VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Hofstay schreef:Goedenmiddag heren,

We hebben hier op het moment een golf 3 usa uit 96' staan, 2.0 ABA. En die moet blijkbaar zonu en dan is uitgelezen worden. (mijn modernste volkswagen tot nu toe :mrgreen: )

Dus ik vroeg mij af of die ''goedkopere'' uitleesapperaatjes een beetje werken?
kwam op internet een Vag Scantool V04 tegen, aardig wat functies en voor 59 euro volgens mij aardig te doen.

Gaat om zo'n gevalletje:

Afbeelding

Kan ik met dit apperaatje een beetje fatsoenlijk foutcodes uitlezen, repareren/verwijderen? of is het 3x niks en moet ik toch maar langs de dealert?

Alvast bedankt :tu:
Om foutcodes te lezen of te wissen kan je met een no-name vagcom kabel plus shareware vagcom softwarepakketje al uit de voeten. Voor dat geld zou ik het niet laten liggen iig. :tu:
hallo,

Een vraagje is een achterklep van een polo makkelijk te verwijderen en een andere te plaatsen.
Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden kwa het slot electra en ruitenwisser.

Ging vanmiddag slot ontdooier in de deuren doen van me vaders polo 6n.
Doe de deur weer dicht hoor ik iets vallen denk is sneeuw of ijs loop verder neem nog een blik
na de auto zie ik het hele achterruit eruit liggen.
Nu is het dus zo me vader is alleen wa verzekerd en via carglass zou het op een bedrag van 484 euro komen,sloop even bellen lag er nog een zelfde kleur dus daar ga ik morgen wel even langs.
Je zou denken heb je die deur dan zo hard dicht gegooid nou nee,zeg altijd tegen de vrouwen als ze in mijn polo instappen gooi die deur nou eens niet zo hard dicht :E alsof het een kluisdeur is ;)
Zal al wel een scheurtje,sterretje in hebben gezeten en nu door de kou pats kapot.

Mvg Dennis
Nee het valt wel mee Dennis, wel pech hebben dat je dit gebeurt, slot moet je ff omzetten, en de kabels in het doorvoerrubber los halen, die rubbers links en rechts zie je zitten als je de klep open hebt, daar lopen de kabels door van de ruitenwisser, achterruitverwarming, etc..Soms wel ff pielen voor de kabels erdoor te trekken.

Gr Stefan
door geizer
Idd, laatst bij een kia een achterruit er zelf ingelijmt.
Schoonmaken van de oude kit en de nieuwe gebruikte ruit er heel uithalen is lastig, de rest stelt niks voor.
Hallo,

Gister een andere klep opgehaald polo 6n bij de sloop moet alleen het slot en ruitenwisser systeem inbouwen.
Heb vandaag al een aantal dingen aan de kant gehaald en een hoop glas maar zit met een vraag.

Achter deze kap [Blauwe x] lopen daar de draden achter van de ruitenwisser en cv en kan de bout [Rood] er gewoon uitgedraaid worden en weer gemonteerd worden zonder enige afstel werk,neem aan dat er achter gewoon schroefdraad zit.
Afbeelding

Mvg Dennis
MK2-VRT schreef:Nee zou die obd scanner niet kopen..Kun je amper wat mee en een storingscode moet je vaak in een boekje zoeken..

Beste is gewoon vagcom met de laptop.
Maar dat is toch een no-name kabel met usb aansluiting? teminste, ik zie er een van serieel naar USB converter bij zitten, lijkt mij wel dat je met vagcom mee werken kunt.

De shareware versie ondersteund ook no-name kabeltjes en controllers hoor :tu:
Hey jongens,

Ik ben nieuw op dit forum, en wist niet hoe ik mijn vraag kon stellen in een nieuw topic, dus moest ik wel een topic kiezen. Ik had een klein vraagje: Mijn buurman heeft een golf iv 1.8t gti. Nou zag ik hem gisteren uitstappen. Hij liep weg, maar zijn voorlichten stonden nog circa 20 seconden aan. Is dat een soort aanpassing, of hoort dit bij deze model. Het lijkt niet echt op een normale 1.8t gti. Het ziet er exclusiever uit. Weten jullie wat voor model/soort dit is? En kan dit ook op een normale auto ?
Nogmaals sorry dat ik mijn vraag hier stel.
Vandaag nieuwe klep erop geschroeft loop alleen tegen een probleem aan.
De nieuwe klep heeft een andere aansluiting kwa stekker verbinding welke links komt achter de afdekkap bij de achterbank.foto oude stekker klep met kapotte raam.
Afbeelding

De nieuwe klep heeft een andere aansluiting is hier een verloop stukje voor of moet ik
hem aanpassen maar hoe.
Foto nieuwe aansluiting op oude bij achterbank.
Afbeelding

En het slot van de achterklep moet die eruit komen zodra de u vormige clip nummer 2 verwijderd is ding zit muurvast de cilinderslot,meschien iemand enig idee.
Afbeelding
Die stekker kun je overzetten.

Het vrouwtje van de auto en het mannetje van de auto heel laten. De draden uit het mannetje van de auto rukken, hierbij sloop je alleen die metalen dingen die erin geklikt zitten. Het plastic gedeelte van het mannetje van de nieuwe klep voorzichtig kapot maken, knippen of snijden wanneer je niet over het gereedschap beschikt om ze uit de stekker te kunnen halen. Hierbij de metalen stekkertjes in tact laten.
Die stekkertjes kun je dan zo in het mannetje klikken die bij de auto hoort.

Of je knipt de boel door met een stukje lengte voor de stekker en soldeert ze netjes aan elkaar met een krimpkous, ook een keurige reparatie ;).
De polo van ons is van 1999 en deze nieuwe klep zou dus ouder zijn.
Zou er geen verloop stekker te koop zijn.
Er uitdrukken de metalen stekkers en in de andere steken zou opzich kunnen
maar had het liever zoals het standaard in elkaar steekt.
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]