VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Is het erg dat er aan de onderkant van het motorblok en afdekplaat wat olie kleeft. Aan de onderste bouten hangt een heel klein drupje. Er ligt geen grote olievlek op de grond maar wil graag weten of het normaal is dat de onderkant een beetje olieachtig is..

Daarnaast heb ik een klein koelvloeistoflek, er drupt vloeistof uit het motorcompartiment wat alleen maar koelvloeistof kan zijn. Ik kreeg ook een melding namelijk dat ik mijn koelvloeistof moest bijvullen. Een lekke radiateur kan het probleem zijn, kan het ook wat anders zijn?
door Vladi
Kan geen kwaad, kan wel een klein lekje zitten in de carterpakking, had mijn A4 ook, viel heel af en toe eens een minimaal drupje onder weg, maar bij checken oliepeil heb ik nooit wat bij hoeven gooien zo weinig.
90benjamin90 schreef:Is het erg dat er aan de onderkant van het motorblok en afdekplaat wat olie kleeft. Aan de onderste bouten hangt een heel klein drupje. Er ligt geen grote olievlek op de grond maar wil graag weten of het normaal is dat de onderkant een beetje olieachtig is..

Daarnaast heb ik een klein koelvloeistoflek, er drupt vloeistof uit het motorcompartiment wat alleen maar koelvloeistof kan zijn. Ik kreeg ook een melding namelijk dat ik mijn koelvloeistof moest bijvullen. Een lekke radiateur kan het probleem zijn, kan het ook wat anders zijn?
Ergens lekt hij dus..Is niet standaard dat hij van onder nat is.

Dus als je het verholpen wilt hebben kom je eerst aan het kijken waar hij lekt.

Wat betreft je koelsysteem, deze even laten afpersen om het lek op te sporen.
MK2-VRT schreef:
90benjamin90 schreef:Is het erg dat er aan de onderkant van het motorblok en afdekplaat wat olie kleeft. Aan de onderste bouten hangt een heel klein drupje. Er ligt geen grote olievlek op de grond maar wil graag weten of het normaal is dat de onderkant een beetje olieachtig is..

Ergens lekt hij dus..Is niet standaard dat hij van onder nat is.

Dus als je het verholpen wilt hebben kom je eerst aan het kijken waar hij lekt.

Wat betreft je koelsysteem, deze even laten afpersen om het lek op te sporen.
Ik peil elke week de olie en merk niet dat het oliepijl zakt! Houd het in de gaten!

Zal ik ook laten doen. Moest vanmorgen alleen een half litertje koelvloeistof bijvullen..
door 2Erules20
2Erules20 schreef:Recent heb ik mijn auto weer verlaagd en als ik nou stuur hoor ik naar wat ik denk mijn stuuras zachtjes kreunen doen de meeste dit als ze verlaagd zijn (heb ik van horen zeggen) of moet ik hier iets aan doen
? Alvast bedankt
2Erules20 schreef:
2Erules20 schreef:Recent heb ik mijn auto weer verlaagd en als ik nou stuur hoor ik naar wat ik denk mijn stuuras zachtjes kreunen doen de meeste dit als ze verlaagd zijn (heb ik van horen zeggen) of moet ik hier iets aan doen
? Alvast bedankt
volgens mij heb ik het zelfde. beetje apart geluid.
door PeejVW
Vandaag toeren met de cabby en tijdens het terugschakelen gaf ik gas om de toeren te matchen en terwijl ik dat deed hoorde ik een harde plof van onder de motorkap en voelde dat het gaspedaal heel licht teruggetrokken werd.

Lijkt me een backfire? Het is een 1.8 ADZ maar heb dit in 7 jaar nog nooit gehad :SCRATCH: Komt het door het zeer warme weer? Het is in ieder geval niet zo gezond geloof ik.
Ik had een lekke slang in mijn koelvloeistof. Auto één dag bij de garage.
Volgende dag start ik de auto, meteen weer signaal dat het koelvloeistof te laag was. Dus ben ik vanmiddag even langs gegaan, bleek dat nog een slang lek was (dat dat niet in 1 keer kon).

Grootste oorzaak is de brandstofpomp. Deze lekt. Nieuw kosten deze rond de 300€. Kun je een brandstofpomp redelijk eenvoudig zelf demonteren en weer een nieuwe plaatsen?
90benjamin90 schreef:Ik had een lekke slang in mijn koelvloeistof. Auto één dag bij de garage.
Volgende dag start ik de auto, meteen weer signaal dat het koelvloeistof te laag was. Dus ben ik vanmiddag even langs gegaan, bleek dat nog een slang lek was (dat dat niet in 1 keer kon).

Grootste oorzaak is de brandstofpomp. Deze lekt. Nieuw kosten deze rond de 300€. Kun je een brandstofpomp redelijk eenvoudig zelf demonteren en weer een nieuwe plaatsen?
Makkelijk als je zegt om welk auto het gaat en welke motor erin ligt.

Pomp plaatsen stelt niks voor, maar er zit nogal een verschil in pompen, zeker als het ook nog een diesel is.
door PeejVW
Wie weet een goede bekleder omgeving Dordrecht/Rotterdam? Heb een scheur in de wang van de leuning en het schuim van de wang van de zitting is gescheurd.
Had er één die zou mij na zijn vakantie zou bellen... dat zou begin Augustus zijn :GRR: Dan zoek ik wel een andere
MK2-VRT schreef:
90benjamin90 schreef:Ik had een lekke slang in mijn koelvloeistof. Auto één dag bij de garage.

Makkelijk als je zegt om welk auto het gaat en welke motor erin ligt.

Pomp plaatsen stelt niks voor, maar er zit nogal een verschil in pompen, zeker als het ook nog een diesel is.

Heb een golf 5, TDI Trendline. Motorcode BUC. Heb BM-onderdelen al gevraagd of zij een pomp voor mij hebben te liggen.
BUC kan niet de motorcode zijn, denk dat je je verkeken hebt ?

En welke pomp bedoel je dan, de tandempomp bij een PD ? Die kost makkelijke € 400,- ex montage, of is de pomp in de tank defect ?

Wat doet de auto eigenlijk omdat ze zeggen dat de pomp kapot is ? Biede is makkelijk te vervangen, alleen bij de tandempomp moet je even opletten wat je doet, word door de nokkenas aangedreven.
MK2-VRT schreef:BUC kan niet de motorcode zijn, denk dat je je verkeken hebt ?

En welke pomp bedoel je dan, de tandempomp bij een PD ? Die kost makkelijke € 400,- ex montage, of is de pomp in de tank defect ?

Wat doet de auto eigenlijk omdat ze zeggen dat de pomp kapot is ? Biede is makkelijk te vervangen, alleen bij de tandempomp moet je even opletten wat je doet, word door de nokkenas aangedreven.
Dit klopt, het is namelijk een BKC motor..

Ik bedoel echt de tandempomp bij een PD(staat voor?) De auto doet eigenlijk niks vreemds behalve dat de pomp diesel lekt. Deze drupt vervolgens op mijn slangen daaronder, waardoor ik al twee lekke koelvloeistofslangen heb. De overige slangen worden ook aangetast. Ik heb gekeken en volgens mij kost een brandstofpomp (tandempomp dus) op winparts.nl 309 euro.

Dus ik kan hem zelf wel vervangen? scheelt mij een hoop 'monteursgeld'.
Laatst gewijzigd door 90benjamin90 op 24 aug 2012 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]