VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
NigelMKIII schreef:even een vraagje, 50km oude blokken (waar maar een paar x intensief mee is geremt, noodstop...) zou toch niet zo'n probleem zijn op nieuwe schijven?

weet niet wat de rest hier zegt maar NIET GEBRUIKEN !!
Deze zullen een verbrande toplaag hebben en dus veel harder zijn
Hierdoor slijten je nieuwe schijven sneller, tevens is de remwerking beduidend minder en
wat ook nog kan is dat je iedere keer dat je remt piepend geluid krijgt te horen
PeejVW schreef: Ik rij nu op de vooras links en rechts met 195/40/16.
Op de achteras zit aan één kant de standaard velg met 185/60/14 en aan de andere kant 195/40/16, de rolomtrek verschilt iets, kan dit kwaad op een achteras?
1 ding weet ik wel zeker hier ga je NIET mee door de keuring komen
op de vooras L+R moeten de zelfde maten zitten
dit geldt ook voor de achteras je mag wel bvb 205-40-16 voor en 225-40-16 achter
of 205-40-15 voor en 225-40-17 achter maar geen twee verschillende velgen en maten op 1 as
Ik stel mijn vraag hier maar want de woorden slecht en niet kan de zoekmachine niet vinden? :shock:
Maargoed, mijn golf 3 1.6 start de laatste tijd heel slecht, dan is het net alsof hij ergens overheendraait o.i.d vandaag stond ik in ter apel, motor was warm na 5x starte hij eindelijk! trouwens als hij eenmaal wil dan draait de motor ook direkt, iemand hier ideeën over wat het kan zijn? Heb het ook al gehad met koude motor... :(
Wie weet welke ruitenvloeistof ze bij de dealer vullen? Die van mij is bijna leeg en ik wil geen troep van action erin gooien wat naar bleekwater ruikt.

Ik weet wel dat de vorige eigenares bij de dealer altijd liet vullen. En de kleur is blauw geen idee of het anti-vries is maar het ruikt zo lekker :mrgreen:
PeejVW schreef:Kan een rotor/verdeelkap piepen/schrapen afhankelijk van buitentemperatuur/luchtvochtigheid? Is het gelagerd?
nee, maar wat hoor je dan precies? kan ook je vsnaar zijn die piept bij vochtig weer he :)
MrKikker schreef:
PeejVW schreef:Kan een rotor/verdeelkap piepen/schrapen afhankelijk van buitentemperatuur/luchtvochtigheid? Is het gelagerd?
nee, maar wat hoor je dan precies? kan ook je vsnaar zijn die piept bij vochtig weer he :)
Beetje wd40 spuiten op je v-snaar, weet je meteen of het dat is ;)
door PeejVW
V-snaar is het volgens mij niet, die slipt niet en een piep daarvan moet ik wel herkennen.
Het is een redelijk hard schrapend geluid (zou het omschrijven als metaal over metaal)

Ik kan niet 100% plaatsen waarom die soms gewoon de hele rit redelijk hard blijft schrapen en de dag erna is het weer muisstil :SCRATCH: Het 'lijkt' verband te houden met de buitentemperatuur. Gedurende de zomer (mits het warm is :LOL: ) hoor je het gewoon niet. Nu het weer iets kouder is geworden schraapt het er weer lekker op los.
door Daanth
Autoradio werkte enkel op contact, maar niet wanneer de auto liep.
Nu las ik dat je dan geel en rood moet wisselen, dat heb ik gedaan. Maar nu werkt het hele zooitje niet meer. Hoe los ik dit op? De standaard radio doet het gewoon :SCRATCH:
De zekering is nog heel, hoop niet dat de radio nu kapot is.

Gof 3 GL US & Pioneer Deh 2000
Daanth schreef:Autoradio werkte enkel op contact, maar niet wanneer de auto liep.
Nu las ik dat je dan geel en rood moet wisselen, dat heb ik gedaan. Maar nu werkt het hele zooitje niet meer. Hoe los ik dit op? De standaard radio doet het gewoon :SCRATCH:
De zekering is nog heel, hoop niet dat de radio nu kapot is.

Gof 3 GL US & Pioneer Deh 2000
pak een multimeter en meet eens of er op de draad welke je op de gele draad van de autoradio aansluit een constante 12v staat.
daarna meet je of er op de draad welke je op de rode draad van de radio aansluit spanning staat als je het contact aan/uit zet.

zo te horen werkt je geschakelde 12v wel, maar je constante niet. als je met een multimeter ook geen prik op de constante draad in je auto kan meten, heb je ergens een draadbreuk of toch een zekeringskwestie.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]