VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
MK2-VRT schreef:
WatzeMK2 schreef:Iemand een idee hoe de zwarte stoot bumpers van een golf 2 vast zitten? Is dit makkelijk te demonteren? Want ik heb het idee dat hij wat is doorgezakt bij 1 ophang punt aan de zijkant achter.
Bedoel je de strips ( zitten geklikt ) of de bumper ? ( Zit geschroeft met 4 bouten )
Ik bedoel die zwarte bumpers die vaak verkleuren bij zo'n oude golf 2. Niet de bumpers die er onder zitten en die in de kleur van de auto mee zijn gespoten.

Dus die zwarte dikke bumpers. Geklikt? Zo ja waar kan ik die los halen en hoe? Naar boven trekken, zijkant.. ?

Alvast bedankt!
De bumper is een plastic huls op een metalen bumperbalk. Als je die 2 los wilt halen zul je die 2 eerst compleet moeten demonteren. Als je aan de voorkant, achter de bumper, onder de auto, kijkt zie je links en rechts 3 bouten. De buitenste van die 3 moet je aan beide zijden losdraaien (middelste laten zitten dus). Aan de achterzijde zal het wel op een soortgelijke manier zitten, maar dat durf ik niet te zeggen.
MK2-VRT schreef:Maak ze eerst altijd warm met een ( verf ) fohn..Dan trek je 9 van de 10x de sticker er zo vanaf zonder dat er van die plak troep achterblijft.
De logo's zijn er zeg maar al een tijdje af, alleen er zijn lijmresten overgebleven. Die zitten er al eventjes! Binnenkort maar even met HG proberen zoals Vladi zei! :tu:
GLcruiser schreef:De bumper is een plastic huls op een metalen bumperbalk. Als je die 2 los wilt halen zul je die 2 eerst compleet moeten demonteren. Als je aan de voorkant, achter de bumper, onder de auto, kijkt zie je links en rechts 3 bouten. De buitenste van die 3 moet je aan beide zijden losdraaien (middelste laten zitten dus). Aan de achterzijde zal het wel op een soortgelijke manier zitten, maar dat durf ik niet te zeggen.
Achter zit het idd op bijna dezelfde manier vast, aan elke kant 2 bouten eruit draaien en je hebt de hele boel weer in handen ;)
door D3NNIS
Even snel een vraagje. Klopt het dat de ABC stijlen van een ouder type Highline Vento/Golf 3 model, aan de achterkant wit zijn en van voor zwart?

Het gaat me erom of het aan de achterkant wit is 8)

Thnx
MK2-VRT schreef:Maak ze eerst altijd warm met een ( verf ) fohn..Dan trek je 9 van de 10x de sticker er zo vanaf zonder dat er van die plak troep achterblijft.

werkt dit ook met de fohn van mijn moeder haha? heb geen verffohn namelijk.. heb nog steeds stickerresten van de vorige eigenaar erop ... :?
door 2Erules20
freakout31 schreef:
2Erules20 schreef:wat is de beste nokkenass voor mijn auto ik heb een 266 graden op het oog maar het moet wel een beetje verantwoord voor het blok blijven en hoeveel pk zal het ong winnen ik heb een 2.0 8v 2E alvast bedankt voor jullie reacties

266 graden geeft een leuke upgrade hoor, je zou hem nog kunnen combineren met het chipje van bolku, niet dat dit veel geeft maar is niet duur en pakt toch beter op en dergelijke

ik zeg doen :tu:
bedankt man jij bedoelt zon chipie van 75 euro ?
D3NNIS schreef:Tuurlijk het gaat erom dat de lijm warm wordt :tu:
ja mischien dat die niet warm genoeg word met een gewone fohn.. had gekund he haha!
bedankt D3NNIS :tu:
2Erules20 schreef:
freakout31 schreef:
2Erules20 schreef:wat is de beste nokkenass voor mijn auto ik heb een 266 graden op het oog maar het moet wel een beetje verantwoord voor het blok blijven en hoeveel pk zal het ong winnen ik heb een 2.0 8v 2E alvast bedankt voor jullie reacties

266 graden geeft een leuke upgrade hoor, je zou hem nog kunnen combineren met het chipje van bolku, niet dat dit veel geeft maar is niet duur en pakt toch beter op en dergelijke

ik zeg doen :tu:
bedankt man jij bedoelt zon chipie van 75 euro ?
Is niet alleen de nok maat je zit ook met de klep lift goeie veren betaal je ook goed voor, je hebt zelfs veren die soms duurder zijn als de nok zelf :tu:
Uit het schema en kabeltjes ben ik al uit van de module maar nu is mijn vraag wat is de plus van de knipperlicht heb de kleuren Oranje en Groen en wat is de plus van de stadslicht daar heb ik de kleuren Rood en Zwart gaat om een Bora , en wat zal verstandig zijn solderen en krimpkous erom heen of het "Mannetje/Vrouwtje" en dan krimpkousje er om heen ?
door 2Erules20

bedankt man jij bedoelt zon chipie van 75 euro ?[/quote]
Is niet alleen de nok maat je zit ook met de klep lift goeie veren betaal je ook goed voor, je hebt zelfs veren die soms duurder zijn als de nok zelf :tu:[/quote]

ik denk dat de originele prima werken het is 266 graden dus geen circuit nok ben ook niet van plan om 8.000 toeren te gaan draaien ofzoiets maar het is allicht iets om mijn ogen voor open te houden :tu:
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]