NigelMKIII schreef:even een vraagje, 50km oude blokken (waar maar een paar x intensief mee is geremt, noodstop...) zou toch niet zo'n probleem zijn op nieuwe schijven?
weet niet wat de rest hier zegt maar NIET GEBRUIKEN !!
Deze zullen een verbrande toplaag hebben en dus veel harder zijn
Hierdoor slijten je nieuwe schijven sneller, tevens is de remwerking beduidend minder en
wat ook nog kan is dat je iedere keer dat je remt piepend geluid krijgt te horen
PeejVW schreef: Ik rij nu op de vooras links en rechts met 195/40/16.
Op de achteras zit aan één kant de standaard velg met 185/60/14 en aan de andere kant 195/40/16, de rolomtrek verschilt iets, kan dit kwaad op een achteras?
1 ding weet ik wel zeker hier ga je NIET mee door de keuring komen
op de vooras L+R moeten de zelfde maten zitten
dit geldt ook voor de achteras je mag wel bvb 205-40-16 voor en 225-40-16 achter
of 205-40-15 voor en 225-40-17 achter maar geen twee verschillende velgen en maten op 1 as