VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Hallo,

Vraagje mijn achteruitrijverlichting werkt niet,polo 6n.
Het lampje is goed en de zekering van 7,5 amp is goed.
Nu denk ik zelf dat de achteruitrijverlichting schakelaar niet meer lekker is,of het draad.
Ik lees een aantal dingen met stekker door verbinden brand de lamp dan is de schakelaar kapot.
Als ik deze schakelaar verwijder komt er dan olie mee uit de versnellingsbak,neem aan geen liters olie.

Mvg. Dennis
door tijnoo
dennisvw026 schreef:Hallo,

Vraagje mijn achteruitrijverlichting werkt niet,polo 6n.
Het lampje is goed en de zekering van 7,5 amp is goed.
Nu denk ik zelf dat de achteruitrijverlichting schakelaar niet meer lekker is,of het draad.
Ik lees een aantal dingen met stekker door verbinden brand de lamp dan is de schakelaar kapot.
Als ik deze schakelaar verwijder komt er dan olie mee uit de versnellingsbak,neem aan geen liters olie.

Mvg. Dennis

zit de schakelaar aan de bovenkant van de bak?
door tijnoo
mk3vr6jesse schreef:De schakelaar zit meestal onder.de schakelpook cover,.nu weet ik.even.niet hoe.die bij vw zit.
onder de schakelpook cover? verwar jij m niet met de handrem ? ff nadenken joh
Heb hem vanmiddag vervangen voor een nieuwe schakelaar.
Er kwam alleen wel olie mee waarneer je de schakelaar eruit haalt,gelijk duim erop.
Neem aan dat het niet echt kwaad kan dat kleine beetje olie ik lees 3,5 liter inhoud.
De schakelaar zat aan de onderkant bij versnellingsbak,wel een beetje dom gemaakt mocht het zaakje ooit loskomen loopt al je versnellingsbak olie eruit.

schakelaar.
http://boelm.nl/achteruitrijlichtschakelaar-1.html

Hier vond ik een topic met tekening 1ste pagina helemaal onderaan.
http://www.vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2613

Mvg Dennis
tijnoo schreef:
mk3vr6jesse schreef:De schakelaar zit meestal onder.de schakelpook cover,.nu weet ik.even.niet hoe.die bij vw zit.
onder de schakelpook cover? verwar jij m niet met de handrem ? ff nadenken joh

Klopt ja, mijn excuses.
:LOL:
door tijnoo
dennisvw026 schreef:Heb hem vanmiddag vervangen voor een nieuwe schakelaar.
Er kwam alleen wel olie mee waarneer je de schakelaar eruit haalt,gelijk duim erop.
Neem aan dat het niet echt kwaad kan dat kleine beetje olie ik lees 3,5 liter inhoud.
De schakelaar zat aan de onderkant bij versnellingsbak,wel een beetje dom gemaakt mocht het zaakje ooit loskomen loopt al je versnellingsbak olie eruit.

schakelaar.
http://boelm.nl/achteruitrijlichtschakelaar-1.html

Hier vond ik een topic met 1ste pagina helemaal onderaan.
http://www.vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2613

Mvg Dennis
Beetje olie is niet zo erg, maar nu je toch bezig bent kun je met zo goed het oliepijl effe checken:)
door Stinos
Heb gister een golf 2 gekocht,
Achterruitenwisser motor deed het niet, slaat niet aan, andere erin en slaat nog niet aan, stekker zit er gewoon in. Welke zekering is voor de achterruitwissermotor bedoelt? deze staat namelijk niet in het boekje.

Overigens zou ik graag de kleurcode van de auto willen weten om lak bij te maken alleen word ik er niet echt wijs uit!
Gr stijn
Stinos schreef:Heb gister een golf 2 gekocht,
Achterruitenwisser motor deed het niet, slaat niet aan, andere erin en slaat nog niet aan, stekker zit er gewoon in. Welke zekering is voor de achterruitwissermotor bedoelt? deze staat namelijk niet in het boekje.

Overigens zou ik graag de kleurcode van de auto willen weten om lak bij te maken alleen word ik er niet echt wijs uit!
Gr stijn
Controleer de bedrading in het doorvoerrubber van de klep maar eens, daar zul je een gebroken kabel kunnen vinden waardoor de wisser niks doet.

Gr Stefan
door Stinos
MK2-VRT schreef:

Gr stijn
Controleer de bedrading in het doorvoerrubber van de klep maar eens, daar zul je een gebroken kabel kunnen vinden waardoor de wisser niks doet.

Gr Stefan
Dankje! zit er verder geen zekeirng voor de ruitenwisser motor?
door bugs

Gr stijn
Sticker zit idd in de kofferbak, daar staat ook de motor en bakcode op. Als je de kofferbak opendoet, aan de linkerkant (bestuurderskant) loopt de kabel, je kunt hem bij dat plastic hoesje losmaken. er is er al 1 gerepareerd, die is van de kentekenplaat verlichting herinner ik mij ;-)

Succes!
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]