VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vladi
#2351560
Kun je het best voor jezelf beoordelen, kan natuurlijk niet inschatten hoe lui of actief jij bent. :mrgreen:

No thanks.
#2351697
mijn vraag,

maatje van me heeft een golf 3 cabrio 1.8 8v caberateur blok AAM

is wel gewoon tikke en lopen rijd voor de rest ook goed alleen.
als je hem start dan komt er een pluim rook uit en stopt het ook
heb de ontluchting pijp vd carter erafgehaald en zat vol met prut..
en hij lust ook een beetje olie niet veel

denk zelf de kleppen/zitting weet iemand een site voor deze onderdelen
of complete koprevisie miss
#2351717
vwscirocco schreef:mijn vraag,

maatje van me heeft een golf 3 cabrio 1.8 8v caberateur blok AAM

is wel gewoon tikke en lopen rijd voor de rest ook goed alleen.
als je hem start dan komt er een pluim rook uit en stopt het ook
heb de ontluchting pijp vd carter erafgehaald en zat vol met prut..
en hij lust ook een beetje olie niet veel

denk zelf de kleppen/zitting weet iemand een site voor deze onderdelen
of complete koprevisie miss
Kijk eerst eens wat het probleem is voor je de hele motor uit elkaar haald.

Klepsteelrubbers kosten niks, maar het kan ook wat anders zijn.

Als het enkel witte rook is, kan het condens zijn = normaal, of als hij kvs verbruikt en het enkel een wolk tijdens het starten is, kan het ook de koppakking zijn..Rookt hij blauw tijdens het starten kan het ook de klepsteelrubbers zijn, maar net zo goed in het onderblok zitten.
#2351732
daarom vraag ik het ook eerst voor hoe en wat ;)

als ik hem start.. hoor je hem ook een beetje tikken paar seconden, en er komt blauwe walm uit en ruikt duidelijk naar olie
kvs heeft hij nog nooit bijgevuld en staat ook gewoon op normaal pijl
nu last ik ook dat iemand anders het ook had, en de oliepomp niet naar hoorens werkte
#2351744
Oliepomp heeft niks met die blauwe rook te maken, dat zijn of de klepsteelrubbers of olieschraapveren.

Dat getik de eerste paar seconden kun je wel als 'normaal' beschouwen, dat zijn de stoters die je even hoort, kunnen vuil zijn bv..Dan kan een spoeling soms helpen, of er zit de verkeerde olie in.

Als de oliepomp slecht is gaat het oliedruk lampje wel branden of zouden de stoters blijven rammelen, maar meestal heb je dan ook al lagerschade als gevolg ( drijfstang )
#2351912
barttdejong schreef:
vwpolo86cowner schreef:ik heb nou al een poosje mijn 86ctje blijft machtig maar enige jammere is die stoele zitten zo... niet lekker zeg ma,
Nou is mijn vraag of er een ander interieur inpast van een andere auto want ben op zoek naar leer maar dat heb je niet van een standaard polotje 68c volgends mij.
Al is het alleen de voor stoelen achter bank kan ik wel laten bekleden

groeten willem

86c heeft geen leer indd.

jetta/mk2/6n(2)/lupo past er wel in , stoelen passen 1 op 1, achterbank moet je aanpassen, is niet veel werk,

weet niet zeker of mk3/ibiza er ook in past, maar ga er wel vanuit :tu:
Mk3 gaat sowieso niet passen, frame is breder dan een mk2.
#2351973
MK2-VRT schreef:Oliepomp heeft niks met die blauwe rook te maken, dat zijn of de klepsteelrubbers of olieschraapveren.

Dat getik de eerste paar seconden kun je wel als 'normaal' beschouwen, dat zijn de stoters die je even hoort, kunnen vuil zijn bv..Dan kan een spoeling soms helpen, of er zit de verkeerde olie in.

Als de oliepomp slecht is gaat het oliedruk lampje wel branden of zouden de stoters blijven rammelen, maar meestal heb je dan ook al lagerschade als gevolg ( drijfstang )
oke
de olie dat zou miss een mogelijkheid zijn, kweet niet wat hij er ingegooit heb namelijk..
het olie lampje ging wel af en toe piepen en knipperen maar dat was ook niet constant namelijk
ene x wel. andere x niet
#2351985
dus als ik nou eerst die stoters schoonmaak oude olie eruit en nieuwe erin
dan maar proberen of het daadwerkelijk geholpen heeft?

het tikken is echt alleen als ik hem net start.. nog een rondje gereden ermee(90graden) maar dan tikt hij niet


ga eerst schoonmaken terug inelkaar en weer proberen dan weet ik meer
oliepomp is ook 120,- :?
#2352053
Dat tikken de eerste sec kun je ook voor lief nemen hoor..

Anders even wat Forte erbij en erna nieuwe olie..

Het oliedruklampje kan ook heel ff aangaan door een kapotte sensor of slecht contact van de schuifstekker, dus maak die tevens even schoon zodat de boel weer goed contact maakt.

;)
#2352515
Weet iemand misschien de pinbezetting van de grote ronde stekker van de motorkabelboom? Wil weten welke kabel er voor de olietemperatuur is. Gaat om een golf 3 1,6 AEA
#2352532
MK2-VRT schreef:Dat tikken de eerste sec kun je ook voor lief nemen hoor..

Anders even wat Forte erbij en erna nieuwe olie..

Het oliedruklampje kan ook heel ff aangaan door een kapotte sensor of slecht contact van de schuifstekker, dus maak die tevens even schoon zodat de boel weer goed contact maakt.

;)
:tu:
ga ik dat proberen.. en niet dat ik het heleblok uitelkaar moet gaan halen.. omdat dit me tijdelijke auto word totdat ik me einzer weer opgeknapt is :D

heb er toen ook een nieuwestekker opgezet was wel minder.. ff nieuw sensorhalen is beter :D
iniedergeval bedankt voor de moeite :tu:
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 314
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Golf 5 1.4 tsi problemen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar vermeld[…]

Verwacht van de topicstarter maar geen antwoord, z[…]

Moest voor het eerst 's avonds laat weg. En tot mi[…]

Done! Succes bij je zoektocht :tu:

Leveringsdatum nieuwe wagen?

Vandaag mail gestuurd naar de verkoper. Voor zover[…]