VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Iemand enig idee wat een origineel setje schokbrekers van een Ibiza 6k2 waard is? Set is net 120.000 km. oud.
MrKikker schreef:
DrHardstyle16v schreef:
MrKikker schreef:ik heb een Golf 3 1.8 ADZ uit '95 welke nogal slecht schakelt, vooral z'n achteruit is moeilijk. nu wilde ik de versnellingsbakolie vervangen, puur omdat het wel eens mag gebeuren en het misschien wellicht waarschijnlijk ook effect kan hebben op het schakelen.
Hiervoor heb ik 75w90 nodig. Ook is het mogelijk om enkele dagen van te voren 0.5 liter ATF bij de versnellingsbak te gooien om prut en vuil los te maken.
De vulplug zit halverwege de zijkant van de versnellingsbak aan de radiatorkant en is een imbusbout.
De leegloopplug zit aan de onderkant van de versnellingsbak.
Het opvullen van de versnellingsbakolie is een kwestie van vullen tot het uit de vulplug komt.

Klopt dit verhaal een beetje? :)
Is het slim om verdere additieven bij de versnellingsbakolie te doen, na het vervangen?
dat verhaal klopt.. die imbus is een maat 17 :shock: hoop voor je dat je daar een passende sleutel voor hebt.
even voor de goede orde: bovenop de versnellingsbak zit een grote dop met zes kanten aan de binnenkant, als je die loshaalt kijk je recht de versnellingsbak in. dit is dus NIET de vulplug, toch?
nee die zit aan de voorkant, die jij bedoelt is het kijkgat op je vliegwiel :tu:
DrHardstyle16v schreef:
nee die zit aan de voorkant, die jij bedoelt is het kijkgat op je vliegwiel :tu:
ja precies danku, begon al aan mezelf te twijfelen :lol: het is dus een flinks grote imbusbout aan de zijkant van de versnellingsbak van de radiator? mooi.
haha jep kheb hem gevonden, jezus van een groot ding :shock:
de fuck ga ik die loskrijgen.. :lol:
MrKikker schreef:haha jep kheb hem gevonden, jezus van een groot ding :shock:
de fuck ga ik die loskrijgen.. :lol:
Imbus erin, holle pijp pakken die er mooi om past, en kracht erop zetten, kracht x arm he :P
door tijnoo
MarvinS schreef:Iemand enig idee wat een origineel setje schokbrekers van een Ibiza 6k2 waard is? Set is net 120.000 km. oud.
vraagje, linksachter op de auto van je avatar, staat een sticker van een hand, waar staat dat symbool voor ???

groetjes
Tijn
Bij mijn seat ibiza 1.4 16v 2000 is er een rare geluidje als je de koppeling loslaat in zijn neutraal. Je hoort van binnen niks maar van buiten hoor je steeds zo een piepende geluid. :? Ik weet wel dat de vorige eigenaar(mijn vriend) nog net rijbewijs had. Dus hij meestal trok als een mogool met piepende banden van de stoplicht
door Tommm
glopje schreef:Ik heb een foutje gemaakt :roll:

142 waar ik 80 mag... rijbewijs kwijt...

heeft iemand enig idee wat dit mij ongeveer gaat kosten? ben beginnend bestuurder
Vriend van mij had het ook. kreeg 4/500 euro nog wat gekeuring en 800 euro verplichte cursus.
En je rijbewijs dus opnieuw moeten halen etc.
glopje schreef:Ik heb een foutje gemaakt :roll:

142 waar ik 80 mag... rijbewijs kwijt...

heeft iemand enig idee wat dit mij ongeveer gaat kosten? ben beginnend bestuurder
http://www.wegcode.be/boeteberekening :)

gaat idd opnieuw rijbewijs halen worden ed, gaat alleszins geen goedkoop grapje worden...

Heb zelf ook een vraag:
Golf IV, stroomstekker trekhaak, 1 kant werkt niet, de rechterkant, hoe kan ik dit best uitmeten, dacht te beginnen met op de kabel achter de stekker te meten (kan namelijk ook zijn dat het aan de stekker ligt, dat deze niet goed meer door geeft). Stel dat de kabels geen stroom meer geven, waar kan ik deze gaan zoeken in m'n auto?
Vertrekken deze steeds aan de corresponderende lichten?
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]