VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Bun
is wel zelf te doen, beetje gekloot alleen ;)
in principe alles met klemmen vast.

let op: oude uitlaat kan goed vast zitten.

probeer zo'n babybruggetje te regelen, dat de achterkant van je wagen omhoog staat.
door Alex97
MK2-VRT schreef:Koppelingsset kost een 150 euro..Dus valt reuze mee, is wel ex monteren..Betaal je er meestal ook een 150 voor, ligt eraan waar je het laat doen.
Ok moet nog wel lukken dan..

Bedankt voor je hulp chef! :tu:
In aanloop naar mijn allereerste eigen grote beurt liep ik eens een rondje om de auto, en maakte mij wat zorgen over de achterremmen.
Stukje gereden, goed geremd, nogmaals gekeken, geen verandering. Er wordt over het algemeen rustig gereden in de auto, dus weinig hard geremd... Zie ook de volgende foto's. Wat adviseren jullie om te doen? De oranje gloed komt van mn overall;)

Afbeelding

Afbeelding
Tinus,

Op zijn minst een set nieuwe remblokken..Beter vervang je ook de schijven mee, dan is het probleem weer verholpen..

Als je toch bezig bent kun je tevens even de stofhoes om de remcilinder controleren.
Kan je origineel bij de vw dealer een nieuwe wang of bekleding bestellen voor de linker voorstoel van een mk4 gti (blauw/zwarte recaro's) en waar zijn er cleane bumperstrips te krijgen (voorbumper) of moet dit zelf gemaakt worden?
MK2-VRT schreef:Tinus,

Op zijn minst een set nieuwe remblokken..Beter vervang je ook de schijven mee, dan is het probleem weer verholpen..

Als je toch bezig bent kun je tevens even de stofhoes om de remcilinder controleren.
Is het niet gewoon een versleten remcilinder + blokken?

Blokje maakt nog maar moeizaam contact. Verstopte remleidingen kunnen halve remkracht ook verklaren. Dat was dus bij mij het geval :mrgreen:
Jeroentje01 schreef:
MK2-VRT schreef:Tinus,

Is het niet gewoon een versleten remcilinder + blokken?

Blokje maakt nog maar moeizaam contact. Verstopte remleidingen kunnen halve remkracht ook verklaren. Dat was dus bij mij het geval :mrgreen:
Ligt 9 van de 10x aan de remblokken en niet aan de cilinder.
Mannen, wat denken julie? Persoonlijk vind ik blokken+schijven aannemelijk (+ de boel goed schoonmaken), ook gezien er rustig in gereden wordt en de achterremmen weinig tot niets te doen hebben.
Maar ik heb er geen ervaring mee...

Edit: remleidingen spoelden goed door bij de laatste remolieverversing, iets meer dan een jaar geleden.
Prima, duidelijk. Dan vervang ik blokken+schijven.

Ik kom er alleen niet helemaal uit welke blokken ik moet hebben:
http://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=s ... &crit_593=

En ook niet welke schijven:
http://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=s ... &crit_599=

Volgens mij heb ik een of ander PR-nummer nodig?
Moet ik daarnaast nog iets bijbestellen?
http://www.kfzteile24.de/index.cgi?rm=s ... 006,100626

Het gaat dus om een Golf IV Variant uit 2001
Bun schreef:is wel zelf te doen, beetje gekloot alleen ;)
in principe alles met klemmen vast.

let op: oude uitlaat kan goed vast zitten.

probeer zo'n babybruggetje te regelen, dat de achterkant van je wagen omhoog staat.
Thanks voor de tip! :tu: Dan ga ik zaterdag eens kijken waar het precies lekt en nieuw spul bestellen.
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]