VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
MK2-VRT schreef:
WatzeMK2 schreef:Zou het kunnen dat mijn golf2 uit 1986 olie lekt via de pijlstok. Ik heb het idee dat er olie boven aan de peilstok er uit komt. Dit omdat ik het een paar keer heb schoon gemaakt en elke keer als ik weer keek zag ik weer olie over de hele peil stok. Er zit niet te veel olie in.

Alvast bedankt.
Normaal drukt hij de olie eruit als de motor versleten is, of de carterventilatie dicht of grotendeels dicht zit, ander zou de olie niet boven aan de stok eruit mogen komen, al is het maar weinig zoals je zegt.

Als de motor loopt en je de oliedop los haald, blaast hij dan hard of voel je amper wat ? In het eerste geval is het geen goed teken.
Dus wat zou ik het beste kunnen doen? Ik ga straks even de motor laten lopen en dan haal ik de olie bijvul dop er af. Even voor de duidelijkheid: Als hij blaast is het goed of niet goed?
door 2Erules20
MK2-VRT schreef:[quote="2Erules20

Onderling niet verwisselen ( let op nr's ) en voor het monteren schoon spuiten met remreiniger en wat olie erop laten lopen, monteren en aandraaien > 2 en 5 en dan 1 en 3.

Let ook op dat de zuigers niet in bdp staan..
Geen dank hoor..

Nou, ik zeg dat eigenlijk omdat als je de nokkenas monteerd, er niet altijd op let HOE hij ligt en je hem dus vast draait, als de motor op BDP staat en zuiger 1 zou boven aanstaan, en je zou per ongeluk de nokkenas zo hebben liggen dat hij de kleppen van cilinder 1 indrukt, kan de nokkenas breken met vast draaien of druk je het e.e.a. krom op die manier.

:tu:[/quote]
oke weer wat geleerd :tu: dus bij het monteren zorgen dat de kleppen van cillinder 1 die dan op bdp staat dicht blijven
WatzeMK2 schreef:
MK2-VRT schreef:
WatzeMK2 schreef:Zou het kunnen dat mijn golf2 uit 1986 olie lekt via de pijlstok. Ik heb het idee dat er olie boven aan de peilstok er uit komt. Dit omdat ik het een paar keer heb schoon gemaakt en elke keer als ik weer keek zag ik weer olie over de hele peil stok. Er zit niet te veel olie in.

Alvast bedankt.
Normaal drukt hij de olie eruit als de motor versleten is, of de carterventilatie dicht of grotendeels dicht zit, ander zou de olie niet boven aan de stok eruit mogen komen, al is het maar weinig zoals je zegt.

Als de motor loopt en je de oliedop los haald, blaast hij dan hard of voel je amper wat ? In het eerste geval is het geen goed teken.
Dus wat zou ik het beste kunnen doen? Ik ga straks even de motor laten lopen en dan haal ik de olie bijvul dop er af. Even voor de duidelijkheid: Als hij blaast is het goed of niet goed?
Ik heb het even bekeken, hij blaast de olievuldop er vanaf wanneer die er los op ligt door de carterdruk. Dit is dus een slecht teken. Desondanks loopt de motor super en hoor je ook niks geen wanklanken dus ik denk dat ik het er maar mee moet doen. Verder over het lekken. Hij lekte niet boven aan de peilstok ben ik achter, maar waar de peilstok het blok in gaat lekt hij. De vorige eigenaar had dit al eens dicht gekit kwam ik net achter bij het schoon maken. Ik heb er nu zelf weer nieuwe kit over heen gedaan, hopen dat het dan niet meer lekt.
@2Erules20

Als je even zorgt dat geen enkele zuiger boven staat, maakt het niet uit hoe je de nokkenas legt en vast zet, als je hem gemonteerd hebt, dan de motor handmatig weer op bdp draaien, net zoals de nokkenas en dan de distributie monteren ;)

@Watze,

Welke motor ligt erin ? Vaak zit er gewoon een O-ring onder aan de stok, die kun je zo vervangen door even de peilstok eruit te halen.

@Daanth,

Zeker dat je lampje kapot is en niet de battery die leeg is of geen goed contact maakt ?
MK2-VRT schreef: @Watze,

Welke motor ligt erin ? Vaak zit er gewoon een O-ring onder aan de stok, die kun je zo vervangen door even de peilstok eruit te halen.
1.6 diesel uit 1986. Is het makkelijk om die keering/pakking te vervangen? Anders is dat inderdaad een betere oplossing. ?
WatzeMK2 schreef:
MK2-VRT schreef: @Watze,

1.6 diesel uit 1986. Is het makkelijk om die keering/pakking te vervangen? Anders is dat inderdaad een betere oplossing. ?
Peilstok los draaien, eruit trekken en de ring vernieuwen, 1 minuut werk.
Hoeveel toeren zou een 1.3i NZ stationair moeten draaien (maakt dat trouwens met deze kou nog verschil?) ?

:tu:
Quynten schreef:Hoeveel toeren zou een 1.3i NZ stationair moeten draaien (maakt dat trouwens met deze kou nog verschil?) ?

:tu:
Nee de kou heeft er niks mee te maken als de sensoren allemaal in orde zijn..Kan wel zijn dat hij bij koude motor iets langer wat verhoogt blijft lopen, dan in de zomermaanden.

Toerental hoort tussen de 900 en 1000 te zitten, afstellen kun je hier :

Afbeelding
Super man, top! Ga ik 'm dit weekend eens even afstellen :tu:

Dank je wel!
VWBoraatje schreef:
VWBoraatje schreef:Een golf 4 dashboard is toch indentiek met een Bora?
En de spiegelkappen zijn die ook indentiek met van een Bora ?
Niemand ?
Moet gewoon passen..Wel je std teller weer erin zetten, anders loopt hij niet meer zonder in te leren.
Mijn VR6 dakraam gaat wel open naar boven, maar weigert dienst volledig open....

Dus -/- doet het wel , - - doet het niet :mrgreen:

Klemmetje die vastzit? Is wel zonde, 2 weken geleden van een highline vr6 gehaald.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]