- 24 jun 2013 23:01
vwgtsport schreef:Mwah ja alleen had deze foutmelding ook al hiervoor!90benjamin90 schreef:Ik krijg foutcode 16567 P0183uit vagcom. Mijn MIL storingslampje brand namelijk. Deze code heeft een vriend met vagcom weten te constateren.Je hebt toch een vrij grote reparatie aan de motor gehad? Kan het niet zijn dat er ergens een stekker niet lekker zit aangesloten? Of had je de fout ook al voor die tijd.
Nu kan ik met behulp van vagcom de volgende sensoren bijlangslopen:
g17 de buitentemperatuursensor
G81 brandstoftemperatuursensor
G42 temperatuur aangezogen lucht sensor
G 62 koelvloeistof temperatuur
Alleen deze jonge moest snel weg waardoor we niet verder konden. Is er een andere manier om er achter te komen welke sensor kapot is?
Bedrading is bijna onmogelijk te checken op breuken. Heb geeb powerbox. Het enige wat ik kan doen is de zekering eruit halen en licht opschuren. Vraag is welke zekering ik dan moet hebben.
Owja, misschien toch eens tijd om zelf vagcom aan te schaffen
MK2-VRT schreef:Of de sensor is kapot, of er zit een breuk in de kabel van de sensor..Hebben we inderdaad ook gedaan, foutmelding kwam terug. Weetje dt nu nog niet?? Haha BKC motortje!
Bij koude motor vergelijken kan natuurlijk ook, maar als na het wissen deze storing meteen terug komt, zal bovenstaand aan de hand zijn..
Als je even vermeld welke motor erin ligt, kan ik je wel een plaatje plaatsen.
MK5 TDI Coastalblue SOLD