VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
MK2-VRT schreef:Ja die ring kun je van je contactslot afwippen, kijk maar eens hoe die vast zit..Als je hem op je huidige contactslot maakt, moet je zowiso wat uit de kappen halen anders passen die niet meer.
zal van de week even ernaar kijken en ermee aan de gang gaan.

bedankt
MK2-VRT schreef:Zat er geen strip op de slotplaat Jeroen ? Een soort beschermings strip zeg maar..Maar vreemd dat die ineens tussen de fan in komt :SCRATCH:
Ik weet alleen dat ik opzoek was naar een parkeerplek, en de temperatuur van het koelwater naar de 130 ging.. Het begon langzaam te stinken en de ventilator draaide echt hard... Veel harder dan normaal.

Toen ik motor afzette, keek en vervolgens een stuk rubber door de fan komen zag wist ik genoeg... Ik heb die uiteindelijk tijdelijk gespannen en later thuis eruit gesneden.. maar waar het vandaan komt? Het zat echt tussen de ventilator-schroef en motor zelf in.

De stank was overigens het rubber wat natuurlijk aanliep.
MK2-VRT schreef:Wat hele interieur boom ? Die andere kabel is maar een stukje en ook gewoon los..

Zijn een 5 tal kabels, 2x massa, 1x geschakelde +, 1x naar verdeelblok voor diagnose en 1x bruine stekker achter zekeringkast..

Gewoon dat deel overzetten..
heb het vandaag eruit gehaald, zijn inderdaad 5kabels maar ze lopen ook naar 8verschilende stekkers en zijn allemaal doorgelust...
Afbeelding

Afbeelding

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3, 4, 5
Afbeelding

6, 7
Afbeelding

8
Afbeelding
Jeroentje01 schreef:
MK2-VRT schreef:Zat er geen strip op de slotplaat Jeroen ? Een soort beschermings strip zeg maar..Maar vreemd dat die ineens tussen de fan in komt :SCRATCH:
Ik weet alleen dat ik opzoek was naar een parkeerplek, en de temperatuur van het koelwater naar de 130 ging.. Het begon langzaam te stinken en de ventilator draaide echt hard... Veel harder dan normaal.

Toen ik motor afzette, keek en vervolgens een stuk rubber door de fan komen zag wist ik genoeg... Ik heb die uiteindelijk tijdelijk gespannen en later thuis eruit gesneden.. maar waar het vandaan komt? Het zat echt tussen de ventilator-schroef en motor zelf in.

De stank was overigens het rubber wat natuurlijk aanliep.
Ik kan bedenken dat een eerste schrikactie is om de motor uit te zetten als hij te warm is maar ik ben ervele malen opgewezen om bij een te warme motor de motor nooit uit te zetten, maar stil te gaan staan en wachten dat de motor wat is afgekoeld. Een te warme motor direct uitzetten kan funnest zijn voor je blok. Dat is mii geleerd iig! :mrgreen:

Edit: typfouten op mobiele telfoon :roll:
Laatst gewijzigd door 90benjamin90 op 27 nov 2012 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vw_Golf_Mk2 schreef:
MK2-VRT schreef:Wat hele interieur boom ? Die andere kabel is maar een stukje en ook gewoon los..

Zijn een 5 tal kabels, 2x massa, 1x geschakelde +, 1x naar verdeelblok voor diagnose en 1x bruine stekker achter zekeringkast..

Gewoon dat deel overzetten..
heb het vandaag eruit gehaald, zijn inderdaad 5kabels maar ze lopen ook naar 8verschilende stekkers en zijn allemaal doorgelust...
Afbeelding

Afbeelding

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3, 4, 5
Afbeelding

6, 7
Afbeelding

8
Afbeelding
Ja dat is precies zoals ik omschreven had.
Ik ben op zoek naar een nieuwe rolkrik.
Diegene die ik nu heb is een spotgoedkope uit de Liddl. Wanneer ik mijn auto met deze krik omhoog wil krikken, dan rolt deze enorm slecht over de gladde ondergrond (veel speling op wielen,...) van zodra er wat belasting op komt (het wiel nog niet van de grond!) dan buigt hij al flink door en hoger durf ik niet gaan dan.

