VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Vladi
rjvw schreef:ok dank u
dan ga ik eens ff verder zoeken Wat we eigenlijk gekocht hebben... ;)
Is af en toe ook een verwarrend verhaal.

Volgens mij is de 2.0TDI van die jaren niet de allerbeste motor.

Succes met je aanwinst :tu:
door rjvw
:( mmm niet iets wat je meteen wilt horen, maar wel eerlijk...

staat er ook ergens n lijst met catalogus waarde op dit forum?
ik wil de nieuw waarde even weten om de evt bijtelling uit te rekenen. het is nl n btw auto en ik wil vd week uit rekenen of ik m wel of niet op de zaak boek.

zoals gemeld: passat station 2007 2.0tdi comfortline
door Vladi
rjvw schreef::( mmm niet iets wat je meteen wilt horen, maar wel eerlijk...

staat er ook ergens n lijst met catalogus waarde op dit forum?
ik wil de nieuw waarde even weten om de evt bijtelling uit te rekenen. het is nl n btw auto en ik wil vd week uit rekenen of ik m wel of niet op de zaak boek.

zoals gemeld: passat station 2007 2.0tdi comfortline
Ik weet ook niet wat er precies aan de hand is bij die motoren maar staat me iets van bij dat er wel eens problemen mee zijn.

Ik denk persoonlijk dat je met die vraag over de catalogusprijs beter terecht kunt op Google of bijvoorbeeld Autoweek

:tu:
mark_almelo schreef:Volgens mij sarcastisch bedoelt hoor ;)
weet ik, maar ik er niet verder op in..

even iets anders:
1. bij mijn vento tdi blijft de gloeispiralen(lampje) knipperen, er zitten nieuwe in maar blijft toch branden.. iemand enig idee waarom?

2. had met de vagcom een mk4 uitgelezen omdat de abs lampje brandt, vagcom gaf aan rechtsvoor abs sensor. dus die heb ik vervangen alleen de abs lampje blijft nog steeds branden, krijg em niet gewist..
iemand enig idee ??

alvast bedankt
Ik heb nu detroit 18'' BBS velgen 7,5J voor onder m'n GTI gekocht. Nu is de vraag;

225 banden of 235? Ik ga niet lager met de auto(std) en het lijkt mij als je bredere banden hebt dat je een beter wegligging hebt. Is dit aan te raden?

Alvast bedankt! :tu:
Schippersss schreef:225 lijkt me zat voor een 7,5j velg. ;)
Ja ik heb na mijn reactie ook even gekeken naar de prijzen maar dat scheel ook 35 euro per band...ik hou het op 225 ;)
door Navuri
Hallo,

Ik heb onlangs een VW Golf III (1995) Rolling Stones Collection gekocht. Het is een 5-deurs, paars/blauwe Golf met een 1.6 motor. Nu heb ik mezelf voorgenomen om een lijstje met 'domme vragen' op te stellen omdat ik simpelweg niet zoveel van auto's afweet.

1. Mijn auto is in januari 2012 apk gekeurd door de dealer waar ik hem onlangs heb gekocht. Toch heb ik de 'drang' om de olie te laten verversen en om er een nieuw luchtfilter in te laten zetten. Dit wil ik puur en alleen doen om een frisse start met deze auto te maken en om hem gewoon goed te onderhouden. Is zoiets onzinnig om te doen of worden zulke dingen altijd al gedaan tijdens een APK?

2. Ik weet niet precies welke banden er onder de auto zitten, wel dat het 15" inch banden zijn. Hoeveel bar moet er op banden als deze zitten? Wat is normaal?

3. In het topic "VW onderdelen gezocht" heb ik een lijstje gemaakt met onderdelen die ik nog zoek voor mijn auto. Misschien zit er iets tussen wat je verkoopt of niet meer nodig hebt. Ik hoor het graag.

Dank! :tu:
door Bun
Navuri schreef:Hallo,

Ik heb onlangs een VW Golf III (1995) Rolling Stones Collection gekocht. Het is een 5-deurs, paars/blauwe Golf met een 1.6 motor. Nu heb ik mezelf voorgenomen om een lijstje met 'domme vragen' op te stellen omdat ik simpelweg niet zoveel van auto's afweet.

1. Mijn auto is in januari 2012 apk gekeurd door de dealer waar ik hem onlangs heb gekocht. Toch heb ik de 'drang' om de olie te laten verversen en om er een nieuw luchtfilter in te laten zetten. Dit wil ik puur en alleen doen om een frisse start met deze auto te maken en om hem gewoon goed te onderhouden. Is zoiets onzinnig om te doen of worden zulke dingen altijd al gedaan tijdens een APK?
APK is puur en alleen keuren, zoiets vervangen gebeurt alleen bij een kleine / grote beurt, afhankelijk wat er afgesproken is!

2. Ik weet niet precies welke banden er onder de auto zitten, wel dat het 15" inch banden zijn. Hoeveel bar moet er op banden als deze zitten? Wat is normaal?
Staat in je tankklepje, is ook deels persoonlijk. Ik vind 2.6 voor fijn en 2.3 achter :tu:

3. In het topic "VW onderdelen gezocht" heb ik een lijstje gemaakt met onderdelen die ik nog zoek voor mijn auto. Misschien zit er iets tussen wat je verkoopt of niet meer nodig hebt. Ik hoor het graag.
Ok
Dank! :tu:
:tu:
door Vladi
1. Bij APK word niets vervangen, alleen gecontroleerd, dus is preventief onderhoud verstandig (altijd als je een auto koopt is dat verstandig).

2. Hoeveel druk er op de banden moet staat aan de binnenkant van je deur/tankklep. Kijk wel eerst even op je band voor de bandenmaat.

Damn you Bun :mrgreen:
door geizer
ik ben rustig aan het kijken voor een andere auto als opvolger van mijn jetta mk2.
nu zit ik te denken om iets uit duitsland te halen, maar op welke site kan ik het beste kijken voor een ruim aanbod.
ik ben opzoek naar een zwarte vento 2.0 gt.
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]