VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
DeKruijn schreef:Sinds 2 weken actief aan het lezen op dit forum, maar wat me nog niet helemaal duidelijk was zijn de type aanduidingen voor Golf 1,2,3. Soms word er b.v. Golf 3 gezegd, soms Golf mk3, of mk2. Kan iemand mij het verschil hierin eens uitleggen? Bvd :D

mk1, golf 1, golf één, gaat dus over deze:
Afbeelding

mk2, golf 2, golf twee, dus over deze:
Afbeelding

en zo dus verder tot nu nog mk6.

mk staat trouwens voor het engelse mark 1, 2 enz. wat weer het ontwikkelingsnummer is.

verder kan je hier nog kijken voor meer informatie over de verschillende type's: http://www.doppel-wobber.de/forum/index.php?page=Portal
PeejVW schreef:Heb momenteel een v-maxx schroefset onder de golf 3 cabrio zitten. Die gaat er binnen een paar dagen onderuit om plaats te maken voor een nieuwe vaste verlagingsset.

Nu heeft de nieuwe set er geen veerschotels? bijzitten. (je zet de veer over de demper en dan moet er een schotel op die je vastdraait op de demper om de veer vast te zetten)

Ik neem aan dat de schotels van de v-maxx set niet overgezet kunnen worden?
De veerschotels kun je gewoon overzetten van je V-maxx naar andere set..
door Smitch
marc-84 schreef:
DeKruijn schreef:Sinds 2 weken actief aan het lezen op dit forum, maar wat me nog niet helemaal duidelijk was zijn de type aanduidingen voor Golf 1,2,3. Soms word er b.v. Golf 3 gezegd, soms Golf mk3, of mk2. Kan iemand mij het verschil hierin eens uitleggen? Bvd :D

mk1, golf 1, golf één, gaat dus over deze:
Afbeelding

....
Om nog ietwat verder info te geven , mk staat voor MARK wat kortweg bedoelt 'type' ;) de ene persoon zet er dus graag mk bij ..de andere niet! Maar is dus 1 pot nat ;) !

Ik heb zelf ook nog een vraagsken!! Iemand die mij plz plz kan helpen met een plan voor het bevestigen van GT lijsten op men mk3 CL ? heb net nieuwe OEM kit binnengekregen maar zie voor de moment nog niet hoe ik het juist ga moeten doen :mrgreen:

Cheers :tu:
door MONDY
barttdejong schreef:gt lijsten zijn hetzelfde als je cl lijsten, alleen heeft gt versie op de zijkant GT staan. weet niet of die strippen kliksysteem hebben of lijm, dacht klikken, ;)
GT lijsten zijn dikker als de CL lijsten ;)

wiellijsten op de gewone manier vastzetten met POPNAGELS.
altijd zo gedaan en nooit kit gebruikt.
@Peejvw..

Was in de war, ik schreef dat je de veerschotels mee kon overzetten, maar ik bedoel natuurlijk de veerpootlagers..

De blauwe op de schroefset kun je niet op je andere set plaatsen..Je moet echt een originele schotel nemen die boven op de veer zit, die kun je wel nemen..
Hallo mede vw liefhebbers

ik heb een vraagje ik ben bezig met het opknappen van mijn golf 1 uit 1983, ik heb nu andere velgen gekocht western wheels (komen uit de usa) 5.5J en 13 inch alleen wat voorn maat banden zou ik er om doen? Heb hier niet echt verstand van daarom vraag ik jullie

groetjes miranda
Mirandaatje19 schreef:Hallo mede vw liefhebbers

ik heb een vraagje ik ben bezig met het opknappen van mijn golf 1 uit 1983, ik heb nu andere velgen gekocht western wheels (komen uit de usa) 5.5J en 13 inch alleen wat voorn maat banden zou ik er om doen? Heb hier niet echt verstand van daarom vraag ik jullie

groetjes miranda
He Miranda,

Kijk even op www.tyrestretch.com

Kun je je zelf een mooie band uitzoeken want je ziet precies hoe hij staat.

Gr Stefan
door ratboy
hey ik heb mij laten wijs maken dat wire wheels slecht zijn te balanceren en daardoor veel trillingen aan het stuur veroorzaken,iemand hier ervaring mee?
ook hoorde ik dat de velgen durven loskomen tijdens het rijden door dat deze worden vastgeschroeft met k-off's op de adaptors?

greetz
MK2-VRT schreef:
Mirandaatje19 schreef:Hallo mede vw liefhebbers

groetjes miranda
He Miranda,

Kijk even op http://www.tyrestretch.com

Kun je je zelf een mooie band uitzoeken want je ziet precies hoe hij staat.

Gr Stefan

hallo Stefan,

bedankt voor je reactie zou gelijk eventjes kijken als ik hier wat wijzer van word;)

groetjes
Ja voorpartij mk1 hatch cabbie en caddy zijn hetzelfde :tu: Alleen Jetta is anders vanwege de rechte koplampen die doorlopen in de zijschermen maar jetta1 front pas mits compleet 1 op 1 op een golf of caddy mk1 :tu:
door PeejVW
MK2-VRT schreef:@Peejvw..

Was in de war, ik schreef dat je de veerschotels mee kon overzetten, maar ik bedoel natuurlijk de veerpootlagers..

De blauwe op de schroefset kun je niet op je andere set plaatsen..Je moet echt een originele schotel nemen die boven op de veer zit, die kun je wel nemen..
Bedankt! Was er inderdaad zelf ook al achter en heb ze inmiddels binnen :tu:
Moet nog wat rubbers om het compleet te maken, de set is eigenlijk bedoelt als je van standaard af komt en niet vanaf een schroefset.
Maar we komen er wel met de hulp van hier! :tu:
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]