VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Tommm
MK2-VRT schreef:Ik denk dat je koppeling en vliegwiel rijp zijn voor de GFT bak..!

De koppeling loopt maar op 2/3 van de plaat..Het kan nu nog ff goed gaan, maar bij meer vermogen, of op den duur zal hij zo gaan slippen en kun je de boel weer uit elkaar halen.
Aah verdemje echt? Dacht dat de koppeling nog wel aardig was.
Ik ga nu wel in pk's naar beneden omdat ik niet meer een complete bewerkte glader wil en alle getande troep er ook af haal. Dus weet niet eens of ik de 200pk wel ga halen, koppeling is voor 250 tot 300pk, nog steeds afgeschreven dan? Zo ja, wat is de juiste koppeling met de rest voor rond 200pk g60? :td:
MK2-VRT schreef:Ik denk dat je koppeling en vliegwiel rijp zijn voor de GFT bak..!

De koppeling loopt maar op 2/3 van de plaat..Het kan nu nog ff goed gaan, maar bij meer vermogen, of op den duur zal hij zo gaan slippen en kun je de boel weer uit elkaar halen.
Ik denk dat je het wel zeker weet :tu:
De koppeling is sws fiks versleten.
het vliegwiel wordt soms wel eens heel licht afgedraaid, maar ook daar wordt die niet veel beter van.
Ik zou ze in ieder geval beide ook vervangen.

Over de poulie, probeer hem eens goed warm te stoken, dan willen ze vaak zo los
door Tommm
BAH! :td:

Wou het zwikje eigenlijk laten zitten omdat veel mensen nogal problemen hebben om het er weer op te zetten. Dacht zelf als ik de zuigers los maak en de bouten die alles op z'n plaats houden rond de poulie kan ik dan niet de krukas met alles er aan in 1x er uit halen?

Nou, mooie boel. Wat raden jullie me aan dan voor koppeling etc?
http://link.marktplaats.nl/658427479
Maar is dat niet beetje te? 530nm kom ik natuurlijk nooit op :)
Niet lang geleden heb ik een nieuw vliegwiel en koppeling gemonteerd, de oude was nog geen 10.000 km oud en begon te slippen, probleem was het vliegwiel..Heb zelf 186Pk en 406NM.

Kijk eens onderaan op P52

http://www.vwforum.nl/even-voorstellen- ... 7-765.html
door Tommm
Ja ik geloof je wel dat is het niet, als jullie zeggen dat het versleten is en aan vervanging toe is geloof ik dat. Liever ook zeker van de zaak dan dat ik het weer in elkaar zit en kan hopen dat alles heel blijft en niet door slipt. Dat doen we natuurlijk niet^^

Maar dat linkje van mp, overdreven of wel weer verstandig om dat er weer in te knallen?
En m'n verhaal met de poulie, oplossing? of gaat op de harses verkeerd?
als je standaard motor ga rijden, zou ik lekker de originele koppeling pakken.
Deze kan dat gewoon goed aan, en een kleine vermogen winst hebben ze ook geen probleem mee
Tommm schreef:
Timberland schreef:als je standaard motor ga rijden, zou ik lekker de originele koppeling pakken.
Deze kan dat gewoon goed aan, en een kleine vermogen winst hebben ze ook geen probleem mee
Top, dank u. Poulie verhaal? iemand?
goed warmstoken al geprobeerd?
Tommm schreef:
Timberland schreef:je bedoeld de krukas poelie toch?
die met 4 bouten vast zit
Jep! Maar hij gaat toch niet los door die 4, zit nog een multisteek unit in het midden?
Of zit ik er helemaal naast :SCRATCH:
die centrale bout houd de tandwiel van de distributie vast.
even een paar tikken met een rubber hamer, of warmstoken.
Na die 4 boutjes moet die loskomen
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 314
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]