VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Bartaggio schreef:Hoi, ik heb een golf 2 RP uit 1990 zonder MFA en ik wou graag een nieuw expansievat hebben.... heb in ETKA gekeken en ik zie ze alleen met zo'n koelvloeistof sensor gat erin, die sensor heb ik dus niet.

Loopt er koelvloeistof uit als ik deze zonder sensor erin zet? Anders moet ik ff een sensor van de sloop halen en die erin zetten of het af te dichten. :tu:
Logisch dat de kvs eruit loopt als er geen sensor in zit 8)

Denk dat je niet goed in ETKA gekeken hebt, onderdeel nummer van het tankje is : 171 121 407F

Kost € 40,- bij de stealert.. ;)
MK2-VRT schreef:
Bartaggio schreef:Hoi, ik heb een golf 2 RP uit 1990 zonder MFA en ik wou graag een nieuw expansievat hebben.... heb in ETKA gekeken en ik zie ze alleen met zo'n koelvloeistof sensor gat erin, die sensor heb ik dus niet.

Loopt er koelvloeistof uit als ik deze zonder sensor erin zet? Anders moet ik ff een sensor van de sloop halen en die erin zetten of het af te dichten. :tu:
Logisch dat de kvs eruit loopt als er geen sensor in zit 8)

Denk dat je niet goed in ETKA gekeken hebt, onderdeel nummer van het tankje is : 171 121 407F

Kost € 40,- bij de stealert.. ;)
Hmm.... als ik in ETKA kijk met dat artikelnummer krijg ik het oude model, ik heb het nieuwe ronde model.

Heb nog even op google gekeken, maar lijkt me sterk dat er iets uitloopt toch?

Afbeelding
Ik dacht dat je juist het oude type expansievat wou hebben..

Golf 3 is idd anders, zoals de foto hierboven, en bij een Golf 3 is de sensor ook erin gegoten en die krijg je er niet uit, dus of je dan een tankje met of zonder hebt, dan maakt niks uit, eruit halen kan dus niet, wel de stekker eraf laten / niet aansluiten als je nu er ook geen op hebt zitten.
door 2Erules20
2Erules20 schreef:
2Erules20 schreef:
2Erules20 schreef:Recent heb ik mijn auto weer verlaagd en als ik nou stuur hoor ik naar wat ik denk mijn stuuras zachtjes kreunen doen de meeste dit als ze verlaagd zijn (heb ik van horen zeggen) of moet ik hier iets aan doen
? Alvast bedankt
weet iemand hier nog een antwoord op ?
door PeejVW
Na vervangen van de distributieriem ging de riem janken als de olietemperatuur hoger dan 90 graden was. Nu heb ik de spanrol iets losser gezet en het janken is nu weg, als de motor koud is kan ik de riem best makkelijk bewegen.
Kan dit kwaad en wanneer zit het te los?

Kan de riem over de lange kant wel makkelijk een centimeter indrukken en zonder al te veel moeite 90 graden draaien.
door JanR32
Hallo beste vw rijders

ik heb een golf 5 R32 DSG6, er ik Constateerde dat mij vliegwiel rammelde, je hoorde hem in met stationair draaien maar al zette je hem in z'n Drive dan was het weg, en met afzette van de auto rammelde hij na.
Dus ik bij de VW dealer er een nieuw vliegwiel in laten zetten, nu ben ik 2000km verder en nu constateer weer de zelfde Rammel.
zijn ze wat vergeten bij de Dealer of is er iets anders kapot.??
MVG jan
PeejVW schreef:Na vervangen van de distributieriem ging de riem janken als de olietemperatuur hoger dan 90 graden was. Nu heb ik de spanrol iets losser gezet en het janken is nu weg, als de motor koud is kan ik de riem best makkelijk bewegen.
Kan dit kwaad en wanneer zit het te los?

Kan de riem over de lange kant wel makkelijk een centimeter indrukken en zonder al te veel moeite 90 graden draaien.
Om welke auto / motorcode gaat het ?

Meestal mag je hem max een 90 graden kunnen draaien op het langste punt, meer niet want dat kan hij te los zitten.

Als hij begon te janken stond de riem wel erg strak.
door PeejVW
MK2-VRT schreef: Om welke auto / motorcode gaat het ?

Meestal mag je hem max een 90 graden kunnen draaien op het langste punt, meer niet want dat kan hij te los zitten.

Als hij begon te janken stond de riem wel erg strak.
Het is een 1.8 adz. Hij stond inderdaad wel strak bij een koude motor. Max. 90 graden draaien moet je dan wel wat kracht voor zetten neem ik aan. Denk dat ik hem dan nog ietsjes strakker zet.
Zie de riem met draaiende motor best wel trillen over de lange kant
Mijn motor wil als hij warm is steeds minder starten. Wanneer ik een half uur heb gereden en de motor is op temperatuur en zet hem uit om vervolgens een kwartier later weer weg te gaan, dan duurt het ongeveer 3 secoden voordat hij aanslaat. Hebt idee dat het erger wordt.

Startmotor is onlangs vervongen.
BKC motor

Heeft iemand een dee wat dit kan zijn?
90benjamin90 schreef:Mijn motor wil als hij warm is steeds minder starten. Wanneer ik een half uur heb gereden en de motor is op temperatuur en zet hem uit om vervolgens een kwartier later weer weg te gaan, dan duurt het ongeveer 3 secoden voordat hij aanslaat. Hebt idee dat het erger wordt.

Startmotor is onlangs vervongen.
BKC motor

Heeft iemand een dee wat dit kan zijn?
Startmotor is wel een nieuwe? of 2e hands. Als je googled hebben ze het ook wel eens over een software aanpassing, misschien ligt hierin de oplossing.
door MONDY
heb verbreed staal onder de golf 2 nu
in de maten

6,5 J met 165 45 16 banden aan de voorkant
8,5 J met 195 40 16 banden aan de achterkant.

op hoeveel bar moeten de banden opgepomt worden ?
ze zijn namelijk een beetje zacht zeg maar :mrgreen:
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]