VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Iemand die weet waar ik brackets kan halen voor brembo 4 pots remklauwen? (klauwen zitten bij dit model NIET langs de bovenkant vast met 2 bouten net als dit:

Dus NIET zo:
http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/437956 ... 50x250.jpg

Moeten op een golf 4 komen.

Komen van een mercedes CLS 500 af.

Danku,
door D3NNIS
Heey,

Ik heb GTI koplampen in m'n Golf 3 gemonteerd met hoogteverstelling. Nu heb ik de hoogteverstelling nog niet aangesloten. En ik zie dat de reflector van de rechterkoplamp een andere positie aanneemt. Is dit omdat waarschijnlijk het motortje nog in bijv. stand 2 of 3 staat? En kan ik als ik het motortje eruit haal het hanmatig verzetten, zodat m'n verlichting tenminste deugdelijk is?
door tijnoo
goedenavond,
ik rijd net naar huis in men golfje 4, en in een scherpe bocht begint men olielampje te piepen.. nou meen ik dat de golf 4 geen niveausensor heeft?
oftewel hij is echt leeg. (ik zie m ook niet op de peilstok).
nou verbuikt de auto normaal echt helemaal niks..

moet ik iets controleren of er niks kapot is gelopen?

morgen maar gouw efkes verversen :)
Als je de zoemer ook hoort en er brand een rood olielampje op het dashboard heb je iets te hard door de bocht gereden met een te laag oliepeil dus was (of is) de oliedruk te laag. Daar moet je gelijk wat aan doen als dat het geval is.

Als je de zoemer niet hoorde en het olielampje oranje brand zit er waarschijnlijk wel een niveausensor op.
Een niveau sensor zit onder in je carterpan, en als het niveau te laag is dan brand het lampje GEEL, als de druk te laag is brand hij ROOD..

Toch maar even kijken of hij nergens lekt, anders bijvullen en het verbruik in de gaten blijven houden.

Gewoon eens in de 2 weken peilen en niet altijd van de sensoren te werk gaan.
door cms
Heeft iemand enig idee hoe ik de klemmen van een golf 4 remklauw los krijg?

Is dit gewoon te doen in de straat met gereedschap of moet ik een speciale tool ervoor hebben?

Afbeelding
cms schreef:Heeft iemand enig idee hoe ik de klemmen van een golf 4 remklauw los krijg?

Is dit gewoon te doen in de straat met gereedschap of moet ik een speciale tool ervoor hebben?

Afbeelding
gewoom een schroevendraaier tussen en loswrikken, ik vind het t handigst om te doen waar t haakje er in de remklauw gaat. wel even voor de zekerheid je hand erop houden dat hij niet weg kan schieten tegen je lak of hoofd bijvoorbeeld, zit niet veel kracht achter maar voor zekerheid ;)
Daanth schreef:Is het mogelijk om een tellerbak van een Amerikaanse Jetta mk5 te wisselen voor een Europese tellerbak? Zo ja, welke gegevens moeten er worden in geprogrammeerd?
Gewoon inleren, beide inlogcodes nodig en het moet werken, of je originele transponder gegevens kopieeren naar de nieuwe teller, dan is het plug en play.
door Daanth
MK2-VRT schreef:
Daanth schreef:Is het mogelijk om een tellerbak van een Amerikaanse Jetta mk5 te wisselen voor een Europese tellerbak? Zo ja, welke gegevens moeten er worden in geprogrammeerd?
Gewoon inleren, beide inlogcodes nodig en het moet werken, of je originele transponder gegevens kopieeren naar de nieuwe teller, dan is het plug en play.
Bedankt :tu:
Stinos schreef:Weet iemand de aanhaalmomenten van de borgmoer vd achterwiellagers van een golf 2?
Deze moet ik namelijk afstellen voor de apk en vertoont nu teveel speling
Afstellen zodat het lager geen speling meer heeft, erna borg kapje en splitpen erdoorheen en het is goed.

Als je het lager al voelt als je een slinger aan het wiel geeft, dan het lager vervangen, anders afstellen en klaar.
door vwarl
Goedemiddag, Kan iemand me aub de diameter afmeting en schijfremdikte geven voor de Voorste Remschijven van een Golf 4 4motion TDI ARL 150pk 110 kW ?

Ofwel het originele Partnumber van VW.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Grz
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]