Mijn oprit is wel héél licht hellend, zodanig weinig dat dit volgens mij toch geen probleem mag zijn voor een (degelijke) krik? Of vergis ik mij hierin?

Omdat ik zodanig weinig vertrouwen in die goedkope krik heb, heb ik onlangs zelfs mijn winterbanden gemonteerd met behulp van de originele VW krik. Daar heb ik zelfs meer vertrouwen in.

Ik ben dus op zoek naar een degelijke krik waar ik zeker geen bang voor hoef te hebben dat ze zal plooien met alle gevolgen van dien.

Volgende krik heb ik op het oog:
http://www.hap-automaterialen.nl/Produc ... 2_1431.php

Goede keuze? Prijs/kwaliteit?
Meer wil ik er zeker niet aan uitgeven!
Indien iemand betere voorstellen heeft van een degelijke krik (onder deze prijs) dan hoor ik het graag. :tu:
door bullus
Heb dezelfde krik alleen in een andere kleur(alu-zwart)
Toendertijd gekozen voor deze krik omdat ie vrij laag is voor verlaagde autos.
Vrij licht en compact en zeer veel plezier van gehad en nu nog steeds.
In mijn ogen geen slechte keus.
Jeroentje01 schreef:Gisteren trok ik een stuk rubber zo lang als bijna 40cm (een beschermstrip?) uit mijn ventilator voor achter de radiator.. Die liep uit het niets ineens aan en begon te stinken omdat er wrijving met het rubber was.

Weet iemand waar die rubber voor was? Hij zat om de ventilator zelf heen, uiteindelijk eruit moeten knippen. Het gaat om een VR6.
Bij de vr6?
Er zit een riempje die de electrische fan met de losse fan aandrijft.
Deze willen door de leeftijd nog wel eens breken en beland deze vaak bij de electrische fan :tu:
Als je de electrische fan draait, dan staat de andere ernaast waarschijnlijk stil :tu:
@ bullus: thanks voor de reactie!
Moesten er nog hun meningen willen delen, hou je gerust niet in! :)

Dus het kan zéker geen kwaad om de auto op te krikken wanneer deze licht hellend (in mijn ogen helemaal te verwaarlozen) staat?
De rolkrik staat de dezelfde ondergrond, dus blijft toch haaks onder de auto staan...
Als je op een hellende ondergrond krikt zorg dan voor het volgende.

Laat de auto in de versnelling hangen. Dus in zijn 1 en dan naar beneden laten rollen.
Zet de auto op de handrem.

Hiermee voorkom je dat de auto nog verder naar beneden kan worden waardoor je krik niet gaat kantelen. Je moet je namelijk voorstellen dat de krik op het moment van krikken de kracht overneemt die het betreffende wiel eerst had. Dit is het wagengewicht maar ook de kracht die ervoor zorgt dat de auto niet naar beneden rolt.

Voorbeeld: Auto staat op de handrem , lichtelijk schuin ( voorover of achterover) en je zet een krik onder de achteras. Op het moment dat die wielen los komen zal die achter naar beneden gaan rollen ;).
door bullus
Matthias schreef:@ bullus: thanks voor de reactie!
Moesten er nog hun meningen willen delen, hou je gerust niet in! :)

Dus het kan zéker geen kwaad om de auto op te krikken wanneer deze licht hellend (in mijn ogen helemaal te verwaarlozen) staat?
De rolkrik staat de dezelfde ondergrond, dus blijft toch haaks onder de auto staan...

Nu ik de krik beter heb gekeken is ie toch niet precies hetzelfde.
Wel heb ik ook een race krik maar met 2 rollen aan de voorzijde ipv 1 lange.
Mijne is denk al 5 jaar oud en in de verloop van tijd zullen ze wel qua vorm wat veranderen.

Grtz
door D3NNIS
Laatst met het schoonmaken en controleren op roest enzo, kwam ik bij het vul-gedeelte van m'n benzinetank(na het verwijderen van de rubber) een ijzeren ring tegen die op de vultrechter vastzit.
Daarop hoorde een massa draad te zitten, maar dies kapot geroest. De draad zelf is intact. Nu is mijn vraag of ik ergens zo'n nieuwe ring kan krijgen zodat ik de massa weer kan aansluiten?
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]