VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door tijnoo
kan iemand mij vertellen, wat zij bij de onderhouds precies allemaal standaard vervangen.

ben men golf 4 zolangzamerhand n beurtje aant geven. heb de olie al ververst, nieuw oliefilter, en luchtfilter.

dus heeft iemand een lijstje wat er standaard bij de beurt, Ongeveer om de 20000 km vervangen-ververst wordt?

en hoe krijg ik de plakemblemen van men achterklep af. het 1.6 symbool, en de plakker van de garage en de nl sticker :)
tijnoo schreef:kan iemand mij vertellen, wat zij bij de onderhouds precies allemaal standaard vervangen.

ben men golf 4 zolangzamerhand n beurtje aant geven. heb de olie al ververst, nieuw oliefilter, en luchtfilter.

dus heeft iemand een lijstje wat er standaard bij de beurt, Ongeveer om de 20000 km vervangen-ververst wordt?

en hoe krijg ik de plakemblemen van men achterklep af. het 1.6 symbool, en de plakker van de garage en de nl sticker :)
En om de 60.000 even nieuwe bougie's erin..
tijnoo schreef:
broodplank schreef:Brandstoffilter, interieurfilter, versnellingsbakolie kan ook.
die moeten idd nog ;) zijn er nog meer dingen?
Nou op het normale onderhoud niet echt..

Eens in de 2 jaar ook even de remvloeistof meenemen, die word ook nog wel eens 'vergeten' ;)
door PeejVW
Zit zojuist de optiecodes van de sticker in de kofferbak op te vragen waaronder deze.

3AF = Right exterior mirror: convex, electrically adjustable and heated
3BS = Left exterior mirror: aspherical, electrically adjustable and heated

Hoe is het verwarmingsgedeelte geregeld? Altijd aan? Of onder een bepaalde temperatuur?
Valt dit te testen? Heb af en toe wel het idee dat één spiegel best snel van water ontdaan is maar de andere dan niet.
door tijnoo
Wouterp schreef:remmen even loshalen en schoonmaken. Zeker de remmen achter zijn bij een golf 4 vaak geen overbodige luxe.
heb zojuist rondom ook de remblokken vervangen en de boel ff schoongemaakt, dus dat zit wel snor :)

vandeweek vaar even brandstoffilter, interieurfilter vervangen :)..
ik sta er een beetje van te kijken dat dat alles is voor die 600 euro :S
tijnoo schreef:
Wouterp schreef:remmen even loshalen en schoonmaken. Zeker de remmen achter zijn bij een golf 4 vaak geen overbodige luxe.
heb zojuist rondom ook de remblokken vervangen en de boel ff schoongemaakt, dus dat zit wel snor :)

en nu snap je dat mensen met een auto van van 5 jaar of ouder het onderhoud zelf doen of bij een universele garage. Zijn belachelijke bedragen die dealers rekenen
door tijnoo
mark_almelo schreef:
tijnoo schreef:

en nu snap je dat mensen met een auto van van 5 jaar of ouder het onderhoud zelf doen of bij een universele garage. Zijn belachelijke bedragen die dealers rekenen

ja nogal.

nog een vraagje. ik heb hier 2 "voertuigen" te koop staan, misschien wel iets leuks voor iemand van hier.

alleen weet ik niet of ik t hier mag verkopen :)

laat ik het zo zeggen, het is geen auto, maar loopt wel 100 km op 2enhalve liter benzine ;)
door MONDY
tijnoo
nee mag niet is geen VW of aanverwante merk.

PeejVW
achterruit verwarming aan dan staat de verwarming van de spiegels ook aan.
er zitten 2 draden vast aan de spiegel ( verwarmingselement )
Als de een snel ontdaan is van water en de ander niet dan is waarschijnlijk of het verwarmingselement kapot of het spiegelglas is vervangen voor een zonder verwarming
Heeft iemand nog speakertjes liggen voor een golf 2
Voor in het dashboard?

of welke kunnen er ook in? Jbl tjes ofzo?
kleine kickertjes ???
door Geur
past de vloer bedekking van een (mk2) 2deurs ook in een 4 deurs?
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]