- 25 okt 2013 01:55
#2458511
Dat scheurt met 1.5 jaar of zelfs minder.
Dat spruitstuk is niet voor niets zo goedkoop. Het materiaal is dun en de lasnaden zijn niet altijd even best.
Ik had ook een no-name goedkoop spruitstuk gewrapped. Qua performance merk je er weinig van. De theorie is dat het spruitstuk een stuk heter is waardoor uitlaatgassen sneller kunnen ontsnappen. Maar het hangt af van welke motor je hebt en of die daar meer winst van pakt of niet.
Het enige echte voordeel is dat je de temperatuur onder je motorkap ermee kunt verlagen. Zeg gerust 10 graden. Bij een VR6 zit bijv de hele inlaat kats over het spruitstuk heen. Het scheelt wel een beetje dus. Vooral als je in de hete zomer goed planken gaat dan wil de boel zonder wrapping echt heet worden.
Maar ook hier geldt; wrap 'm goed in. 1 zwakke plek en je spruitstuk is echt binnen een jaar stuk.
Dat spruitstuk is niet voor niets zo goedkoop. Het materiaal is dun en de lasnaden zijn niet altijd even best.
Ik had ook een no-name goedkoop spruitstuk gewrapped. Qua performance merk je er weinig van. De theorie is dat het spruitstuk een stuk heter is waardoor uitlaatgassen sneller kunnen ontsnappen. Maar het hangt af van welke motor je hebt en of die daar meer winst van pakt of niet.
Het enige echte voordeel is dat je de temperatuur onder je motorkap ermee kunt verlagen. Zeg gerust 10 graden. Bij een VR6 zit bijv de hele inlaat kats over het spruitstuk heen. Het scheelt wel een beetje dus. Vooral als je in de hete zomer goed planken gaat dan wil de boel zonder wrapping echt heet worden.
Maar ook hier geldt; wrap 'm goed in. 1 zwakke plek en je spruitstuk is echt binnen een jaar stuk.
RS4 B5.