VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
jurgendevries schreef:kan versleten draagarm rubbers de oorzaak zijn warom mijn voorbanden aan de binnenkant sneller slijten? Of ligt het echt aan mijn wielstanden?

als je negatief camber hebt, dan slijten ze sneller aan de binnenkant.maar weet niet of dat in jou geval ook zo is ;)
90benjamin90 schreef:
MK2-VRT schreef:BUC kan niet de motorcode zijn, denk dat je je verkeken hebt ?

En welke pomp bedoel je dan, de tandempomp bij een PD ? Die kost makkelijke € 400,- ex montage, of is de pomp in de tank defect ?

Wat doet de auto eigenlijk omdat ze zeggen dat de pomp kapot is ? Biede is makkelijk te vervangen, alleen bij de tandempomp moet je even opletten wat je doet, word door de nokkenas aangedreven.
Dit klopt, het is namelijk een BKC motor..

Ik bedoel echt de tandempomp bij een PD(staat voor?) De auto doet eigenlijk niks vreemds behalve dat de pomp diesel lekt. Deze drupt vervolgens op mijn slangen daaronder, waardoor ik al twee lekke koelvloeistofslangen heb. De overige slangen worden ook aangetast. Ik heb gekeken en volgens mij kost een brandstofpomp (tandempomp dus) op winparts.nl 309 euro.

Dus ik kan hem zelf wel vervangen? scheelt mij een hoop 'monteursgeld'.
Kijk aan, helder verhaal..Lijkt Carglass wel :mrgreen:

Kijk even bij handleidingen, had daar toen een kleine how-to gemaakt, ook over een PD motor waarvan de pakking achter de tandempomp olie lekt..Dan zie je een beetje hoe en wat, maar stelt niks voor hoor.

Maar weet je wel heel zeker dat de pomp zelf kapot is een geen slang ? Er lopen namelijk ook 2 diesel slangen heen..

Als de pomp inwendig zou lekken, dan heb je diesel bij de olie wat je ook nog wel eens tegen komt.

Ben benieuwt.

Gr Stefan
Copy paste van http://www.vwforum.nl/volkswagen-tuning ... l#p2210093
Je ziet op bepaalde CAI's (Cold air intakes) van die verlengstukken vanaf de LMM naar het openluchtfilter, zijn die ergens los verkrijgbaar of kan je met slim gesleutel ook zoiets uit een PCB buis bouwen?

Het gaat om een VR6, ik wil het openluchtfilter iets verder naar voren hebben ter hoogte van de koolstoffilter, deze verplaats ik dan elders weer zodat het het filter de volle mep krijgt qua lucht.
Zo,

Heb een golf 2 tellerbak geinstalleerd nadat mijn tellerbak van een type 1 echt overleden was.

Effe voor de zekerheid, moet ik me vlotter in me tank nog aanpassen? Niet dat hij verkeerd aangeeft hoe vol mn tank nog zit.

Verder, voorgloeilampje. Hele box werkt, alleen mijn voorgloeilampje blijft weer branden, dit had ik ook al met de oude tellerbak, het enige wat ik nog kan verdenken is het relais. Iemand hier ervaring mee? Relais'tje is nl 120 euro en niet te vinden op de sloop oid. Iemand een nummer van het relais? Mijn relais staat 09, maar ik kom wel regelmatig 109 tegen. Lijkt me alleen niet hetzelfde relais.

Alvast bedankt!
~Djurres
Djurres schreef:Zo,

Heb een golf 2 tellerbak geinstalleerd nadat mijn tellerbak van een type 1 echt overleden was.

Effe voor de zekerheid, moet ik me vlotter in me tank nog aanpassen? Niet dat hij verkeerd aangeeft hoe vol mn tank nog zit.

Verder, voorgloeilampje. Hele box werkt, alleen mijn voorgloeilampje blijft weer branden, dit had ik ook al met de oude tellerbak, het enige wat ik nog kan verdenken is het relais. Iemand hier ervaring mee? Relais'tje is nl 120 euro en niet te vinden op de sloop oid. Iemand een nummer van het relais? Mijn relais staat 09, maar ik kom wel regelmatig 109 tegen. Lijkt me alleen niet hetzelfde relais.

Alvast bedankt!
~Djurres
Vlotter kun je zitten laten hoe het nu zit.

Hang nog eens de oude teller erin, is het lampje dan uit, zit de kans erin dat de pin bezetting van de stekker niet helemaal klopt.

Is idd geen relai 109 van de gloeiers, heeft onderdeel nummer : 443 911 261 en 191 911 261 A
MK2-VRT schreef:
Djurres schreef:Zo,

Alvast bedankt!
~Djurres
Vlotter kun je zitten laten hoe het nu zit.

Hang nog eens de oude teller erin, is het lampje dan uit, zit de kans erin dat de pin bezetting van de stekker niet helemaal klopt.

Is idd geen relai 109 van de gloeiers, heeft onderdeel nummer : 443 911 261 en 191 911 261 A
Bedankt :) De oude teller had precies het zelfde. Wel branden, en als hij eenmaal gegloeit heeft, gaat ie minder fel branden, maar blijft wel aan. Pin bezetting is verder goed, want alles functioneert.

Heb eventueel ook nog een schema voor de mensen die het willen weten :)
Code: Selecteer alles
Golf 2 teller in Golf/Caddy/Jetta MK1.
klemnr. 	kleur 		functie 			kleur 		klemnr. Tellerbak.
1 		grijs-blauw 	dash verlichting 	grijs 			12
2 		bruin 		const massa 		bruin 		3
3 		paars-zwart 	brandstof meter 	blauw 		21
4 		geel-rood 		temp meter 		geel-rood		23
5 		rood-zwart 	toerenteller 		groen 		10
6		rood 			vcc 12v 			rood 			11
7 		blauw-wit 		grootlicht 			blauw-wit 		25
8 		-
9 		blauw-zwart 	olie cont 			geel 			9
10 		blauw-groen 	gloei ind 			groen-wit 		20
11 		geel 			olie cont 			rood-wit 		8
12 		blauw 		dynamo ind 		blauw 		16
13 		blauw-rood 	knipperlicht 		groen 		24
14 		zwart 		geschakelde 		massa zwart 	13

Bij Caddy 1 is er geen draad aanwezig die aangeeft dat de koelvloeistof op een laag pijl ligt. 
Daarom moet je de pin nummer 2, van de tellerbakstekker (Rood-Wit) direct aan de massa koppelen. Dit indicatorlampje gaat dan uit.
Zo heb ik het aangesloten :)
Schippersss schreef:Weet iemand waar je vw naafkapjes kan bestellen of zijn deze alleen bij de dealert te koop? En gewoon oem en standaard maat voor in lugano velgen.
Inderdaad. Bij de dealer betaal je gewoon 15€ per kapje.. Kan ik mijn audinaafkapjes er eindelijk afhalen :LOL:
Wie kan mij vertellen welke assen ik nodig heb bij het volgende.

G3 2.0 16V ABF
G3 subframe
G2 draagarmen
G3 fusee (ivm 5x100)

Heb gehoord G60 assen, maar heb ook weer gehoord dat 1.8 8v assen ook passen. Deze heb ik namelijk nog liggen van een G2 1.8 8v RP.

Wie o wie kan mij hier duidelijkheid in geven?
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]