VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Dat scheurt met 1.5 jaar of zelfs minder.

Dat spruitstuk is niet voor niets zo goedkoop. Het materiaal is dun en de lasnaden zijn niet altijd even best.

Ik had ook een no-name goedkoop spruitstuk gewrapped. Qua performance merk je er weinig van. De theorie is dat het spruitstuk een stuk heter is waardoor uitlaatgassen sneller kunnen ontsnappen. Maar het hangt af van welke motor je hebt en of die daar meer winst van pakt of niet.

Het enige echte voordeel is dat je de temperatuur onder je motorkap ermee kunt verlagen. Zeg gerust 10 graden. Bij een VR6 zit bijv de hele inlaat kats over het spruitstuk heen. Het scheelt wel een beetje dus. Vooral als je in de hete zomer goed planken gaat dan wil de boel zonder wrapping echt heet worden.

Maar ook hier geldt; wrap 'm goed in. 1 zwakke plek en je spruitstuk is echt binnen een jaar stuk.
MK2-VRT schreef:
anandsadhoe schreef:Hallo Volks ! Ik heb een vraagje: Ik heb een bora uit 2000. Ik wil em verlagen maar heb daar niet zo veel verstand van. Ik weet alleen dat je verlagingsveren kunt gebruiken bij je gewone veerpoten. Maar ik lees en zie ook dingen over schroefsets. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een schroefset en gewoon verlagingsveren met gewone veerpoten. Het hoeft allemaal niet zo extreem laag maar iets lager staat de Bora echt veel beter. Ik hoor graag reactie.

Gr. anand.
Het is eigenlijk net wat je wilt..Iets lager kan ook met alleen veren, maar vaak is het dan niet niet laag genoeg en wil je nog wat lager, met een schroefset kun je mooi alles zelf stellen..Let er wel op dan als je hem een cm of 5 aan de voorkant wilt laten zakken, je ook een andere stabi stang nodig zult hebben omdat anders de aandrijfas tegen de stabi stang aan gaat lopen..Daarnaast kun je het zo gek maken als je wilt, van goedkoop tot erg prijzig > 'Comfortabeler'

Mark ( Antera ) kan er een mooie prijs voor maken, hij verkoopt en monteerd ook alles :tu:
Thanks man voor de info, ik wil gewoon nog comfortabel rijden (heb een dochter van drie soms achterin zitten) maar wel wat lager als standaard nu. Het ziet er wat mooier uit. 4 cm is mee dan genoeg voor mij. Dan volsta ik toch met verlagingsveren en ben ik klaar toch?
Gr anand
door Meata
Ook een vraag , nog helemaal niet thuis in verlagingsets ik rij een v6 4motion maar kan ik daar nou ook een set van 1.8T ofzo onder knallen? en ze hebben het altijd over v6 stabstangen maar moet ik dan ook nog andere stangen vatte?

Groet
Meata schreef:Ook een vraag , nog helemaal niet thuis in verlagingsets ik rij een v6 4motion maar kan ik daar nou ook een set van 1.8T ofzo onder knallen? en ze hebben het altijd over v6 stabstangen maar moet ik dan ook nog andere stangen vatte?

Groet
Je moet kijken naar een set voor een V6 4 motion of r32 want je zit met 4 wiel aandrijving en dan zijn je achterste poten anders dus van een 1.8 20vt wordt hem niet.
V6 stabistang heb je al dis hoef je geen zorgen om te maken :tu:
DirtyChester schreef:Misschien wel hele domme vraag, maar kan het onderstel van een golf 3 bijv: de gti stoelen zo 1 op 1 omgezet worden naar een originele golf 3 recaro stoel?
Vroeg ik me af omdat ik straks een setje recaro heb zonder onderstel :LOL:
Die kunnen gewoon 1 op 1 op elkaar overgezet worden! :tu:
Even een kleine vraag,

Kan ik bij mijn golf 4 gti agu gewoon mijn motormanagement computer wisselen voor een gechipte versie of kom ik dan in de problemen met de startonderbreking?

Alvast bedankt.
door Antera
Als de nieuwe ecu codevrij is kan je hem plaatsen en starten anders moet deze ingeleerd worden

Afbeelding

Afbeelding
Brian93 schreef:Even een kleine vraag,

Kan ik bij mijn golf 4 gti agu gewoon mijn motormanagement computer wisselen voor een gechipte versie of kom ik dan in de problemen met de startonderbreking?

Alvast bedankt.
Je moet hem inleren anders loopt hij niet..

Ik kan eventueel, indien gewenst, je de startblokkering weghalen van die gechipte ecu, dan is het plug en play.

Wel opletten, het oud type ecu is anders dan de nieuwe.
Bedankt voor de reacties!

Hoe bedoel je dit MK2-VRT de nieuwe is anders als de oude? Ze zijn beide van een AGU met hetzelfde bouwjaar.
Heeft iemand misschien een goed adresje om mijn golf 4 te laten uitlijnen?

maximaal uur rijden vanaf den bosch.

Ik heb mij auto ergens laten uitlijnen en nu zijn binnen 1000 km me voorbanden aan de binnekant helemaal kaal.

Mvg jeff.
Hey Jeff, Heb je hiervan ook een rapportje gekregen?

Ikzelf ben er nog niet geweest, maar iedereen raad hier in de buurt raad ik altijd aan om naar Waarts bandenservice te gaan. Waarts Waalwijk zit bij jou het dichtste bij en uitlijnen kost 57,50. Wel van te voren even een afspraak maken.

http://www.waarts.nl/service/uitlijnen/
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]