VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Timberland schreef:die kan je er zo onderuit schroeven, mits je even het juiste gereedschap erbij hebt
Is 't zo dat je 't vliegwiel op een juiste positie moet draaien, zodat je bij de 2 laatste bouten kan die daar ergens achter verstopt zitten?
Hallo kan iemand mij ff helpen? Ik heb gister het plastic kapje eraf gehaald van mijn passagierskant deurslot. ik wil er een blindplaat in monteren. Maar nu werkt de deurhendel niet meer. Ik kan de deurhendel wel naar me toe treken , maar de deur gat niet meer open. Van binnen wel.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Centrale deurvergrendeling werkt verder ok.

GR Anand
Hoe krijg ik mij EGR helemaal verwijderd? Wil deze namelijk schoonmaken. Heb de supply eral af en heb de drie bouten boven er ook uit. Er zit alleen nog 1 bout benden waar ik onmogelijk bij kan komen? Wie kan mij hier mee helpen?
door Belkas
Hallo mensen,

Ik ben in bezit van een mooie VW Golf V 1.6 uit 2008.

Vandaag toen ik de auto startte om terug te gaan naar huis brandde mijn olielampje.

Ik heb heb shell helix 10w40 erin gegooid (1 liter) ipv Castrik 3w50.
Dit zit mij totaal niet lekker en ik wil morgen ook direct de vw dealer bellen om het te vervangen.

Maar kan het nou echt kwaad om 10w40 ipv 5w30 te gebruiken?

Ik ben helaas nog niet echt een VW rot en ik ben volop lerende. Graag zou ik willen weten hoe jullie experts hierover denken.
anandsadhoe schreef:Hallo kan iemand mij ff helpen? Ik heb gister het plastic kapje eraf gehaald van mijn passagierskant deurslot. ik wil er een blindplaat in monteren. Maar nu werkt de deurhendel niet meer. Ik kan de deurhendel wel naar me toe treken , maar de deur gat niet meer open. Van binnen wel.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Centrale deurvergrendeling werkt verder ok.

GR Anand
voel je wel direct weerstand in het hendeltje aan de buitenkant > zo nee dan is er iets niet goed
90benjamin90 schreef:Hoe krijg ik mij EGR helemaal verwijderd? Wil deze namelijk schoonmaken. Heb de supply eral af en heb de drie bouten boven er ook uit. Er zit alleen nog 1 bout benden waar ik onmogelijk bij kan komen? Wie kan mij hier mee helpen?
waarom maak je er niet een plaatje tussen om hem af te dichten , scheelt je een hoop egr gezeik :tu: plaats anders eens een foto van die laatste bout
Ik heb inmiddels een omschrijving gevonden met plaatjes enz, hoe te handelen bij dit soort kwalen. Ik heb ook alles er netjes af gekregen (deurpaneel) en slot. Nadat ik alles had opengemaakt bleek gewoon dat het cilinder kapot was , de uiteinden waren afgebroken. Dus ik heb een metaal rond plaatje gemaakt en die erin geplakt. Vervolgens de blindplaat er overheen en alles weer gemonteerd. Ik heb nu dus nog een bij rijdersdeur en achterklep een slot waarin ik de sleutel kan steken om de auto te openen als de accu leeg is. De deurhendel bleek dat er een soort langwerpig hoekig iets in moet passen die weer aan een soort metalen draad vastzit. Deze was los gegaan. Ik heb em weer vastgezet en alles werkt weer helemaal top ! Wat ik wel raar vond is dat in de achterdeuren helemaal geen speakers aanwezig zijn. Ik kon ook geen voorbereiding van kabels vinden die vanaf de radio moeten komen. Echt raar.

GR. Anand
90benjamin90 schreef:Hoe krijg ik mij EGR helemaal verwijderd? Wil deze namelijk schoonmaken. Heb de supply eral af en heb de drie bouten boven er ook uit. Er zit alleen nog 1 bout benden waar ik onmogelijk bij kan komen? Wie kan mij hier mee helpen?
Welke auto / motor ?
Belkas schreef:Hallo mensen,

Ik ben in bezit van een mooie VW Golf V 1.6 uit 2008.

