VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door vwarl
Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe xenon lamp links op men golf 4. De rechter is de nog originele. Nu dat plastiek aluminium is bij de oude lamp niet meer goed. Het licht schijnt door het plastiek als je weet wat ik bedoel. Kan dit los vervangen worden?

Alvast bedankt voor de reactie,

mvg
Hallo jongens,

Ik zal me even voorstellen. Dylan, 22 jaar oud, stratenmaker.

Heb zelf nog geen volkswagen, maar daar moet vandaag verandering inkomen. Had gisteren een polo 6n2 1.4 mpi uit 2000 bezichtigd, maar deze had een mankement de uitlaat is lek. Nou zijn we een prijs overeengekomen en voor vandaag, straks om 4 uur staat de overschrijving de agenda. Het probleem is dat ook het motormanagement lampje brand. Ik vroeg vervolgens wat de reden daar van was. En hij garandeerde mij dat dat was, omdat de uitlaat lek was. Nou heb ik niet zoveel verstand van auto's, maar ik zei ik denk niet dat het lampje gaat branden om een kapotte uitlaat. Hij zei jawel, hij is vorige week uitgelezen en het lampje brand, omdat er verkeerde waardes doorgegeven worden, omdat er ergens een lek is in de uitlaat. Kan dit kloppen?

Mijn dank is groot.

Dylan
mpi1400cc schreef:Hallo jongens,

Ik zal me even voorstellen. Dylan, 22 jaar oud, stratenmaker.

Heb zelf nog geen volkswagen, maar daar moet vandaag verandering inkomen. Had gisteren een polo 6n2 1.4 mpi uit 2000 bezichtigd, maar deze had een mankement de uitlaat is lek. Nou zijn we een prijs overeengekomen en voor vandaag, straks om 4 uur staat de overschrijving de agenda. Het probleem is dat ook het motormanagement lampje brand. Ik vroeg vervolgens wat de reden daar van was. En hij garandeerde mij dat dat was, omdat de uitlaat lek was. Nou heb ik niet zoveel verstand van auto's, maar ik zei ik denk niet dat het lampje gaat branden om een kapotte uitlaat. Hij zei jawel, hij is vorige week uitgelezen en het lampje brand, omdat er verkeerde waardes doorgegeven worden, omdat er ergens een lek is in de uitlaat. Kan dit kloppen?

Mijn dank is groot.

Dylan
Wees verstandig en laat hem eerst even uitlezen! Als de uitlaat lekt tussen motor en kat, dan kan het lampje daar wel van gaan branden en eventueel een mengsel of lambda storing geven, maar lekt hij na de kat, dan kan het lampje daar niet van branden.

Het kan maar een kleinigheid zijn, maar als je pech hebt zijn de kosten ook makkelijk een paar honderden euro's.

Als enkel de uitlaat zou lekken, dan zou ik dat eerst maken, storing wissen en hem dan pas te koop aanbieden, dat verkoopt dan gewoon al 10x beter..Nu krijg je argwaan omdat je niet weet hoe en wat, en ze kunnen allemaal veel vertellen, dat zegt natuurlijk niks, want velen praten maar wat raak als je snapt wat ik bedoel.
Tommm schreef:Wat voor olie zouden jullie in een g60 gooien? Hoop op iets meer pk dan standaard maar zal nooit veel zijn.
is Castrol GTX 10w40 daar niet voor geschikt?

Heb zelf ook nog een kleine vraag. Een tijdje geleden, had ik van mijn buurman een setje velgen met banden overgenomen, omdat ik iets anders wilde. Ze liggen weer in de schuur en ik heb nog steeds geen idee wat voor soort/type het is. Kon ook niet echt iets aan de binnenkant vinden, tenzij ik niet zo goed heb gekeken. Zag laatst toevallig een advertentie met soortgelijke velgen waarbij audi a3 stond...

Alvast bedankt!

Afbeelding

update: Met behulp van Jeroentje4 wat verder gekeken dan m'n neus lang was en een antwoord gevonden =)

Het zijn OEM Audi velgen met nr 8P0 601 025 E en zijn volgens de dealer bedoeld voor de a3.
Laatst gewijzigd door rubn843 op 02 nov 2013 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Tommm schreef:Wat voor olie zouden jullie in een g60 gooien? Hoop op iets meer pk dan standaard maar zal nooit veel zijn.
Valvoline 10W60 Race Oil. PK's winnen met olie?
door Tommm
JermainGT schreef:
Valvoline 10W60 Race Oil. PK's winnen met olie?
Grappigste thuis zeker of nie?
Misschien niet m'n motor verkrachten nadat ik hem weer opnieuw heb opgebouwd :tu:
Collega van mij wil xenon in zijn auto, en de auto heeft canbus. En hij heeft van die dikke ballasten die niet geschikt zijn voor can. Dus hij zou een foutmelding krijgen dat zijn lamp stuk is als je ze aansluit.

Dit heb je toch nodig om het alsnog storingvrij werkend te krijgen?
door vwarl
Ik zou graag willen weten wat het partnumber is van de achterste wiellagers van mijn golf 4 4motion 150pk. Weet iemand het partnr ? geen wielnaaf enzo erbij
vwarl schreef:Ik zou graag willen weten wat het partnumber is van de achterste wiellagers van mijn golf 4 4motion 150pk. Weet iemand het partnr ? geen wielnaaf enzo erbij
1J0598625 RADLAGER 60.8 Euro
jurgendevries schreef:Collega van mij wil xenon in zijn auto, en de auto heeft canbus. En hij heeft van die dikke ballasten die niet geschikt zijn voor can. Dus hij zou een foutmelding krijgen dat zijn lamp stuk is als je ze aansluit.

Dit heb je toch nodig om het alsnog storingvrij werkend te krijgen?

Ja dat klopt zorgt ervoor dat jou stroomdoorvoer het zelfde blijft, zodat de computer niks raars gaat denken dat er bijvoorbeeld iets kapot is
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]