VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Tommm schreef:Maatje van me weet zeker dat je met die 4bouten dat ding niet los krijgt:E
Dan heeft die maat van jou waarschijnlijk nog nooit de poulie eraf gehaald :mrgreen:

4 inbusbouten los halen, poulie verwijderen en je kunt de plastic kap eraf halen ;)
door Tommm
MK2-VRT schreef:
Tommm schreef:Maatje van me weet zeker dat je met die 4bouten dat ding niet los krijgt:E
Dan heeft die maat van jou waarschijnlijk nog nooit de poulie eraf gehaald :mrgreen:

4 inbusbouten los halen, poulie verwijderen en je kunt de plastic kap eraf halen ;)

:E :LOL:
door TiM3
hoi.

Ik heb me net aangemeld op dit vw forum.
Ik heb geen verstand van forums en auto's. Maar ik denk dat ik hier wel goed zit met mijn vraag.

Betreft mijn golf 3 1.6 bouwjaar 1995
Nieuwe koppeling , koppelingsplaat , drukgroep erin laten zetten
eerste maand niks aan het handje en opeens slipt hij weer.

voorbeeld: ik rij 100 op de snelweg in zun 5 en ik wil naar de 120 gaan , als ik dat VOLgas doet slipt hij door en maakt meer toeren en pakt deze niet...

(kan eigelijk dus maar bij elke versnelling half gas optrekken , wat op te den duur aardig irritant word!)

wat kan het zijn?

alvast bedankt mvg Tim ;)
Kijk eens onder je auto of hij olie lekt tussen de versnellingsbak en het motorblok?
Ze hebben misschien de krukaskeerring gesloopt waardoor deze olie lekt en op de koppeling komt en dan slipt hij door.
Tommm schreef:Afbeelding
Hij wil niet!
Even goed inspuiten met wd40 dat het even kan weken.
Maar heb je er al een brander tegen aan gehad?
Verffohn werkt bij alu ook vrij goed.
De chemische reactie die ontstaat bij alu/gietijzer en krappe passingen zorgen voor een hele hechte verbinding :mrgreen:
Waar kom je ergens vandaan?
TiM3 schreef:hoi.

Ik heb me net aangemeld op dit vw forum.
Ik heb geen verstand van forums en auto's. Maar ik denk dat ik hier wel goed zit met mijn vraag.

Betreft mijn golf 3 1.6 bouwjaar 1995
Nieuwe koppeling , koppelingsplaat , drukgroep erin laten zetten
eerste maand niks aan het handje en opeens slipt hij weer.

voorbeeld: ik rij 100 op de snelweg in zun 5 en ik wil naar de 120 gaan , als ik dat VOLgas doet slipt hij door en maakt meer toeren en pakt deze niet...

(kan eigelijk dus maar bij elke versnelling half gas optrekken , wat op te den duur aardig irritant word!

wat kan het zijn?

alvast bedankt mvg Tim ;)
Of je vliegwiel is slecht Tim..
Laatst gewijzigd door MK2-VRT op 10 apr 2013 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een kleine vraag over het monteren van powerflex rubbers in een golf 3, de achterste van de draagarmen, welke kant moet er boven want de ene kant is groter als de andere of maakt dat niet uit?
Afbeelding
dan de rechtste 2
door TiM3
Brian93 schreef:Kijk eens onder je auto of hij olie lekt tussen de versnellingsbak en het motorblok?
Ze hebben misschien de krukaskeerring gesloopt waardoor deze olie lekt en op de koppeling komt en dan slipt hij door.
Nou heb even gekeken , en mijn blok 'zweet' aardig al zeg ik het zelf. Zie veel natte plekjes.
MK2-VRT schreef:Of je vliegwiel is slecht Tim..
Oke zal het even na laten kijken door mun maat. Kan het niet me koppelingskabel zijn?? , daar hebt hij namelijk niks mee gedaan.
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]