Vandaag toen ik de auto startte om terug te gaan naar huis brandde mijn olielampje.

Ik heb heb shell helix 10w40 erin gegooid (1 liter) ipv Castrik 3w50.
Dit zit mij totaal niet lekker en ik wil morgen ook direct de vw dealer bellen om het te vervangen.

Maar kan het nou echt kwaad om 10w40 ipv 5w30 te gebruiken?

Ik ben helaas nog niet echt een VW rot en ik ben volop lerende. Graag zou ik willen weten hoe jullie experts hierover denken.
Dan zou ik meteen maar met je mooie V naar de shop toerijden en nieuwe olie plus een nieuw oliefilter op halen. Nu heb je namelijk vol syntetische en half syntetische olie gemixed en dat vinden de motors in de meeste gevallen niet leuk. Toch verschillen hier de meningen wel over. Zoek maar eens op google. De 1 zegt dit maakt niet veel uit en de ander vind dat je meteen moet wisselen. Ik denk dat de kans groot is dat je schifting krijgt in je olie. Ik geef je het advies om je olie te vervangen.
MK2-VRT schreef:
Welke auto / motor ?
Golf V, BKC, turbo dus en dat maakt het nu lastig. Had gister alles ervoor weg maar zit 1 bout op een plek waar ik niet bij kan komen. Boek van Haynes zegt ook eenvoudig. Unscrew the bolts and remove the EGR valve... :mrgreen:
anandsadhoe schreef:Hallo kan iemand mij ff helpen? Ik heb gister het plastic kapje eraf gehaald van mijn passagierskant deurslot. ik wil er een blindplaat in monteren. Maar nu werkt de deurhendel niet meer. Ik kan de deurhendel wel naar me toe treken , maar de deur gat niet meer open. Van binnen wel.

GR Anand
Ik ben bang dat je de zelfde fout gemaakt heb die ik eens heb gemaakt. Je moet namelijk het veertje op de juiste spanning zetten aan je portiergreep. Doe je deze te hard of te zacht dan kun je je portier dus niet openen.

Oplossing: als je een 5 deurs hebt, heb je geluk. Dan kun je waarschijnlijk via je achterportier door een gaatje in de binnenkant van je deur lopen prutsen. Als je een 3 deurs hebt, bn je denk ik de vervelende persoon aangezien je je portier niet open kunt krijgen.

Vraag anders onze portierslot expert eens uit Apeldoorn. Zit hier ook op het forum'!
Ik heb inmiddels een omschrijving gevonden met plaatjes enz, hoe te handelen bij dit soort kwalen. Ik heb ook alles er netjes af gekregen (deurpaneel) en slot. Nadat ik alles had opengemaakt bleek gewoon dat het cilinder kapot was , de uiteinden waren afgebroken. Dus ik heb een metaal rond plaatje gemaakt en die erin geplakt. Vervolgens de blindplaat er overheen en alles weer gemonteerd. Ik heb nu dus nog een bij rijdersdeur en achterklep een slot waarin ik de sleutel kan steken om de auto te openen als de accu leeg is. De deurhendel bleek dat er een soort langwerpig hoekig iets in moet passen die weer aan een soort metalen draad vastzit. Deze was los gegaan. Ik heb em weer vastgezet en alles werkt weer helemaal top ! Wat ik wel raar vond is dat in de achterdeuren helemaal geen speakers aanwezig zijn. Ik kon ook geen voorbereiding van kabels vinden die vanaf de radio moeten komen. Echt raar.

GR. Anand
90benjamin90 schreef:
MK2-VRT schreef:
Welke auto / motor ?
Golf V, BKC, turbo dus en dat maakt het nu lastig. Had gister alles ervoor weg maar zit 1 bout op een plek waar ik niet bij kan komen. Boek van Haynes zegt ook eenvoudig. Unscrew the bolts and remove the EGR valve... :mrgreen:
Benjamin,

Als je de bovenste 2 boutjes eruit draait, erna de onderste los halen met een steeksleutel, je komt er wel wat gehandicapt aan, maar het lukt, heb ze al vaak los gehaald zonder problemen.

Wel eerst even de vacuumslang los halen en de 2 bouten van de EGR..

;)
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]