VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
barttdejong schreef:
geertgts schreef:spoed!

mijn dynamo heeft zojuist de geest gegeven, welke dynamos passen er nu zo op met de standaard kabel.

mk1 1.5 jb.

je kan hem ook laten reviseren, ons bedrijf heeft een uniek ruilsysteem, ;)
over een maand gaat dit blok er toch uit dus ik zocht een goedkope dynamo omgeving leeuwarden, zodat hij het nog even doet en ik vroeg me af of er kleine verschillen zijn in de stekkers.
Nu het buiten kouder is, houd ik er wel van dat het kacheltje lekker aan staat in mijn auto. Echter wanneer ik een afslag neem op een kruising, krijg ik vanaf de passagierskant een behoorlijk vlaag met koude lucht. Ik heb er over nazitten denken maar kan er geen verklaring aan hangen. Enig idee hoe dit kan?
Vreemd Benji..

Misschien een stelmotor die niet helemaal lekker meer is..Maar dat zou ook niet meteen verklaren waarom je even koude lucht krijgt met het maken van een bocht..Of heb je gaten in de sokken ? :mrgreen:
Vond het ook al behoorlijk vreemd inderdaad. Wel kan ik koude lucht laten circuleren in mijn dashboardkastje. Daar zit echter een knop die je kunt omdraaien waardoor er geen koude lucht meer kan komen. Misschien ligt het daar dan aan...

Ik zal eens nieuwe sokken halen, dat helpt sowieso :mrgreen:
hoe weet ik of mijn auto ( polo 6n2 2001) verwarmde carterventilatie heeft, ik weet dat er auto's toendertijd in 2002 ong zijn teruggeroepen om het alsnog in te laten bouwen bij de dealer,

kan je het zien als je naar de carterventilatie kijkt? of iets? wil namelijk weten of het erop zit.

bvd
door Tommm
Goeie morgen,

een vraagje, ik heb een oude polo 1.3. Nu wil hij niet meer starten en ik dacht dat het alleen aan de accu lag. Heb ik er een nieuwe accu in gepropt en tadaa, hij startte als een zonnetje. Nu heeft hij een weekje stil gestaan en moest ik vanmorgen weer in de polo weg, deed t kreng weer niks. Net als of hij weer een lege accu had maar zit een gloed nieuwe in.

Zodra ik de sleutel omdraai hoor je 1x de startmotor draaien, heeel langzaam. Probeer ik het daarna nog een keer maakt ie rare tik geluiden. Zou het nu gewoon de startmotor zijn? of heeft ie lekstroom? Of zelfs nog iets anders? Roept u maar.

Al vast bedankt, tom.
barttdejong schreef:hoe weet ik of mijn auto ( polo 6n2 2001) verwarmde carterventilatie heeft, ik weet dat er auto's toendertijd in 2002 ong zijn teruggeroepen om het alsnog in te laten bouwen bij de dealer,

kan je het zien als je naar de carterventilatie kijkt? of iets? wil namelijk weten of het erop zit.

bvd
Ja dat zie je, aan de bovenkant van de slang, dus waar hij het luchtfilter inloopt, zie je de mod tussen de slang zitten met een 2 polige stekker erop..Een 10cm onder het luchtfilter ongeveer.
Tommm schreef:Goeie morgen,

een vraagje, ik heb een oude polo 1.3. Nu wil hij niet meer starten en ik dacht dat het alleen aan de accu lag. Heb ik er een nieuwe accu in gepropt en tadaa, hij startte als een zonnetje. Nu heeft hij een weekje stil gestaan en moest ik vanmorgen weer in de polo weg, deed t kreng weer niks. Net als of hij weer een lege accu had maar zit een gloed nieuwe in.

Zodra ik de sleutel omdraai hoor je 1x de startmotor draaien, heeel langzaam. Probeer ik het daarna nog een keer maakt ie rare tik geluiden. Zou het nu gewoon de startmotor zijn? of heeft ie lekstroom? Of zelfs nog iets anders? Roept u maar.

Al vast bedankt, tom.
Tom,

Een lekspanning zou goed kunnen, ook een slechte ( goedkope ) accu is een mogelijkheid, een ander iets is de startmotor zelf, of...De bedrading ervan, denk aan de dikke + kabel erop en de massa, die moeten mooi schoon zijn.

Voor de accu uit te sluiten kun je eens kijken og het klokje in het dash gereset word als hij niet aanslaat, of zet op dat moment het licht eens aan, als dat totaal wegvalt is de accu slecht / leeg, blijft het licht branden, dan zou de accu goed zijn, word lekspanning ook al minder aannemelijk en zou je het eerder in de bedrading of startmotor zelf moeten zoeken.
door Tommm
Ja precies, nee als het goed is reset hij niet moet ik vanmiddag even zien maar alle lampjes waren wel gewoon goed aanwezig dus denk niet dat het aan de accu ligt. Het is ook gewoon een nieuwe en geen 2e hands dus lijkt mij sterk. Zou het dus toch de start motor zijn?
MK2-VRT schreef:
barttdejong schreef:hoe weet ik of mijn auto ( polo 6n2 2001) verwarmde carterventilatie heeft, ik weet dat er auto's toendertijd in 2002 ong zijn teruggeroepen om het alsnog in te laten bouwen bij de dealer,

bvd
Ja dat zie je, aan de bovenkant van de slang, dus waar hij het luchtfilter inloopt, zie je de mod tussen de slang zitten met een 2 polige stekker erop..Een 10cm onder het luchtfilter ongeveer.

thanks stefan.
Tommm schreef:Ja precies, nee als het goed is reset hij niet moet ik vanmiddag even zien maar alle lampjes waren wel gewoon goed aanwezig dus denk niet dat het aan de accu ligt. Het is ook gewoon een nieuwe en geen 2e hands dus lijkt mij sterk. Zou het dus toch de start motor zijn?
Zet er anders eens een andere auto naast en probeer te starten met startkabels.
Als hij dan wel start heb je waarschijnlijk ergens een lekstroom of je dynamo is niet goed meer.
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]