De temperatuurmeter van me moeders Polo uit 1999 doet het niet.
Nou had ik de temperatuursensor al vervangen maar nog geen verbetering.
Na aan iemand gevraagd te hebben hoe je de meter kan testen zei die persoon de twe draden die naar de meter gaan met elkaar door te verbinden met bijv. een (ijzer) draadje.
Ik wist niet precies welke ik met elkaar moet verbinden (er zijn twee opties) want het is een vierpolige stekker maar had het geprobeerd met een verbogen paperclip en dan de sleutel op contact te draaien zou de temperatuurmeter op moeten lopen als hij het nog deed, wat helaas niet gebeurde.
Na een filmpje op youtube testte iemand het met een draad vanaf de accu naar de stekker van de meter.
Ook dit had ik gebrobeerd bij alle vier de polen tot ik bij de vierde kwam en de sleutel op contact wou zetten zag ik een rookje uit de tellerunit komen
Een verbrand luchtje tot gevolg...
Als de meter al niet stuk was dan is die dat nu zeker.
1) Wat is de correcte manier om het te testen?
2) Wat kan het probleem zijn van de defecte temp. meter? Wijzer blijft 'dood' in de hoek liggen.
Nu een groter probleem, de auto start door die kortsluiting niet meer, ik maak toch maar een topic aan