VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Michiel16Vmk2 schreef:
MK2-VRT schreef:
Michiel16Vmk2 schreef:De riem loopt wel gewoon goed in 1 lijn ja.
@mk2-vrt: kan je daar misschien iets duudelijker over zijn?
Alvast bedankt, Gr
Er zit een vrijloop poulie op die dynamo's

Als die nu niet meer lekker 'vrij loopt' of soms blokkeerd, dan staat deze dus stil en maakt je multiriem kapot.

De vrijloop poulie op de dynamo hoort normaal op 1 kant vrij te lopen, draai je hem de andere kant op, dan neemt hij de dynamo mee.

Iets anders kan ik me even niet bedenken waarom nu al een paar keer de riem kapot is gelopen.

Gr Stefan
Hij loopt niet meteen stuk, maar hij loopt eraf en daardoor gaat hij stuk. Maar hij zal dan wel gaan klapperen
Neem ik aan, en dan ernaast springen ofzo.
Maar ik ga dan morgen middag een nieuwe vrij loop pouly + snaar halen en ik las ergens iets over speciaal gereedschap, is dat zelf een beetje te fabriceren of ook gewoon kopen?
Kijk nu eerst wat kapot is! Een vrijloop poulie kost al makkelijk 100 euro, en is dan niet origineel.

Gezien de spanning op de riem in orde is, kan hij er ook niet eerst naast lopen om vervolgens kapot te gaan..Denk dat de vrijloop kapot is waardoor hij blokkeerd en de riem omzeep helpt.
JWA schreef:Nu wil ik mijn Distributie vervangen , en nu is mijn vraag !

Heeft een ABF een automatische spanrol ? Ik meende van wel maar weet het niet zeker ! :mrgreen:
De distributie heeft geloof ik gewoon een normale spanrol.. :D
hoe kan je het stationair toerental van een golf 2 1,3 carburateur geloof ik iets hoger zetten? nu loopt hij te hikken bij stationair en valt bijna uit, al 1x gebeurt.

en bij een polo 1.3 aav? moet ook gebeuren:P
Bij mijn golf 3 is de waterpomp lek, ik dat ding eraf gehalen maar op het pasvlak waar die rubberen ring komt, zitten er allemaal kleine putjes die er met een schuurpapiertje niet afgaan, een beetje vloeibare pakking erop smeren of hebben jullie nog tips?
freakout31 schreef:hoe kan je het stationair toerental van een golf 2 1,3 carburateur geloof ik iets hoger zetten? nu loopt hij te hikken bij stationair en valt bijna uit, al 1x gebeurt.

en bij een polo 1.3 aav? moet ook gebeuren:P
Zit meestal een bout aan de achterkant van de carb..

Bij de AAV kun je het wel vergeten, is electronisch.
Brian93 schreef:Bij mijn golf 3 is de waterpomp lek, ik dat ding eraf gehalen maar op het pasvlak waar die rubberen ring komt, zitten er allemaal kleine putjes die er met een schuurpapiertje niet afgaan, een beetje vloeibare pakking erop smeren of hebben jullie nog tips?
Dat kun je ook krijgen als er lang met water in is gereden ipv kvs.

Zekerheids halve wat vloeibare pakking eraan en verder geen zorgen erom maken.
Het was de eerste pomp in 17jaar dus het heeft ff zitten rotten en roesten daarzo, maar bedankt voor je reactie, morgen ff riempje halen (is een half jaar en 8000km oud) maar voor de zekerheid maar een nieuw riempje erop zetten. (spanner is toch nog wel goed neem ik aan?)
dank voor de reactie, ik ga er binnekort even naar kijken.

aav echt helemaal niks te regelen? op geen een manier?
Ik heb wat vraagjes over betreft Golf 2 ombouw naar TDI.

Heb altijd wel iets van projectjes gehad ( brommers ) en jeuk verschikkelijk om weer eens een project te beginnen.

Ik zit dus beetje te twijfelen over wat ik wil.

- Het liefst MK4 TDI compleet met dashboard
- Of MK3 TDI AFN dan aangezien wat wel stukken makkelijker schijnt te zijn liefst dan ook compleet met clima inbouwen. Of eentje zonder clima en dan gewoon Golf 2 dash behouden en alleen teller overzetten.

Enigste struikelblok is de kosten. wat ben je ongeveer kwijt aan zo''n ombouw? dus alleen donor auto en andere onderdelen die noodzakelijk zijn + keuringen. Als ik voor een mk3 zou gaan is al stukken goedkoper denk ik zo. Kan ik complete auto kopen voor ong. 1000,-. Mk4 auto kost al gauw minimaal 2000,-
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]