen de kosten van materiaal duurder waren dan van chemisch ontlakken :LOL:
door Tommm
feki122 schreef: Enigste wat zou kunnen zijn, dat er olie bv. onderin je intercooler zit, bv. van een slechte G60, maar dat spuit er niet uit.
Ontluchten of iets hoeft ook niet ;)

Wel goed aandraaien(weliswaar, vast is vast ;) dus niet rambo uithangen), maar je wilt niet dat er een van je slangen eraf ploft.

Aaah thx, meer hoef ik niet te weten dankje :tu:
Vanmiddag gelijk ff langs Ferwerda zien of die ze heeft anders Ype kramer en anders internet :)
door Tommm
G60 doet het perfect, zaterdag naar groningen geweest en geen dingentje om aan te merken.
Maar. Nu wil ik graag m'n dz velgen er weer op hebben. Maar die zijn 5x100.. Of ja nouja kijk:
http://www.flickr.com/photos/akoehler/4969991929/
past zoiets dan gewoon gelijk op een 4x100?
Tommm schreef:G60 doet het perfect, zaterdag naar groningen geweest en geen dingentje om aan te merken.
Maar. Nu wil ik graag m'n dz velgen er weer op hebben. Maar die zijn 5x100.. Of ja nouja kijk:
http://www.flickr.com/photos/akoehler/4969991929/
past zoiets dan gewoon gelijk op een 4x100?
Mooi om te horen dat de G60 weer mooi loopt :tu:

Over je velgen vraag, nee, dat gaat helaas niet passen, want de gaten zijn 2x 5x100(?).
Wat je kan doen zijn adapterplaten, die van 4x100 naar 5x100 gaan, maar hoe veilig het allemaal is durf ik je niet te zeggen.
Daarnaast kun je ook nog kijken of je VR6 naven erin kunt persen, die zijn namelijk wel 5x100 maar fusee alleen kun je niet gebruiken omdat de draagarmen, stabistang etc. van een MK3 anders zijn dan van een MK2.

Er zijn meerdere oplossingen, maar ik denk dat een expert op dit gebied je verder kan helpen ;)
Even afwachten dus. :tu:
door Tommm
Ja precies die dingen had ik ook al gevonden maar die gaan met 3 vast om over te kunnen lopen naar 5.
Weet ik niet of ik daar nou zo lekker bij voel inderdaad wat je zegt.
Wat bedoel je met 2x?
Er staat in de velg zelf 100 maar dat had ik ook gemeten maar er staat ook nog de 110 bij.
Wat houd dat precies in dan?
door jghans
Ik ga morgen kijken bij een geimporteerde golf 5 gti...
Iemand tips waar ik op moet letten behalve de km-stand?

Alvast bedankt ;)
door jghans
jghans schreef:Ik ga morgen kijken bij een geimporteerde golf 5 gti...
Iemand tips waar ik op moet letten behalve de km-stand?

Alvast bedankt ;)
Ben al wezen kijken... Was overduidelijk schadebak ;)
ik heb een Golf 3 1.8 ADZ uit '95 welke nogal slecht schakelt, vooral z'n achteruit is moeilijk. nu wilde ik de versnellingsbakolie vervangen, puur omdat het wel eens mag gebeuren en het misschien wellicht waarschijnlijk ook effect kan hebben op het schakelen.
Hiervoor heb ik 75w90 nodig. Ook is het mogelijk om enkele dagen van te voren 0.5 liter ATF bij de versnellingsbak te gooien om prut en vuil los te maken.
De vulplug zit halverwege de zijkant van de versnellingsbak aan de radiatorkant en is een imbusbout.
De leegloopplug zit aan de onderkant van de versnellingsbak.
Het opvullen van de versnellingsbakolie is een kwestie van vullen tot het uit de vulplug komt.

Klopt dit verhaal een beetje? :)
Is het slim om verdere additieven bij de versnellingsbakolie te doen, na het vervangen?
MrKikker schreef:ik heb een Golf 3 1.8 ADZ uit '95 welke nogal slecht schakelt, vooral z'n achteruit is moeilijk. nu wilde ik de versnellingsbakolie vervangen, puur omdat het wel eens mag gebeuren en het misschien wellicht waarschijnlijk ook effect kan hebben op het schakelen.
Hiervoor heb ik 75w90 nodig. Ook is het mogelijk om enkele dagen van te voren 0.5 liter ATF bij de versnellingsbak te gooien om prut en vuil los te maken.
De vulplug zit halverwege de zijkant van de versnellingsbak aan de radiatorkant en is een imbusbout.
Het opvullen van de versnellingsbakolie is een kwestie van vullen tot het uit de vulplug komt.

Is het slim om verdere additieven bij de versnellingsbakolie te doen, na het vervangen?
dat verhaal klopt.. die imbus is een maat 17 :shock: hoop voor je dat je daar een passende sleutel voor hebt.
DrHardstyle16v schreef:
MrKikker schreef:ik heb een Golf 3 1.8 ADZ uit '95 welke nogal slecht schakelt, vooral z'n achteruit is moeilijk. nu wilde ik de versnellingsbakolie vervangen, puur omdat het wel eens mag gebeuren en het misschien wellicht waarschijnlijk ook effect kan hebben op het schakelen.

dat verhaal klopt.. die imbus is een maat 17 :shock: hoop voor je dat je daar een passende sleutel voor hebt.
even voor de goede orde: bovenop de versnellingsbak zit een grote dop met zes kanten aan de binnenkant, als je die loshaalt kijk je recht de versnellingsbak in. dit is dus NIET de vulplug, toch?
KevinJ schreef:Meestal zit de vuldop aan de zijkant, maar als je de bak inkijkt zal dat inderdaad de vuldop zijn. :tu:
zal morgenmiddag als ik de auto weer onder m'n neus heb weer even goed kijken :)
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]