VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
vwgtsport schreef:
90benjamin90 schreef:Ik krijg foutcode 16567 P0183uit vagcom. Mijn MIL storingslampje brand namelijk. Deze code heeft een vriend met vagcom weten te constateren.

Nu kan ik met behulp van vagcom de volgende sensoren bijlangslopen:
g17 de buitentemperatuursensor
G81 brandstoftemperatuursensor
G42 temperatuur aangezogen lucht sensor
G 62 koelvloeistof temperatuur

Alleen deze jonge moest snel weg waardoor we niet verder konden. Is er een andere manier om er achter te komen welke sensor kapot is?

Bedrading is bijna onmogelijk te checken op breuken. Heb geeb powerbox. Het enige wat ik kan doen is de zekering eruit halen en licht opschuren. Vraag is welke zekering ik dan moet hebben.

Owja, misschien toch eens tijd om zelf vagcom aan te schaffen :tu:
Je hebt toch een vrij grote reparatie aan de motor gehad? Kan het niet zijn dat er ergens een stekker niet lekker zit aangesloten? Of had je de fout ook al voor die tijd.
Mwah ja alleen had deze foutmelding ook al hiervoor!
MK2-VRT schreef:Of de sensor is kapot, of er zit een breuk in de kabel van de sensor..

Bij koude motor vergelijken kan natuurlijk ook, maar als na het wissen deze storing meteen terug komt, zal bovenstaand aan de hand zijn..

Als je even vermeld welke motor erin ligt, kan ik je wel een plaatje plaatsen. ;)
Hebben we inderdaad ook gedaan, foutmelding kwam terug. Weetje dt nu nog niet?? Haha :tu: BKC motortje!
door Pure
Mijn linker voorste koplamp heeft kuren, de lamp zelf is goed, reeds weer vervangen maar hij brand dan weer wel en dan weer niet. Als ik nu soms de deur / motorkap open doe en/of dicht doe dan kan het zijn dat de lamp ineens weer een poos brand. Nu heb ik dus het vermoeden dat het licht aan het blokje dat je op de lamp schuift.

Zijn deze blokjes goed te vervangen en los te verkrijgen? Zo ja waar en hoe zou ik dat ongeveer moeten doen? Simpelweg kabels doorknippen, strippen en nieuwe plaatsen?

Edit: Heb al een blokje gehaald, nu zie ik alleen dat wat er nu op zit dat er drie kabels naar toe lopen, twee bruine bij elkaar in gestoken en het blokje dat ik nu nieuw heb zitten er twee op. Tevens zijn de nieuwe kabels veel korter(?)
Laatst gewijzigd door Pure op 25 jun 2013 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
MK2-VRT schreef:Ja zeg dat dan, haha :mrgreen:

Volg de retour van het brandstoffilter en je komt de G81 tegen ;)

Nr 9 :
Top! Als we jou ook niet hadden.. Met welk programma doe je dat?
denneboom schreef:Ik kan mijn kleurcode niet vinden. Polo 6n2. Waar in de achterbak moet deze sticker met kleurcode exact zijn?
Onder je kofferbakmat ergens. Staat als goed is ook in je VW boekje. Eén van de eerste pagina's.
MK2-VRT schreef:
Roymk1cabrio schreef:Welke maat is de inbus bout van de remklauw van een VW golf 1 1.8 8v cabrio
Je hebt een langere en korte inbus M8, moet je de maat ervan hebben ?

Jaa de maat zou mooi zijn !
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 314
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Foutcode p00071