VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Stinos
bugs schreef:
Stinos schreef:Heb gister een golf 2 gekocht,
Achterruitenwisser motor deed het niet, slaat niet aan, andere erin en slaat nog niet aan, stekker zit er gewoon in. Welke zekering is voor de achterruitwissermotor bedoelt? deze staat namelijk niet in het boekje.

Overigens zou ik graag de kleurcode van de auto willen weten om lak bij te maken alleen word ik er niet echt wijs uit!
Gr stijn
Sticker zit idd in de kofferbak, daar staat ook de motor en bakcode op. Als je de kofferbak opendoet, aan de linkerkant (bestuurderskant) loopt de kabel, je kunt hem bij dat plastic hoesje losmaken. er is er al 1 gerepareerd, die is van de kentekenplaat verlichting herinner ik mij ;-)

Succes!
Hey Bugs!
De kleurcode heb ik inmiddels gevonden!, keienvanger en lip heb ik er al onderuit en ga vd week andere halen. Ruitenwisser ga ik morgen mee verder, kwam wel een aan elkaar getaped draadje tegen die nu los is :P verder nog bezig met de radio en het netjes maken van de motorruimte!
Afbeelding plaatje van vandaag, samen met het golfje van mijn broer.
Mijn achterwisser van de golf deed het ook niet toen ik hem kocht. Nadat ik een nieuwe had gekocht nog steeds niet en op het laatst kwamen we er achter dat er geen massa was. Dus misschien heb jij dat ook?

Btw, weet iemand wat de goedkoopste auto op diesel is? ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe en aangezien ik gratis diesel kan tanken is dat de beste optie. Alleen zit ik met die dure wegenbelasting. Iemand suggesties?
door Stinos
WatzeMK2 schreef:Mijn achterwisser van de golf deed het ook niet toen ik hem kocht. Nadat ik een nieuwe had gekocht nog steeds niet en op het laatst kwamen we er achter dat er geen massa was. Dus misschien heb jij dat ook?

Btw, weet iemand wat de goedkoopste auto op diesel is? ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe en aangezien ik gratis diesel kan tanken is dat de beste optie. Alleen zit ik met die dure wegenbelasting. Iemand suggesties?
er zit op de motor inderdaad een lipje waar normaal een kabelschoentje opgaat, ik had al vermoeden dat het voor massa was, hier zit nu niets op aangesloten en zit ook geen massa kabeltje in de klep. Zal t dan moeten werken?? vond het al zo gek om een leeg lipje erop te hebben.

Verder ben ik opzoek naar iets waarmee ik bepaalde roestige plekken mee in kan kwasten. Ik zat zelf te bedenken om het eerst kaal te maken, dan in de loodmenie en als laatst betume eroverheen. weer iemand waar ik betume kan krijgen? Op google krijg ik alleen maar dakdekkers spul..
door bugs
Stinos schreef:
bugs schreef:
Stinos schreef:Heb gister een golf 2 gekocht,
Achterruitenwisser motor deed het niet, slaat niet aan, andere erin en slaat nog niet aan, stekker zit er gewoon in. Welke zekering is voor de achterruitwissermotor bedoelt? deze staat namelijk niet in het boekje.

Overigens zou ik graag de kleurcode van de auto willen weten om lak bij te maken alleen word ik er niet echt wijs uit!
Gr stijn
Sticker zit idd in de kofferbak, daar staat ook de motor en bakcode op. Als je de kofferbak opendoet, aan de linkerkant (bestuurderskant) loopt de kabel, je kunt hem bij dat plastic hoesje losmaken. er is er al 1 gerepareerd, die is van de kentekenplaat verlichting herinner ik mij ;-)

Succes!
Hey Bugs!
De kleurcode heb ik inmiddels gevonden!, keienvanger en lip heb ik er al onderuit en ga vd week andere halen. Ruitenwisser ga ik morgen mee verder, kwam wel een aan elkaar getaped draadje tegen die nu los is :P verder nog bezig met de radio en het netjes maken van de motorruimte!
Afbeelding plaatje van vandaag, samen met het golfje van mijn broer.
Test de motor ook even, die ligt al ook al een tijdje, versterker aan de gang?
Leuke foto!
Hoe kan ik het beste testen of de koppakking kapot is?
Met de aansteker aan de peilstok houden knettert de olie er zit smurrie in de olie dop geen lek maar de olie en koelvloeistof verminderd. Die kennis heeft 2 weken terug olie en kvs bij gevuld en is weer.half leeg.
Geen rookpluimen uit de uitlaat.
mk3vr6jesse schreef:Hoe kan ik het beste testen of de koppakking kapot is?
Met de aansteker aan de peilstok houden knettert de olie er zit smurrie in de olie dop geen lek maar de olie en koelvloeistof verminderd. Die kennis heeft 2 weken terug olie en kvs bij gevuld en is weer.half leeg.
Eerst je koelsysteem onder druk laten zetten, kun je een lek al uitsluiten.

Dan met een CO snuffelaar laten controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten.
MK2-VRT schreef:
mk3vr6jesse schreef:Hoe kan ik het beste testen of de koppakking kapot is?
Eerst je koelsysteem onder druk laten zetten, kun je een lek al uitsluiten.

Dan met een CO snuffelaar laten controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten.

Danjewel :tu:
Morge,

Zit er enig verschil tussen deze twee bussen olie voor de versnellingsbak handgeschakeld,voor polo 6n 1,6,1999.
kroonolie op website kenteken invoer geeft aan TRANSMISSION OIL SP 1081.
Bij halfords zie ik een bus staan van kroonolie KROON-OIL, Syngear 75W90,op de achterkant van de fles staat wel VW 501.50.

http://www.halfords.nl/shop/auto-onderh ... schrijving

Iemand een idee welke ik kan nemen.
De auto gaat in de middag op de brug voor nieuwe middendemper en einddemper nu wil ik gelijk even het pijl na kijken van versnellingsbak omdat er vorige week een beetje olie is mee gekomen met vernieuwe achteruitrijlicht schakelaar.
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]