90benjamin90 schreef:MK2-VRT schreef:BUC kan niet de motorcode zijn, denk dat je je verkeken hebt ?
En welke pomp bedoel je dan, de tandempomp bij een PD ? Die kost makkelijke € 400,- ex montage, of is de pomp in de tank defect ?
Wat doet de auto eigenlijk omdat ze zeggen dat de pomp kapot is ? Biede is makkelijk te vervangen, alleen bij de tandempomp moet je even opletten wat je doet, word door de nokkenas aangedreven.
Dit klopt, het is namelijk een BKC motor..
Ik bedoel echt de tandempomp bij een PD(staat voor?) De auto doet eigenlijk niks vreemds behalve dat de pomp diesel lekt. Deze drupt vervolgens op mijn slangen daaronder, waardoor ik al twee lekke koelvloeistofslangen heb. De overige slangen worden ook aangetast. Ik heb gekeken en volgens mij kost een brandstofpomp (tandempomp dus) op winparts.nl 309 euro.
Dus ik kan hem zelf wel vervangen? scheelt mij een hoop 'monteursgeld'.
Kijk aan, helder verhaal..Lijkt Carglass wel
Kijk even bij handleidingen, had daar toen een kleine how-to gemaakt, ook over een PD motor waarvan de pakking achter de tandempomp olie lekt..Dan zie je een beetje hoe en wat, maar stelt niks voor hoor.
Maar weet je wel heel zeker dat de pomp zelf kapot is een geen slang ? Er lopen namelijk ook 2 diesel slangen heen..
Als de pomp inwendig zou lekken, dan heb je diesel bij de olie wat je ook nog wel eens tegen komt.
Ben benieuwt.
Gr Stefan
Golf 2 R32 BUB '85
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/