VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door tijnoo
ClemensVento schreef:
tijnoo schreef:hoe ziet een spacer eruit? wil ze zelf gaan maken uit aluminium, maar hoe zit dat met het centreren van het wiel ?
Waarom zou je die zelf gaan maken? Zijn goedkoop gewoon te krijgen. Verspanen is niet goedkoop tegenwoordig, helemaal CNC niet...

beschik over een cnc fressmachine op het werk dus dat moet wel lukken :) ik kan ze waarschijnlijk goedkoper maken dan dat ik ze erges kan kopen... vandaar. zou dat uit aluminium kunnen? of is dat zo kapot...
door Bun
Bernhard schreef:deze hoodlifts kunnen toch gewoon op originele bevestigingspunten, of heb ik het mis ..
iemand die ze al gemonteerd heeft ?
( golf 2 )

Afbeelding
klein beetje haast mee ? :oops:
Schippersss schreef:
Roy6n2gti schreef:hallo allemaal jullie kunne me vast en zeker helpen :D

hoe krijg ik mij raamschakelaars eruit ?
en weten jullie mischien ook hoe ik die kachel knoppen eraf kan krijgen ?

al vast bedankt :D
Dit is dan wel voor het helepaneel maar de schakelaars zitten hier ook bij
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... t2088.html

ik heb het al kameraad van mij heeft het gedaan
je trekt ze er zo af waar de schakelaars in zitten
en bijrijderskan trek je de onderkant er zo af
maar toch bedankt allemaal !
Ik heb sinds gister zwarte knippers in de bumper met stads en led verlichting erbij in, heb deze aangesloten op de stadslichten en sindsdien als ik mn stadslichten aanzet werken alle stadslichten gewoon, zet ik het gewone licht erbij aan dan valt aan de bestuurderskant de stroom weg, andere kant blijft alles gewoon werken! Wie kan me helpen ik ben een beetje ten einde raad, heb het net gemeten met een voltmeter.. :(
door MONDY
Bernhard schreef:
Bernhard schreef:deze hoodlifts kunnen toch gewoon op originele bevestigingspunten, of heb ik het mis ..
iemand die ze al gemonteerd heeft ?
( golf 2 )

Afbeelding
klein beetje haast mee ? :oops:
kunnen idd op de originele bevestigingspunten
iemand enig idee of het afsluitrubber waar de rotorkap op vastgeclipt zit, ook los te krijgen is?
door Bun
MONDY schreef: kunnen idd op de originele bevestigingspunten
bedankt man, besteld en zitten er inmiddels op :mrgreen:
tijnoo schreef:
ClemensVento schreef:
tijnoo schreef:hoe ziet een spacer eruit? wil ze zelf gaan maken uit aluminium, maar hoe zit dat met het centreren van het wiel ?
Waarom zou je die zelf gaan maken? Zijn goedkoop gewoon te krijgen. Verspanen is niet goedkoop tegenwoordig, helemaal CNC niet...

beschik over een cnc fressmachine op het werk dus dat moet wel lukken :) ik kan ze waarschijnlijk goedkoper maken dan dat ik ze erges kan kopen... vandaar. zou dat uit aluminium kunnen? of is dat zo kapot...
Sorry voor de late reactie, maar tussen aluminium en aluminium zit een wereld van verschil. Daar moet je je even in verdiepen, je hebt het zogenaamde ''vliegtuigaluminium'' nodig, de precieze samenstelling weet ik niet.
door tijnoo
ClemensVento schreef:
ClemensVento schreef:

Sorry voor de late reactie, maar tussen aluminium en aluminium zit een wereld van verschil. Daar moet je je even in verdiepen, je hebt het zogenaamde ''vliegtuigaluminium'' nodig, de precieze samenstelling weet ik niet.[/quote]

ik heb hier 2 3 legeringen dat ik weet 6202 en aluminium, mangaan3 maar ik weet niet wat je er precies mee bedoelt met vliegtuigalluminium,

ik heb ook AlMg3G, dat is gegoten alluminium dus dat is spanningsvrij en trekt dus ook niet krom.

wat is het voordeel van vliegtuigalluminium?

nog een vraagje, ik zie veel luxere auto's rijden waarvan zelf de verlichting aangaat als het donker wordt.. bestaat daar een module voor ??

groetjes
Tijn
tijnoo schreef: nog een vraagje, ik zie veel luxere auto's rijden waarvan zelf de verlichting aangaat als het donker wordt.. bestaat daar een module voor ??
Ergens een licht weerstand(LDR dacht ik) plaatsen en dat aansluiten via een relais of dergelijke op je lampen?

Weet niet of daar kant en klare modules voor te koop zijn, zal vast wel ;)
door tijnoo
feki122 schreef:
tijnoo schreef: nog een vraagje, ik zie veel luxere auto's rijden waarvan zelf de verlichting aangaat als het donker wordt.. bestaat daar een module voor ??
Ergens een licht weerstand(LDR dacht ik) plaatsen en dat aansluiten via een relais of dergelijke op je lampen?

Weet niet of daar kant en klare modules voor te koop zijn, zal vast wel ;)

zo simpel is dat niet :)
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 314
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]