VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door TT
Delcasa88 schreef:Hmm, ik ben grootgebruiker van m'n eigen topic :lol:

Er lag een paar keer een plasje koelvloeistof onder mijn bumper, ik heb toen daarom een fles van die radiator lekstof gekocht. Ik besloot dit eerst te proberen omdat de lekkage niet eel erg was, de ene eer wel ene plas, andere keer niet.

Ik gisteren mijn koelslangen los gehaalt, leeg laten lopen en doorgespoelt totdat er bijna helder water uitkwam, tevens expansievaatje schoongemaakt zovermogelijk. Toen ff laten draaien (3minuutjes) met water, weer ff spoelen en toen nieuwe koelvloeistof erin samen met de radiator lektostop. Toen gisteren test ritje gemaakt, alles goed, slangen lekte niet, maar weer het vaatje vloeistof halfvol! Vanaf toen verdacht ik mijn koppaking...

Vanmrogen naar mn werk merkte ik dat af en toe de motor erger schokte dan normaal. Je voelt de auto bewegen in een vast ritme. Het verdween na beetje gas geven, kwam ook niet meer terug. Even later de vloeistof gecontroleerd, daar was nu wel weer wat uit! Dus ik angevult met water en weeeer gereden met die bak.
Nu schokt de auto best hevig op stationair, verdwijnt bij ietjes meer toeren, maar het komt nu wél weer terug op stationair. Echt heel irritant. Dus ik klep open, zie je inderdaad de motor liggen schudden op stationaittoerental, geef je beetje gas dan is het weg.

Vreemde is dat de auto nu dus wel heel erg schud, maar geen vloeistof meer verbruik dat laatste ritje!

Kan iemand het schudden verklaren? Draait ie maar op 3 pitten stationair?
Dit heb ik dus ook :evil: sta je voor een stoplicht lekker weg te bibberen zwaar irritant!
door vw_raymond
hoe kun je zonder het juiste gereedschap toch bandjes van de velg halen??
door Pyledriver
vw_raymond schreef:hoe kun je zonder het juiste gereedschap toch bandjes van de velg halen??
dmv zo'n oldskool lepel maar je kan bijv. lid worden van een sleutelclub voor een klein bedrag per jaar die hebben altijd zo'n ding staan. Heb je meteen je lidmaatschap eruit :wink:
door TT
Hoe en waarmee behandel ik roest het best?

Ik heb namelijk een 5 tal roest plekjes (rondjes) bij mijn linker en rechter dorpel zitten deze wil ik graag behandelen zodat dit zich niet verder uitbreidt.

Ook zou ik graag willen weten hoe het mogelijk kan zijn dat aan de bijrijders kant het isolatie materiaal onder de bekleding nat is zowel op de bodem als schuin omhoog.

bedankt.
door TT
Hoe soldeer je het best 2 draadjes aan elkaar? bij mij wil het tin er nooit aan blijven zitten en hierdoor krijg ik geen mooie verbinding :roll:
door Ruben
Moet je even naar de bouwmarkt gaan. Daar hebben ze van die blauwe potjes met rode dop erop. Even de juist uitzoeken. Daar zit een kwastje aan de rode dop. Daarmee smeer je die handel op de beide draadjes en dan vloeit de tin mooi straks en zonder grote brokken :mrgreen: de draadjes aan elkaar!
door TT
Kijk! daar heb ik wat aan :D

bedankt!
door Delcasa88
Jehebt ook speciale tin buisjes voor electronica.

Dan zit er IN het tin, een hars kern. DEze hards kern zorgt voor een mooie verdeling van het tin over de twee te solederen delen, werkt perfect:)
door TT
Hoe en waarmee behandel ik roest het best?

Ik heb namelijk een 5 tal roest plekjes (rondjes) bij mijn linker en rechter dorpel zitten deze wil ik graag behandelen zodat dit zich niet verder uitbreidt.
door Mistacal
Ik wil graag mijn dorpels, achterzijschermen en voorspatborden vervangen maar zijn deze gelast of geschroefd? Wat kost het ongeveer om een nieuwe dorpel en achterscherm in te lassen?
door Pyledriver
Voorspatbord kan je losschroeven, dorpels + achterscherm is gelast.
door DutchRebel
BA_Old_no7 schreef:ff vraagje:
Hoe wanneer kun je merken wanneer je je distibutieriem moet vervangen?
In dit geval bij de G4 Tdi. En ik bedoel qua geluidjes enz.

En dan niet op km-stand, dat is om de 90000 :wink:
als je geluidjes hoort die ontstaan doordat je je distributie riem versleten is, is het te laat, je hoort dan of opeens nix meer, of een hoop geratel, en daarna helemaal niets meer.

je kunt wel eventueel je riem ff nakijken door er aan de voelen en goed te bekijken, maar als je je gewoon aan de voorschriften houd, is t goed.

en als je niet weet hoe oud hij is, gewoon vervangen.
door Delcasa88
Kan ik FIREGUM (van Holts) gebruiken om de aansluiting van de pijp op mijn midden demper gasdicht mee te maken? Zit namelijk een heel klein scheurtje, maar je hoort het 'tufffen'
In frankrijk was het spot goedkoop bij een winkeltje, maar ik heb in plaats van GunGum, perongeluk dus firegum meegenomen, en dat lijkt mij meer een vloeibare pakking....
door martijn-mk2
ik heb nu gewone CL wielkast lijsten op mijn jetta, maar ik wil binnekort g60 lijsten er op gaan zetten.
die kunnen toch gewoon over de originele wielkasten heen gezet?
door Dekker88
Hallo,

Ik heb een VW POLO 9n, uit MEI 2002'

Afbeelding

Alleen ik heb een vraagje, wat zijn de gegevens(ET-Waarde etc) want ik ben op zoek, naar VELGEN, want die wieldoppen :roll: en er zit een 165/70/r14 band om heen, dus ook nieuwe banden..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]

navigatie MIB2